AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Jeg hører så mange kjendisdamer, skuespillere, bloggere og influencere som snakker med nasal stemme, akkurat som om de er tett i nesen eller småforkjølet. Isabel Raad, Sophie Elise, Caroline Berg Eriksen og flere både norske og utenlandske. Er det "nosejoben" sin skyld? Anonymkode: a7bce...47c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hører så mange kjendisdamer, skuespillere, bloggere og influencere som snakker med nasal stemme, akkurat som om de er tett i nesen eller småforkjølet. Isabel Raad, Sophie Elise, Caroline Berg Eriksen og flere både norske og utenlandske. Er det "nosejoben" sin skyld? Anonymkode: a7bce...47c Linni Meister tar vel kaka.. Ts Anonymkode: a7bce...47c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Er det "nosejoben" sin skyld? Ja, det er et av de store spørsmålene livet har å by på. Hvorfor lever vi? Hvor kommer vi fra? Finnes det et liv etter døden? Finnes det en gud og er nasalstemmen til Linni Meister et resultat av nesejobben? Anonymkode: fab04...349
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er et av de store spørsmålene livet har å by på. Hvorfor lever vi? Hvor kommer vi fra? Finnes det et liv etter døden? Finnes det en gud og er nasalstemmen til Linni Meister et resultat av nesejobben? Anonymkode: fab04...349 Jeg tror ikke Linni Meister har operert nesen sin, men Isabel Raad høres ut som hun er konstant tett i nesen Ts Anonymkode: a7bce...47c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 S.o.m.e? Sosiale Ostespisende Medie Ekstremister? Anonymkode: 718c8...10f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 Det er regnet som sexy. Det finnes egne hemmelige kurs som bare de med maaaange følgere og duck-lepper får vite om. Koster å fjerne masse "likes" om dagen for å være med og alle sverger taushet... Så er rett og slett en del som ikke fikser tanken på kurset. Siste kursdag stappes skaftet på en gull-skje opp i snuten på dem og så er det gjort, evig og nasal til Internett faller Anonymkode: fbf8e...19a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 Bare de ikke legger til seg amerikansk knirkestemme. Anonymkode: 64a3e...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 "Vocal fry" (knirkestemme) er jo noe kvinnelige amerikanske influencere bruker ofte, og gjerne da også de som ønsker å være populær influencer i Norge/etc. Det er også "uptalking", eller som noen kaller det, upward inflexion (men om de begge betyr det samme vet jeg ikke helt) hvor alle setninger går "opp" på slutten, som om det er et spørsmål. Du merker mange jenter/kvinner som snakker slik? Som om alt er det spørsmål? De legger en slags svung på setninga, som for å si at de ikke tør stå helt for det de mener? Det er også "sexy baby"-stemme som noen bruker, hvor de for eks snakker litt lengre "frem" i munnen, slik at tunga sitter helt fremme ved fortenna ved S-lyder osv. Det er for å høres "ung, søt og sexy" ut. Så må vi ikke glemme "valley girl accent" - en sosiolekt fra sør i California, hvor det ofte er "uptalking", men også en slags overdreven uttale av lyder/ord og ekstrem bruk av "like" og "whatever" osv. Men dette gjelder ikke bare jenter der forsåvidt, men kanskje flertallet. HVORFOR de gjør det er vel mangefasettert. Fordi det generer views, fordi stemmen blir gjenkjennbar, fordi de føler de må for å være "kvinnelig nok", fordi menn syns det er sexy med ekstreme jentestemmer (hvis ikke kunne det vel like gjerne vært en mann på begge linjer av hetro sex-telefoner), fordi de er oppvokst med at sånn skal kvinner høres ut, sosiolekt, osv osv. Tanken er vel "Kardashiansøstrene gjør sånn stemme, hvis jeg gjør det så blir jeg like populær som de." Men det skal sies at mange kvinner gjør det ikke nødvendigvis med vilje - noen har jo slik stemme fra naturen og sosiolekter er jo helt naturlig å følge der man bor. Anonymkode: 22168...314 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 Sophie Elise går mye opp når hun snakker,kan være dialekten da.. Anonymkode: a7bce...47c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå