Gå til innhold

Hiv angst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, The_sea skrev:

SOM SAGT SÅ HAR JEG BRUKT KONDOM NÅR JEG HAR HATT SAMLEIE. LES HVA JEG SKRIVER... 

Men ikke når du sugde.. bruk kondom da også.. 

Anonymkode: 5d534...bb7

Gjest The_sea
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du bør bytte psykolog. 

Ja. Det verste er at hun støtter meg. Jeg orker ikke å tenke som jeg gjør. Tar forhåndsregler og har kun sex med folk jeg vet hvem er, hvis jeg har det. Er så slitsomt med den angsten. 

Gjest The_sea
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men ikke når du sugde.. bruk kondom da også.. 

Ja. Tror du jeg har fått det? Han kom ikke i munnen min og svelget ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Tror du jeg har fått det? Han kom ikke i munnen min og svelget ingenting. 

Nei. 

Gjest The_sea
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg faktisk! Har vel tatt ca 12 tester selv, i løpet av en 10 års periode. Eneste som hjelper er å praktisere 100% sikker sex, eller helst være i et fast forhold der begge har testet seg først. 

Pust rolig, du har nok ikke HIV nå. Men lurt å ikke pule rundt når du ikke har nerver til det, snakker av erfaring! Har svidd av noen tusenlapper på Volvat for å si det sånn...

Anonymkode: 28d6e...919

Har ikke pult rundt. Gjør aldri det. Har hatt samboer og vi testet oss før vi ble sammen. Men jeg tror alt og alle gutter/menn  har hiv.  Da vi slo opp hadde jeg beskyttet samleie med en kompis dom da han hadde testet seg. Brukte ikke kondom når jeg sugde han. 

Skrevet
2 minutter siden, The_sea skrev:

SOM SAGT SÅ HAR JEG BRUKT KONDOM NÅR JEG HAR HATT SAMLEIE. LES HVA JEG SKRIVER... 

Du skriver også at du har blitt voldtatt "mange ganger". Har disse forbryterne tatt seg tid til å ta på seg kondom før de forgriper seg på deg? Høres ikke sannsynlig ut. 

Du skriver mye forskjellig i ulike innlegg i tråden, og ikke alt er like lett å få til å henge på greip.

Ser du skriver at du drikker alkohol også, og jeg lurer da på om disse voldtektene har funnet sted mens du er beruset? I så fall er jo dette en ypperlig grunn til å kutte ut all drikking og holde deg edru. Det kan ofte sette en i farlige situasjoner å drikke seg overstadig beruset.

• Liker 1
Gjest The_sea
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Du skriver også at du har blitt voldtatt "mange ganger". Har disse forbryterne tatt seg tid til å ta på seg kondom før de forgriper seg på deg? Høres ikke sannsynlig ut. 

Du skriver mye forskjellig i ulike innlegg i tråden, og ikke alt er like lett å få til å henge på greip.

Ser du skriver at du drikker alkohol også, og jeg lurer da på om disse voldtektene har funnet sted mens du er beruset? I så fall er jo dette en ypperlig grunn til å kutte ut all drikking og holde deg edru. Det kan ofte sette en i farlige situasjoner å drikke seg overstadig beruset.

De voldtektene var lenge siden 1-2 år siden . Drakk litt da jeg sugde kompisen min. Drikker sjeldent. 

Skrevet

Jeg forstår ikke hva nok en tråd om samme tema som før, men like mye forvirrende informasjon skal medføre av positive ting?

Du har fått mange gode svar på smitteforløpet og ikke minst risikoen for å faktisk bli smittet. Du har fått tips om å få hjelp til å håndtere angsten.

Hva mer ønsker du?

• Liker 1
Gjest The_sea
Skrevet
17 minutter siden, nomore82 skrev:

Jeg forstår ikke hva nok en tråd om samme tema som før, men like mye forvirrende informasjon skal medføre av positive ting?

Du har fått mange gode svar på smitteforløpet og ikke minst risikoen for å faktisk bli smittet. Du har fått tips om å få hjelp til å håndtere angsten.

Hva mer ønsker du?

Trengte bare svar på om man kan få hiv av å utføre en blowjob 

Skrevet

Og det fikk du ikke i den forrige tråden?

Skrevet
2 minutter siden, The_sea skrev:

Trengte bare svar på om man kan få hiv av å utføre en blowjob 

Det er egentlig uinteressant, om du teoretisk sett kan få det eller ikke. I medisin er det meste mulig. Du kan også dø av en flis i fingeren eller forkjølelse hvis du er max uheldig. 

Du skal ikke slutte å ha sex. Det du skal gjøre, er å slutte og tro på tvangstankene dine. Du bør ha masse sex, og med fast partner gjerne uten kondom. Du skal gi faen i tvilen som melder seg. Du skal rett og slett bli likegyldig til spørsmålet om du har fått HIV eller ikke. 

Du trenger målrettet behandling for dette. En idiot av en psykolog som skal bearbeide hvorfor du er redd for HIV hjelper ikke en dritt. Behandlingen som fungerer er kognitiv terapi der du eksponerer deg, kombinert med høye doser SSRI og eventuelt også antipsykotika. 

• Liker 2
Gjest The_sea
Skrevet
2 minutter siden, nomore82 skrev:

Og det fikk du ikke i den forrige tråden?

Det var noe annet jeg spurte om da. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan få hiv hvis du får hans kroppsvæske i deg. Men uansett i dag er ikke hiv en veldig farlig sykdom lengre hvis det oppdages tidlig. Siden du tester så ofte vil du jo oppdage det tidlig hvis du får det. 

Anonymkode: 784a0...12e

Skrevet

Er nesten umulig å få hiv av å suge en som er smittet, kan svelge bøttevis uten å bli smittet den veien. Kjør på

• Liker 2
Gjest The_sea
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan få hiv hvis du får hans kroppsvæske i deg. Men uansett i dag er ikke hiv en veldig farlig sykdom lengre hvis det oppdages tidlig. Siden du tester så ofte vil du jo oppdage det tidlig hvis du får det. 

Anonymkode: 784a0...12e

Trodde magesyren drepte viruset. Svelget ingenting og tørket av meg på dyna. 

Han sa han hadde testet seg, men hvem vet.. 

Annonse
Skrevet

Trodde magesyren drepte viruset. Svelget ingenting og tørket av meg på dyna. 

Han sa han hadde testet seg, men hvem vet.. 

Som sakt ved anal og vaginalt er man utsatt men selv da må man ikke få det selv om den andre er smittet. Ved oral er det nesten umulig så slapp helt av

Gjest The_sea
Skrevet
På 27.7.2020 den 17.02, Loff77 skrev:

Som sakt ved anal og vaginalt er man utsatt men selv da må man ikke få det selv om den andre er smittet. Ved oral er det nesten umulig så slapp helt av

Ok. Da skal jeg prøve å slappe av. Har vært veldig strengt på å ikke ha sex. Men er nå redd for å få hiv av oralsex.. Er trøtt og sliten og skjelver. Kanskje jeg har fått det.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, The_sea skrev:

Ok. Da skal jeg prøve å slappe av. Har vært veldig strengt på å ikke ha sex. Men er nå redd for å få hiv av oralsex.. Er trøtt og sliten og skjelver. Kanskje jeg har fått det.

Hva skjer dersom du skulle få HIV? 

Anonymkode: 00229...21d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ro ned. 

1. Til og med nå en person med HIV ikke går på medisiner, så skal det ganske mye til for å bli smittet. Ved vaginal sex så er det type 1%-5% sjanse for smitte, ved ubeskyttet sex. Enda mindre ved oral. Det er stort sett analsex som har største risiko, da det naturlig nok er større sjanse for blod ved slik sex. 

2. Skulle du ha sex med en HIV-positiv som går på medisiner, så er det tilnærmet umulig å bli smittet ved sex. Da er ofte nivåene så lave at de ikke engang dukker opp på tester. 

Det er SELVFØLGELIG større sjanse for smitte om du blør eller har åpne sår. Har du munnsår og har oralsex med noen som har HIV, og ikke går på medisiner, så se kan det øke sjansen for smitte - ja. 

Personlig ville jeg vært LANGT mer redd for HPV, Herpes, og liknende. 

Anonymkode: d309b...9a1

• Liker 3
Skrevet (endret)
5 timer siden, The_sea skrev:

HIV er faktisk en ganske ukomplisert sykdom med dagens medisin. Finns vesentlig mange værre sykdommer å frykte. 

Og hvis du stadig blir voldtatt bør du heller se på livsstilen generelt, hvilke folk du omgås, og områder du oppsøker/beveger deg i. 

Endret av Matas
Ryddet for sitering av selvmordstanker. Matas, mod.
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...