AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Dusjer dere og vasker håret på kvelden eller på morgenen? Jeg selv dusjer alltid på morgenen. Liker å føle meg fresh da. Jeg får fort fett hår. Prøver å vende håret til å bli vasket litt sjeldnere. Jeg bruker veldig lang tid på morgenen med å dusje og stelle meg, så jeg vurderer å legge om rutinen sånn at jeg dusjer og vasker håret på kvelden. Så tar dere dusjen på morgenen eller kvelden ? Og hvor ofte vasker dere håret ? Skriv gjerne hårtype også - jente 24 Anonymkode: 70b31...a81 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Dusjer kun unntaksvis på morgenen(og da ikke når jeg skal tidlig opp). Synes rett og slett ikke det er godt å dusje på morran:P Også blir det så mye stress. Jeg får også elveblest i ansiktet av vanndamp(FML), så jeg ser spedalsk ut en stund etterpå:P Jeg har også en litt tørr hårtype som bruser litt, har fall/krøller, så jeg må passe på hvilken type shampo og balsman jeg bruker, samt kure litt innimellom. Må også sitte i ro inne mens håret tørker ellers blir jeg til en sau. 🐑 Anonymkode: 2f54f...afd
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Jeg gjør det stort sett midt på dagen på lørdager eller søndager. Synes det tar altfor mye tid i hverdagen, så jeg setter opp håret. Om det ser litt fett ut bryr jeg meg ikke så mye om. Hender jeg bruker tørrsjampo, men som regel gidder jeg ikke. Så lenge det ikke lukter vondt bryr jeg meg ikke om håret. Vasker meg med klut på kroppen hver morgen. Driver ikke med trening, da hadde jeg nok dusjet oftere. Anonymkode: 3122c...2b5
GammelKaktus Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Vasker håret om kvelden, vet ikke hva jeg dratt med meg i løpet av dagen. Tenker spesielt på pollen da. Dusjer og vasker håret hver dag, alltid gjort det. Normalt nordisk glatt hår, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 Får sjeldent fett hår. Holder med vask 1 gang i uka med mindre det er noe spesielt. Svetter lite, og aldri merkbart i hodebunnen. Jeg har vanlig nordisk hår som er farget. Før dusjet jeg hver 2. eller 3. dag, så selv om det tar tid blir håret mindre fettete jo sjeldnere du vasker det. For meg tok det en lang og tung depresjon. Godt at det kom noe positivt ut av det. Siden jeg vasker håret så sjeldent legger jeg det til en dag og et tidspunkt som gjør at jeg kan la det lufttørke, dvs. at jeg skal være hjemme og ikke har noen planer et par timer etterpå. Legger meg så å si aldri med vått hår, og jeg vasker heller aldri håret om morgenen rett før jeg skal dra ut. Anonymkode: 372fd...de2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får sjeldent fett hår. Holder med vask 1 gang i uka med mindre det er noe spesielt. Svetter lite, og aldri merkbart i hodebunnen. Jeg har vanlig nordisk hår som er farget. Før dusjet jeg hver 2. eller 3. dag, så selv om det tar tid blir håret mindre fettete jo sjeldnere du vasker det. For meg tok det en lang og tung depresjon. Godt at det kom noe positivt ut av det. Siden jeg vasker håret så sjeldent legger jeg det til en dag og et tidspunkt som gjør at jeg kan la det lufttørke, dvs. at jeg skal være hjemme og ikke har noen planer et par timer etterpå. Legger meg så å si aldri med vått hår, og jeg vasker heller aldri håret om morgenen rett før jeg skal dra ut. Anonymkode: 372fd...de2 Hvor lang tid ca tok det før håret sluttet å bli fettete så fort? Jeg prøver å vaske håret annenhver dag, men allerede når jeg vasket det hver dag så var håret fettete på morgenen før jeg skulle dusje. Det er grusomt å gå rundt med fett hår og føle seg så lite fresh 🙈 hvor lang tid kan det gå før håret blir vandt til sjeldnere vask? - TS Anonymkode: 70b31...a81 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 Dusjer/vasker håret om kvelden. Trener som regel om kvelden, så må jo da dusje etter. Og hater dusje og bli våt om morgenen. Anonymkode: c8ba9...069
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 Håret vasker jeg etter trening hver søndag, altså en gang i uka. Tykt og mellomlangt hår. Bruker tørrshampoo 2-3 dager før vask. Før Korona vasket jeg to ganger i uka, men allerede etter en-to måneder med hjemmekontor var en gang i uka mer enn nok. Trener en del, men svetter lite. Anonymkode: 886d4...c83
