AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Vi har vært forlovet en stund, og planen er jo å gifte oss om ikke alt for lenge. Men hver gang jeg får litt gleden over meg og begynner å tenke på gøye ting å planlegge (kjole, mat, underholdning) kommer jeg til å tenke på den hersens gjestelista, og gleden forsvinner. Det er nesten så jeg er redd for at vi aldri blir gift, for han har ikke noe hastverk, og det har jo ikke jeg heller. Skulle ønske det bare kunne være oss, egentlig, men han vil gjerne si ja foran familien sin, og det forstår jeg jo. Han har en liten, men fin og sammensveiset familie. Jeg har et godt forhold til dem, og har bare positive tanker om deres navn på gjestelisten. Min egen familie er derimot langt mer stusselig. Jeg har et godt forhold til min far, og så har jeg en onkel som er grei og to nieser som er små, samt deres foreldre. Min mor har jeg mistet kontakten med fordi hun er en psykopat. Ikke sett henne på mange år, og dette er utrolig sårt. Mine besteforeldre har jeg et ikke-forhold til, uansett for gamle og syke nå til å delta på noe sånt. Min samboer har få venner som er nære nok til at det er naturlig å be dem. Jeg har seks venner jeg føler meg nødt til å be, men jeg har ikke videre lyst til å ha flere av dem der da noen av dem har vært veldig dårlige venner de siste årene. Disse kjenner hverandre, og det ville faktisk blitt krise å invitere 3 og ikke 6. Så det er alt eller ingenting. Så da sitter vi igjen med hans familie på syv, min far, min onkel, min bror og hans kone, deres to barn og mine seks venner. Ser for meg en følelse av stress av å ha vennene mine der (og ingen av hans? rart og fører sikkert til spørsmål) og lure på hva de egentlig tenker (jeg har ganske dømmende venner og jeg stoler ikke noe særlig på flere av dem. Ja, jeg jobber for å finne nye) og sårheten over hvor liten familie jeg har og hvor mye problemer det har vært i den. Synes dette er så stusselig at jeg synes det blir litt flaut å be dem. Føler mye mer prestasjonsangst og uro enn glede når jeg prøver å planlegge noe, og lurer vel egentlig på om dere har noen råd. Leser i trådene her at folk inviterer 80 gjester (!) og føler meg unormal. Men har veldig lyst til å gifte meg med min kjære. Anonymkode: 8eb91...176
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker said: Så da sitter vi igjen med hans familie på syv, min far, min onkel, min bror og hans kone, deres to barn og mine seks venner. Høres fint ut!? Dropp de seks venner du ikke liker. Skjønner ikke problemet? Anonymkode: 94758...ef4 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Hva med å få bryllupet unnagjort nå mens det er korona, og dermed begrunne det med at dere må ha maks 18 gjester for å oppfylle FHI sine retningslinjer om maks 20 deltakere på private arrangement? Dropp vennene dine, de er ikke venner slik det virker på meg. Overfor restrerende gjester kan du si at dine venner har fått korona. Anonymkode: 81b51...663 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Det er deres dag, og dere må gjøre det slik dere ønsker. Dropp de vennene dine. Feir med den lille familien dere har. Det høres jo veldig koselig ut! Anonymkode: fa0ec...d83 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres fint ut!? Dropp de seks venner du ikke liker. Skjønner ikke problemet? Anonymkode: 94758...ef4 Jo, liker jo noen av dem, men kan ikke bare invitere dem. Så må invitere alle. Men ja, kanskje ingen... Anonymkode: 8eb91...176
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 Hans familie på sju og dine seks familiemedlemmer høres jo greit ut. Da er det nesten likt også. Anonymkode: 4cda8...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jo, liker jo noen av dem, men kan ikke bare invitere dem. Så må invitere alle. Men ja, kanskje ingen... Anonymkode: 8eb91...176 Kanskje de kan stå for utdrikningslag da? Så kan du ha et intimt, "bare nærmeste familie" bryllup. Anonymkode: 94758...ef4 1
Yoshi Skrevet 28. juli 2020 #8 Skrevet 28. juli 2020 Jeg må si at jeg aldri noengang har tenkt over hvem som er eller ikke er gjester i bryllup jeg har vært med på. Inviter de du vil for å få en fin dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå