AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Del Skrevet 27. juli 2020 Jeg kjøpte et nett levende blåskjell i dag. Jeg spurte hun bak disken om di var ferske og ikke hadde lugget lenger enn en dag.. Så sier hun det har allerede lagt der en dag og går ikke ut før 1 august. Dem kan da ikke la det ligge så lenge?! Sist jeg kjøpte der ifra ble jeg kvalmen etter jeg hadde spist det. Jeg foto ikke helt va hun mente med der, er redd for at hun mente at dem lar det ligge til dem går ut på dato. Men man skal jo aldri la dem ligge i over to dager! og da forstår jeg jo hvorfor jeg ble så kvalm sist gang isåfall. Noen som har jobbet i ferskvaredisken og vet om dette stemmer? Anonymkode: f0ace...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Del Skrevet 27. juli 2020 Du er hysterisk. Blåskjell kan ligge lengre enn to dager. Anonymkode: b2128...41b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Del Skrevet 27. juli 2020 Blåskjellene kan ligge til 1. august, ja. Bare les her https://www.kyst.no/article/oppbevaring-av-bl-aring-skjell/ Anonymkode: 27778...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Del Skrevet 27. juli 2020 Å lugge er å dra noen i håret. Anonymkode: 74c23...979 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Del Skrevet 27. juli 2020 De kan fint ligge en stund Men opplever noe større svinn, så spør alltid hvor ferske de er. Er du flink til å rense ut alt som ikke lever blir du ikke dårlig, uansett. Anonymkode: e80f4...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Del Skrevet 27. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blåskjellene kan ligge til 1. august, ja. Bare les her https://www.kyst.no/article/oppbevaring-av-bl-aring-skjell/ Anonymkode: 27778...3d6 Vel ble sykt kvalmen denne gangen også. så tror ikke dem håndterer det riktig iallefall. Anonymkode: f0ace...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #7 Del Skrevet 27. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte et nett levende blåskjell i dag. Jeg spurte hun bak disken om di var ferske og ikke hadde lugget lenger enn en dag.. Så sier hun det har allerede lagt der en dag og går ikke ut før 1 august. Dem kan da ikke la det ligge så lenge?! Sist jeg kjøpte der ifra ble jeg kvalmen etter jeg hadde spist det. Jeg foto ikke helt va hun mente med der, er redd for at hun mente at dem lar det ligge til dem går ut på dato. Men man skal jo aldri la dem ligge i over to dager! og da forstår jeg jo hvorfor jeg ble så kvalm sist gang isåfall. Noen som har jobbet i ferskvaredisken og vet om dette stemmer? Anonymkode: f0ace...a2c Javel ja Anonymkode: 01061...25a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #8 Del Skrevet 28. juli 2020 I landet der jeg bor (sør i Europa), selges det mye ferske blåskjell. Regelen er: Er de rensket (de gjør det på supermarkedene her hvis du spør), så skal de spises samme dag. De rensker dem ved å fjerne "uhumskheter" som sitter på utsiden av skjellene. Etter rensking, sier betjeningen tydelig i fra om at du må spise dem samme dag. Urensket holder de 2-3 dager. Anonymkode: fd543...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #9 Del Skrevet 28. juli 2020 På 27.7.2020 den 19.57, AnonymBruker skrev: Vel ble sykt kvalmen denne gangen også. så tror ikke dem håndterer det riktig iallefall. Anonymkode: f0ace...a2c Og du behandlet dem riktig selv? Dvs. kastet alle som ikke lukket seg når du håndterte dem før koking, og alle som ikke åpnet seg ved koking? Anonymkode: caaa8...6b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #10 Del Skrevet 28. juli 2020 Ny skandale for Meny, som kjøttskandalen i 2002? https://www.nrk.no/okonomi/--dyr-affaere-for-meny-1.550270 Anonymkode: 9d4a0...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Del Skrevet 29. juli 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Ny skandale for Meny, som kjøttskandalen i 2002? https://www.nrk.no/okonomi/--dyr-affaere-for-meny-1.550270 Anonymkode: 9d4a0...045 Nei. Anonymkode: 345bd...a58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #12 Del Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 345bd...a58 Fornærmet på vegne av Meny? Glemmer aldri kjøttskandalen var 2002, handler aldri kjøtt på Meny som følge av dette. Anonymkode: 9d4a0...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #13 Del Skrevet 29. juli 2020 På Meny ligger blåskjellene på is. Dette gjør at de har betydelig lenger holdbarhet enn i et vanlig kjøleskap som holder 4 grader. Anonymkode: 9558b...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #14 Del Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På Meny ligger blåskjellene på is. Dette gjør at de har betydelig lenger holdbarhet enn i et vanlig kjøleskap som holder 4 grader. Anonymkode: 9558b...a5b Stoler aldri mer på Meny etter kjøttskandalen. Og blåskjell har jo en tendens til å være dårlig og gi matforgiftning. To ting med dårlig rykte sammen, Meny og blåskjell, dobbelt risiko for at det går galt. Anonymkode: 9d4a0...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #15 Del Skrevet 29. juli 2020 Jeg har aldri hørt om denne kjøttskandalen før. Jeg har kjøpt blåskjell flere ganger på coop og en annen meny å da har jeg ikke blitt kvalm etter jeg spiste dem. det kan jo seffølgelig bare være slurveri fra denne meny her jeg bor nå siden det har hendt begge to ganger jeg har kjøpt fra dem. jeg endte opp med kvalme og diare. Og ja jeg sjekket om dem var levende før jeg tilberedet dem. Anonymkode: f0ace...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Del Skrevet 30. juli 2020 På 29.7.2020 den 7.51, AnonymBruker skrev: Fornærmet på vegne av Meny? Glemmer aldri kjøttskandalen var 2002, handler aldri kjøtt på Meny som følge av dette. Anonymkode: 9d4a0...045 Så, en «kjøttskandale» for 18 år siden gjør at du ikke handler kjøtt på en butikk lengre. Spesielt, men deg om det. Jeg vet ikke med deg, men jeg har iallfall utviklet meg mye på 18 år. Går ut i fra at butikker gjør det samme. Meny har iallfall en kjempegod ferskvaredisk, så det er egentlig bare ditt tap. Anonymkode: 27778...3d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. juli 2020 #17 Del Skrevet 30. juli 2020 Jeg kjøper blåskjell fra Meny både titt og ofte, og jeg er nøye når jeg tilbereder dem. Jeg vasker dem godt, kaster skjell som ikke lukker seg før damping og de som ikke har åpnet seg etter damping. Jeg må ha konsumert flerfoldige kilo skjell derfra og ikke en eneste gang har jeg blitt dårlig. Kanskje det er placebo-effekten, ts? Du forventer å bli dårlig, og så bir du det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Del Skrevet 30. juli 2020 3 minutter siden, Brunhilde skrev: Jeg kjøper blåskjell fra Meny både titt og ofte, og jeg er nøye når jeg tilbereder dem. Jeg vasker dem godt, kaster skjell som ikke lukker seg før damping og de som ikke har åpnet seg etter damping. Jeg må ha konsumert flerfoldige kilo skjell derfra og ikke en eneste gang har jeg blitt dårlig. Kanskje det er placebo-effekten, ts? Du forventer å bli dårlig, og så bir du det. Nei. jeg forventa ikke å bli dårlig når jeg aldri har blitt dårlig før alle andre ganger jeg har spist det , bare disse to gangene på samme butikk. Ikke lite dårlig men magesmerter diare og den følelsen man får når man tar sink tabletter på helt tom mage. Anonymkode: f0ace...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Del Skrevet 30. juli 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så, en «kjøttskandale» for 18 år siden gjør at du ikke handler kjøtt på en butikk lengre. Spesielt, men deg om det. Jeg vet ikke med deg, men jeg har iallfall utviklet meg mye på 18 år. Går ut i fra at butikker gjør det samme. Meny har iallfall en kjempegod ferskvaredisk, så det er egentlig bare ditt tap. Anonymkode: 27778...3d6 Kjøtt som er tint og selges som «fersk», nei takk! Anonymkode: 9d4a0...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #20 Del Skrevet 31. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøtt som er tint og selges som «fersk», nei takk! Anonymkode: 9d4a0...045 Det står jo tydelig merket slik. Kjøpte senest i går steinbitt fra ferskvaredisken merket "har vært fryst". Helt ok for meg, skal brukes i dag, og antar tiden fra båt til ferskvaredisk på Meny uansett er så lang at frysing er eneste alternativ. Anonymkode: e80f4...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå