AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Jeg er kommet i en status sjekk der jeg erfarer og kjenner på at jeg ikke skal jobbe ytterligere der jeg har jobb nå. Det er en totalpakke som jeg har kommet frem til, samt avbrekket i ferien der jeg har fått avstand til det hele, og har bidratt at det har naturlig startet en prosess om forandring, uten at jeg strevet eller tenkt på det i ferien. Men hvordan gjorde du grep da du kjente det slik, at du ønsket noe nytt, og kanskje ikke helt visste hvorfor, men måtte på ett vis bryte ut for å tilnærme enda mer det faget som du vil jobbe med i en annen arbeidsmiljø. - jeg tenker at jeg må bare starte å sende ut søknader til aktuelle arbeidsplasser, for å se om jeg får napp og respons til å komme inn i deres fagmiljø. Det er kanskje tidskrevende, men man må vel bare ta grep, og starte ett sted. Anonymkode: 033b8...e92
maskinisten Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 (endret) Jeg tok jobb et sted langt fra Oslo først. Oslo er altså hjemstedet mitt. Endret 27. juli 2020 av maskinisten
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Forrige store steg var å søke jobb i et annet land, og velge «drømmestillingen» til tross for vesentlig dårligere lønn. Jeg lærte så utrolig mye, og vokste som person. Og føler det var med på at jeg kan gjøre en bedre jobb i dag med mer selvtillit. Neste store steg var å tørre og starte som konsulent. Jeg er normalt veldig trygghetssøkende, så synes det var rimelig «skummelt». Har ikke angret en dag, har fått en fleksibel, spennende jobb, med en super sjef og gode kollegaer. Samt høy lønn (som er viktig for meg). Mitt beste råd er at det bare er å komme i gang, og prøv og se muligheter istedet for begrensninger. Anonymkode: 5a2d2...f30
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Jeg tok mer utdanning (doktorgrad) og skiftet dermed retning. Anonymkode: 7c265...379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå