AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Jeg startet med lavkarbo forrige mandag, så er nå på dag 8. Det går veldig bra, jeg var litt slapp og sliten de første dagene bare. I tillegg har jeg hatt litt hodepine, men det er også over. Så til problemet; jeg stinker! Jeg kjenner det selv. I dag på kontoret passet jeg på å holde avstand til kollegaer. Jeg dusjet i morges og tok på meg kun reine klær, til og med bh-en var rett fra tørkestativet. Er dette normalt? Det har vært varmt i dag altså, så jeg har svettet, ikke sikkert jeg stinker på samme måte på kaldere dager. Om det har noe å si så er jeg i ketose, har sjekket med stix de siste dagene. Anonymkode: 4b826...fd5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Helt normalt. Kroppen er i ulage. Vi er ikke laget for lavkarbo og dette er varseltegn. Du bør heller spise normalt og sunt Anonymkode: fccf7...fb4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Når man er i ketose, så lukter man vel aceton? Anonymkode: 1fd6f...25b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Dette er bare en forbigående fase. Kroppen din har startet å produsere ketoner, men cellene dine er ikke gode på å bruke ketonene enda, så derfor ender kroppen din opp med å "kaste dem på dynga". Gi kroppen din tid. Tenk på cellene som fabrikkarbeidere som har jobbet på en sukkerfabrikk i 30 år (hvis du er 30 år). Plutselig får de ikke sukker og blir omskolert til å lære seg å bruke fett. Hvis du ikke har latt dem lære seg å bruke fett tidligere, så er de nå helt forvirret. Det var ca en måned før de er like gode på å forbrenne fett som de før forbrant sukker, og ca ett år før de mestrer det helt. Som altså betyr at kroppen blir mer effektiv på fett enn den var på sukker. 😉 Anonymkode: 37e89...37a 3
Nnilm Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 Helt normalt i ketose. Man lukter spesielt fra munnen, jeg kjenner det veldig godt selv, bruker alltid frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå