Gå til innhold

Jeg føler meg så utenfor i søskenflokken....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Hun ene søsteren min er alltid iskald mot meg. Hun oppfører seg alltid helt jævlig mot kun meg, føler hun prøver å fryse meg ut uten at de andre ser det. Hun blir sjalu om jeg får mer oppmerksomhet enn henne. Hun finner alltid på måter for å drite meg ut, og har brukt splitt og hersk metoden i alle år. Hun har rett og slett et hjerte av is. Hun rotter seg sammen med hun andre søsteren min, istad fikk jeg vite at de skal være sammen en uke de to uten at de egentlig har spurt meg om å bli noe med de. Jeg bor 15 minutter unna med buss....

Jeg er så lei av å føle meg utenfor. Jeg føler det er kunstig og falskt når vi er sammen. Jeg har aller mest lyst til å bryte kontakt senere - orker de faktisk ikke. Hvis jeg blir lei meg kaller de meg "dramaqueen". De rotter seg vanvittig sammen mot meg. Det er ingen andre jeg har problemer som dette med - er jo ikke spesielt vanskelig ellers med venner iallefall 😕

De skal i tillegg sammen på en tur neste uke som vi fint kunne tatt denne helga. Da sa hun iskalde søsteren min at de to var opptatt da (fikk nettopp vite av hun andre at de ikke gjorde noe den helgen).

Jeg er så lei meg nå at jeg sitter og griner.. Er det noen som har hatt det på denne måten? 

Anonymkode: feeda...d66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er klovnen i søskenflokken - ufrivillig. Lag deg din egen familie ❤️

Anonymkode: ea367...819

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik er det her også. Jeg er utenfor min bror og søster, når vi er sammen sitter de for seg selv, gjerne i et annet rom. De drar ut på ting sammen og har generelt god kontakt. Mens jeg stort sett blir oversett. Det er vondt, men jeg lever fint med det. Min mor ser hvordan det er. Hun syns det er vondt og vanskelig også, men hun kan ikke tvinge noen til å like noen. Jeg har min egen familie, mann og barn, og jeg sier meg fornøyd med det. Jeg bruker lite tid og energi på å tenke på det, jeg får ikke gjort noe med det uansett. Og egentlig vil jeg ikke gjøre noe med det, jeg er ferdig med dem og treffer dem kun i selskap. 

Anonymkode: 846e0...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Er du mye yngre enn dem? Jeg er attpåklatten i min familie og har to eldre søstre som er nære i alder. De var i nesten hele sin barndom til å bare være de to. De lekte ikke med meg på samme måte som de to lekte sammen. Senere i livet fortsatte de bare som de to, de glemte å ta hensyn til lille babyen (meg). Tror ikke de tenkte på at jeg hadde noe ønske om et nærere søskenforhold til dem. Da jeg var i midten av tjueårene var jeg så lei av dem at jeg i et siste forsøk skrev et langt og ærlig brev til dem. Skrev ned hva jeg følte og hva jeg ønsket. Etter det beklaget de, og vi har fått et mye bedre forhold. De to er fremdeles veldig nære, men de er blitt mye flinkere til å inkludere meg i søsterting. 

Anonymkode: 19290...be8

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Hun ene søsteren min er alltid iskald mot meg. Hun oppfører seg alltid helt jævlig mot kun meg, føler hun prøver å fryse meg ut uten at de andre ser det. Hun blir sjalu om jeg får mer oppmerksomhet enn henne. Hun finner alltid på måter for å drite meg ut, og har brukt splitt og hersk metoden i alle år. Hun har rett og slett et hjerte av is. Hun rotter seg sammen med hun andre søsteren min, istad fikk jeg vite at de skal være sammen en uke de to uten at de egentlig har spurt meg om å bli noe med de. Jeg bor 15 minutter unna med buss....

Jeg er så lei av å føle meg utenfor. Jeg føler det er kunstig og falskt når vi er sammen. Jeg har aller mest lyst til å bryte kontakt senere - orker de faktisk ikke. Hvis jeg blir lei meg kaller de meg "dramaqueen". De rotter seg vanvittig sammen mot meg. Det er ingen andre jeg har problemer som dette med - er jo ikke spesielt vanskelig ellers med venner iallefall 😕

De skal i tillegg sammen på en tur neste uke som vi fint kunne tatt denne helga. Da sa hun iskalde søsteren min at de to var opptatt da (fikk nettopp vite av hun andre at de ikke gjorde noe den helgen).

Jeg er så lei meg nå at jeg sitter og griner.. Er det noen som har hatt det på denne måten? 

Anonymkode: feeda...d66

Jeg har litt problemer med å skjønne om det er en søster som er problemet, eller to?

Hva legger du i at hun er iskald og oppfører seg jævlig mot deg? Har du andre eksempler enn denne turen?

Uansett ville jeg snakket med dem om det. På en rolig og vennlig måte. Fokuser på hvordan det får deg til å føle deg, ikke ha en anklagende tone hvor du tillegger dem motiver osv. Ville også tatt initiativ til at dere kan finne på noe, enten alle sammen eller du og ene søsteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...