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 Siden jeg er plaget med fett hår vasker jeg det om morgenen. Det siste halvåret har jeg prøvd å vaske det annenhver dag eller hver tredje dag, og da må jeg bruke tørrsjampo for at ikke håret skal se ut som det er innsmurt med olje. Fra vaske håret daglig i åresvis, til nå å vaske det hver andre /tredje dag, så har jeg ikke fått mindre fett hår til tross for at jeg har riktige sjampoer. Jeg har tynt, glatt, livløs nordisk hår Anonymkode: 28080...552
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid ca tok det før håret sluttet å bli fettete så fort? Jeg prøver å vaske håret annenhver dag, men allerede når jeg vasket det hver dag så var håret fettete på morgenen før jeg skulle dusje. Det er grusomt å gå rundt med fett hår og føle seg så lite fresh 🙈 hvor lang tid kan det gå før håret blir vandt til sjeldnere vask? - TS Anonymkode: 70b31...a81 Det tok et par måneder for meg, men det varierer nok en del. Nå var jeg jo allerede vant med vask hver 2.-3. dag som sagt. Nå går det helt fint å gå en uke uten at det ser eller kjennes fett ut. Anonymkode: 372fd...de2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #11 Skrevet 27. juli 2020 Jeg merket jeg ble mer plaget med fett hår etter at jeg fikk barn, og selv om barnet mitt nå er tenåring så har ikke håret mitt blitt mindre fett, så jeg tror det er hormonelt. Anonymkode: 28080...552
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dusjer dere og vasker håret på kvelden eller på morgenen? Jeg selv dusjer alltid på morgenen. Liker å føle meg fresh da. Jeg får fort fett hår. Prøver å vende håret til å bli vasket litt sjeldnere. Jeg bruker veldig lang tid på morgenen med å dusje og stelle meg, så jeg vurderer å legge om rutinen sånn at jeg dusjer og vasker håret på kvelden. Så tar dere dusjen på morgenen eller kvelden ? Og hvor ofte vasker dere håret ? Skriv gjerne hårtype også - jente 24 Anonymkode: 70b31...a81 Dusjer på kvelden i god tid før jeg skal legge meg. Hårvaskingen skjer samtidig som jeg er i dusjen. Så det blir 3 ganger i uken. Dusjet før oftere og da ble håret mitt fettere. Så jeg gjorde om på antall og når tid. Bruker shampo og balsam fra Vita å ikke matvarebutikker. Jeg har krøllete hår og luftørke det alltid. Anonymkode: 76ac0...d18
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13 Skrevet 27. juli 2020 Dusjer på morgenen etter trening, trener alltid før jobb. Har hår som ser fett ut dagen etter, men dusjer håret annenhver dag. Så det går med noen flasker tørrshampo i løpet av et år🤷🏼♀️ Anonymkode: bf98a...223
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #14 Skrevet 27. juli 2020 Dusjer nesten uten unntak altså på kvelden, det hender det blir gjort på morgen hvis jeg skal noe spesielt. Lar det lufttørke før jeg legger meg. Vasker det mellom 2-3 hver dag, siste dagen har jeg det ofte i fransk flette slik at man ikke ser at det er fett. Anonymkode: a6bc5...7a5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #15 Skrevet 27. juli 2020 På kvelden. Liker å holde sengen så ren som mulig. Anonymkode: 36e17...7d5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #16 Skrevet 27. juli 2020 Dusjer og vasker håret på tidlig kveld, slik at det rekker å lufttørke før jeg legger meg. Og så tar jeg en kjapp dusj på morgenen, men da uten å vaske håret. Sex har en jo gjerne når en legger seg, så jeg trenger en dusj på morgenen også for å føle meg ren til jobb. Anonymkode: c89eb...24a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #17 Skrevet 28. juli 2020 Dusjer alltid om kvelden. Er ikke plaget med svetting om natten, og jeg gidder ikke stå opp tidligere enn jeg må Anonymkode: 62d56...ec2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #18 Skrevet 28. juli 2020 Pleide å vaske håret om kvelden, men nå gjør jeg det om morgenen. Før vasket jeg håret annenhver dag, men etter jeg begynte å vaske det om morgenen var det uproblematisk å vaske hver tredje. Nå forsøker jeg å vaske håret mandag og fredag. Dusjer hver kveld. Mandag: Vasker håret, tar i mousse og bruker hårføner. Retter, siden jeg har litt fall). Tirsdag: Gjør ingenting spesielt, bruker kanskje litt hårspråy. Onsdag: Bruker kanskje litt tørrsjampo, litt hårspray. På kvelden bruker jeg tørrsjampo før jeg legger meg. Torsdag: Grer håret for å bli kvitt tørrsjampoen, litt hårspray. Fredag: Vasker håret. Anonymkode: 2f8d8...fb6
BiancaWhite Skrevet 28. juli 2020 #19 Skrevet 28. juli 2020 Foretrekker morgen for da kan jeg møte dagen med rent hår. Men blir helst kvelden for jeg ligger alltid litt for lenge eller dusjer for lenge om morgenen 😛 noen ganger må vi bare tenke hva som er realistisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå