AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Har bare jobbet privat før, og kjenner jeg er litt betenkt etter mine første 5 år som lærer i offentlig skole. - Jeg søkte videreutdanning i et emne som vi virkelig trenger på skolen. Men fikk ikke gjennom søknaden, fordi det "ikke var min tur". De som fikk videreutdanning var 2 menn, som ikke en gang klarte å få inn søknaden selv. (Fikk hjelp av rektor). Og som generelt ikke gir inntrykk av å være motiverte for å lære noe mer. - Jeg blir ofte bedt om å lære bort ting jeg kan på møter. Men kjenner at jeg begynner å bli litt demotivert. Får aldri kurs gjennom jobben, det er det de litt mer slappe som får. (Uten noen krav om å dele det de lærer på kursene). Jeg bruker mye tid på å holde meg oppdatert, og har begynt å føle det som min deling blir en ekstra tjukk sovepute for dem som jobber minst mulig fra før. Får heldigvis mye god feedback fra elever og foreldre. Og har mange hyggelige kollegaer og. Er bare litt oppgitt over feig ledelse, som ofte lar den erfarne gjengen styre vel mye. Og skulle ønske de stilte litt mer krav til alle. Og- hvorfor i all verden er ikke midlene som overføres til kommunen øremerkede? Synes det er merkelig å se hvor veldrevne en del privatskoler er i forhold til de offentlige. Og tror at mye handler om hva som skjer i toppen. Anonymkode: e98d4...157
stan Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Tror det er stor forskjell fra skole til skole. Her fikk alle som søkte innvilget.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Har samme inntrykk som deg. Holder meg svært oppdatert på fagområdet mitt, har gode relasjoner til elevene samtidig som jeg krever mye av dem, blir stadig spurt om hjelp. Svært lavt sykefravær. Men de som prioriteres når det gjelder etterutdanning er folk med mye fravær og som har problemer med å utføre jobben sin. Anonymkode: 6715c...04e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har samme inntrykk som deg. Holder meg svært oppdatert på fagområdet mitt, har gode relasjoner til elevene samtidig som jeg krever mye av dem, blir stadig spurt om hjelp. Svært lavt sykefravær. Men de som prioriteres når det gjelder etterutdanning er folk med mye fravær og som har problemer med å utføre jobben sin. Anonymkode: 6715c...04e Uff, ja. Her valgte de ut 4 lærere til et utviklingsprosjekt (i samarbeid med et universitet). De lærerne fikk da flere samlinger med kurs, og masse tips til praktiske aktiviteter i matematikk og naturfag. Men kom tilbake og hadde ikke noe å dele. Eller jo... De hadde hatt noen supre middager (med hyggelig lag utover kvelden). Anonymkode: e98d4...157 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 Den som søkte de fagene som det var behov for, fikk innvilget. Jeg ville meldt dette inn som sak til tillitsvalgt. Det skal være kriterier for å få etterutdanning. Anonymkode: be7dc...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå