Gå til innhold

Gamle vaner som ødelegger slanking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid vært slank, frem til siste graviditet for 4-5 år siden. Blitt jojo slanker etter det. 
Nå er jeg i gang igjen, passet på kostholdet i ca en uke. Går ned. Det rare er at jeg nå ikke er fysen på kveldene lengre og at jeg heller ikke har behov for de gedigne porsjonene samt småspisingen. Slik er det hver gang jeg begynner slanking. Likevel, så kommer jeg sikkert til å spise sjokolade eller noe til helgen, ikke nødvendigvis fordi jeg har så lyst på, men av gammel vane. Og da skal det ikke nye til før jeg faller i dårlige vaner igjen. 
Jeg forstår ikke hvorfor jeg er slik? Hvorfor ikke bare droppe den sjokoladen, når jeg egentlig ikke har så lyst på? 

Anonymkode: ced9a...1eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uvanen er vel ikke sjokoladen i seg selv, uvanen er å spise så mye at du skaper et kalorioverskudd og går opp i vekt. Fristelsen blir veldig stor når man kjører sånne "alt eller ingenting"-opplegg, føler jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å rett og slett ikke ha den sjokoladen liggende. Ikke ha godteri (eller det kaloritette du pleier å knaske på) i hus. Dersom du ønsker å spise noe slikt skal det planlegges. Man går på butikken den dagen man har tenkt å spise sjokolade, og kjøper inn akkurat det man tenkte å spise den dagen. Ender ofte med at man velger å la være, fordi man får tenkt seg om.

Anonymkode: ee9a6...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...