AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 https://www.nettavisen.no/okonomi/veganere-vil-ha-statsstotte--en-gjeng-fanatiske-kjotthatere/3423997400.html De vil ha statsstøtte for veganere. Er du enig eller uenig? Jeg synes det allerede er helt sinnsykt at trosamfunn får støtte for å feks tilbe en Gud. Det er noe man kan velge selv og da bør man også selv betale for at disse trossamfunnene skal gå rundt. Så jeg mener nei til støtte til alt, eller ja til alt. Å tro på gud eller veganisme er like dumt begge deler... Anonymkode: 85034...6c0 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Jeg blir utrolig provosert bare av at noen kan foreslå noe sånt. Det er helt frivillig å være veganer, selvsagt skal ikke skattebetalerne finansiere sånt tull! Det er som å be om statsstøtte fordi man utelukkende ønsker å gå med Chanel. Anonymkode: eadb4...b22 10
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Det er en vesensforskjell mellom religiøse og veganere, selv om mange veganere er kostholdsreligiøse. Anonymkode: 95944...8f0 1
Kjetil E Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er en vesensforskjell mellom religiøse og veganere, selv om mange veganere er kostholdsreligiøse. Anonymkode: 95944...8f0 Mange veganere er jo mer katolske enn Paven for å si det slik. En gjeng fanatikere i ordets aller værste betydning. De bør ikke få en eneste krone i statsstøtte. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 Nå sier loven tro og livssyn, så hvorfor ikke? For min del kan de gjerne stryke støtten til begge deler og heller innføre en ekstra skatteprosent for dem som ønsker å være medlem av slike samfunn. Anonymkode: e5661...287 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 Jeg synes staten burde subsidiere produksjon av vegetariske og veganske alternativer. Mange flere (særlig yngre og studenter) ville valgt plantebasert for miljøet sin skyld dersom prisene var lavere. Anonymkode: a5a6f...7ba 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir utrolig provosert bare av at noen kan foreslå noe sånt. Det er helt frivillig å være veganer, selvsagt skal ikke skattebetalerne finansiere sånt tull! Det er som å be om statsstøtte fordi man utelukkende ønsker å gå med Chanel. Anonymkode: eadb4...b22 Men om du tror at enkeltindividier som er veganere skal få statsstøtte så har du jo misforstått noe vesentlig. Det er snakk om at Norsk vegansamfunn som er et livssynssamfunn på lik linje med f.eks. Human-etisk forbund også skal ha rett på statsstøtte, fordi de etter loven så regnes vegansme også som et livssyn (altså mer enn hva du bare spiser). Om andre trossamfunn har rett på statsstøtte, så hvorfor ikke også Norsk vegansamfunn? Å utelukke dem regnes jo som diskriminering. Jeg er forøvrig verken veganer eller for at noen trossamfunn skal få statlig støtte, men det virker som om mange misforstår debatten med vilje bare av at de hører ordet veganer Anonymkode: ac9f0...ea5 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 Ingen trossamfunn burde få statsstøtte, med unntak av å ta vare på verneverdige kirkebygg. Anonymkode: 03aa9...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir utrolig provosert bare av at noen kan foreslå noe sånt. Det er helt frivillig å være veganer, selvsagt skal ikke skattebetalerne finansiere sånt tull! Det er som å be om statsstøtte fordi man utelukkende ønsker å gå med Chanel. Anonymkode: eadb4...b22 Det er helt frivillig å være religiøs også. Tenker at det skal være likhet her, skal 1 livssynssamfunn motta støtte, ja da skal de andre få støtte de og. Anonymkode: b4e40...904 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #11 Skrevet 27. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men om du tror at enkeltindividier som er veganere skal få statsstøtte så har du jo misforstått noe vesentlig. Det er snakk om at Norsk vegansamfunn som er et livssynssamfunn på lik linje med f.eks. Human-etisk forbund også skal ha rett på statsstøtte, fordi de etter loven så regnes vegansme også som et livssyn (altså mer enn hva du bare spiser). Om andre trossamfunn har rett på statsstøtte, så hvorfor ikke også Norsk vegansamfunn? Å utelukke dem regnes jo som diskriminering. Jeg er forøvrig verken veganer eller for at noen trossamfunn skal få statlig støtte, men det virker som om mange misforstår debatten med vilje bare av at de hører ordet veganer Anonymkode: ac9f0...ea5 Tuller du eller? Å spise dyr er også et livssyn da altså? Får opprette et kjøttetersamfunn, så får vi også statsstøtte.. Anonymkode: 68621...a71 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 Nei fysj! Veganerne kan få beite gratis i hagen min. Har vurdert ny gressklipper lenge uansett.. Anonymkode: 2e27f...e22 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13 Skrevet 27. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du eller? Å spise dyr er også et livssyn da altså? Får opprette et kjøttetersamfunn, så får vi også statsstøtte.. Anonymkode: 68621...a71 Det virker som om du har litt problemer med å skille diett og filosofi, men siden du er såpass interessert i denne debatten så er det jo bare koselig lesestoff å sette seg inn i hva veganisme faktisk går ut på Anonymkode: ac9f0...ea5 5
Gjest theTitanic Skrevet 27. juli 2020 #14 Skrevet 27. juli 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes staten burde subsidiere produksjon av vegetariske og veganske alternativer. Mange flere (særlig yngre og studenter) ville valgt plantebasert for miljøet sin skyld dersom prisene var lavere. Anonymkode: a5a6f...7ba Yngre, fordi det er denne generasjonen som har blitt hjernevasket i skolen til å tro at verden går under ved å spise kjøtt... Det som er viktig at blir billigere er SUNN mat, siden overvekt er et samfunnsproblem. Vegansk mat er som oftest sunn så det faller litt på samme post. Men det å støtte en veganerforening er tullete. Alle trossamfunn er tullete.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #15 Skrevet 27. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt frivillig å være religiøs også. Tenker at det skal være likhet her, skal 1 livssynssamfunn motta støtte, ja da skal de andre få støtte de og. Anonymkode: b4e40...904 Jeg er imot statsstøtte til livssyn og religioner, så jeg synes heller de burde fjerne støtten til alt det andre tullet i stedet for å gi penger til enda mer tull. Anonymkode: eadb4...b22
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #16 Skrevet 27. juli 2020 Er ikke for støtte til hverken livssyn , tro eller matvalg. Dette er ting folk velger selv, selv om det kanskje noen ganger er påført med tvang. Kutt støtte til alt sånt noe, og gi oss gratis tannlege i stedet. Anonymkode: 46a31...01a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #17 Skrevet 27. juli 2020 Ville heller gitt statsstøtte til de som aktivt lever miljøvennlig, som en oppfordring og belønning. Veganere bidrar, men tror mange gjør mer. Jeg er ikke veganer, men spiser vegetarisk 5-6 middager i uka (og ikke kjøtt ellers), og er svært miljøbevisst. Anonymkode: eb018...c09
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #18 Skrevet 27. juli 2020 Kjøttproduksjonen får jo subsidier og støtte fra staten (våre skattepenger), så hvorfor skal ikke veganske produkter få det samme? Det er jo mye mer miljøvennlig og dyrevennlig enn det kjøttproduksjonen er. Anonymkode: aecc0...adc 2
Honey Dew Skrevet 27. juli 2020 #19 Skrevet 27. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei fysj! Veganerne kan få beite gratis i hagen min. Har vurdert ny gressklipper lenge uansett.. Anonymkode: 2e27f...e22 Ikke tilby dem det da. Husk at humler og bier trenger nektaren fra plantene. Gi heller blomstene til disse istedet for tussete veganere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå