AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Hei! Jeg har fått en middagsinvitasjon fra et bekjent par av meg, og skal dit imorra kveld. Kjenner de ikke så godt, vi er bare på «hei». Jeg syns det er kjempehyggelig med dette initiativet, og er samtidig litt spent, siden jeg tross alt ikke kjenner dem. Jeg vil nødig verken dra hjem igjen for fort, eller «overstay my welcome». Hvor lenge tenker dere det er høflig å være? Ca 3 timer’ish? Og hvis praten er veldig hyggelig etter 3 timer, så kan man drøye en halvtime/ tlme til? Anonymkode: 95d67...592
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Sånt er alltid vanskelig, synes jeg. Det er jo dumt om man går for tidlig også, om vertskapet har satt av hele kvelden og gjerne planlagt noe å spise senere på kvelden også. Da blir de gjerne paff og skuffet om du går. Samtidig er det drittkjipt med folk som aldri gååår, når man bare hadde tenkt seg en liten middag og så hadde planlagt å slappe av med en bok før leggetid. Jeg prøver å se an stemningen. Om de begynner å se litt sånn på klokken, rydde mye sammen, og sånt, så tenker jeg det kanskje er et hint om at en bør gå. Anonymkode: 968a1...13e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har fått en middagsinvitasjon fra et bekjent par av meg, og skal dit imorra kveld. Kjenner de ikke så godt, vi er bare på «hei». Jeg syns det er kjempehyggelig med dette initiativet, og er samtidig litt spent, siden jeg tross alt ikke kjenner dem. Jeg vil nødig verken dra hjem igjen for fort, eller «overstay my welcome». Hvor lenge tenker dere det er høflig å være? Ca 3 timer’ish? Og hvis praten er veldig hyggelig etter 3 timer, så kan man drøye en halvtime/ tlme til? Anonymkode: 95d67...592 Ta det som det kommer. Når middagen er ferdigspist ser dere jo ann hvordan stemningen er. Er det god stemning og praten går lett blir du sittende litt. Er det derimot stile og klein stemning takker du pent for maten og sier du må opp tidlig dagen etter. Må du eller noen av de opp tidlig dagen etter blir du selvsagt ikke til klokken 3 på natten. Anonymkode: 141ca...aad 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 For et hyggelig initiativ! Håper dere får en trivelig kveld. Se an stemningen etter maten. Hvis de begynner å rydde vekk alt som sto på bordet som telys og annen pynt, hadde jeg tatt det som et tegn på at de ville at jeg skulke gå. Hvis de derimot skjenker opp mer å drikke eller setter frem noe å knaske på, hadde jeg blitt en stund. Bli så lenge prater flyter. Anonymkode: 4f371...286 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 Tusen takk for fine svar fra dere alle. Ja jeg tenker jeg får se an stemningen litt😊 Anonymbruker ..13e: Ja jeg vet hva du mener, jeg syns sånt er så vanskelig jeg også, det er ikke bra å bli for lenge, men heller ikke bra å gå for fort etter middagen. Man tenker jo litt på sånne ting når man skal besøke litt fjerne bekjente😜 Men ja, så fantastisk initiativ å ta, man burde gjort mer sånt selv også, invitere bekjente på middag/besøk😊 Anonymkode: 95d67...592 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå