Gå til innhold

Hvorfor er det helt greit med fulle busser og baner nå, mens man ellers i samfunnet må holde 1 meters avstand??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner virkelig ikke logikken bak det, og gruer meg til å måtte reise kollektivt inn til Oslo på jobb etter ferien. Money rules? Smittevern er superviktig, bare ikke for dem som er så uheldig å være avhengig av kollektivt for å komme seg til og fra jobb?! Forstå det den som kan...

Anonymkode: 464f4...226

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke vil bruke penger på å sette inn mer busser tenker jeg.

Anonymkode: 3b9a8...881

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja sikkert... og i tillegg er det buss for tog første uka, noe som vanligvis er ganske kaotisk og fullt sånn i utgangspunktet😫

Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvorfor de gikk ut og mante om å unngå kollektivtrafikk samtidig som de kuttet ned på togtidene her ute. Bor i en pendlerkommune og det har aldri vært mer folk på toget enn nå. 

Noen tiltak gir ikke mening. 

Anonymkode: c11d9...d85

• Liker 5
Skrevet

Ingenting gir mening. Flyene er også fulle. Fotballstadioner er tomme, mens kinosaler fylles til ⅔.

Dette er bare et latterlig hysteri, ellers hadde alle vært smittet og innlagt allerede.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Du mener skaffe flere busser og ansatte.

Anonymkode: 261b9...ea5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner virkelig ikke logikken bak det, og gruer meg til å måtte reise kollektivt inn til Oslo på jobb etter ferien. Money rules? Smittevern er superviktig, bare ikke for dem som er så uheldig å være avhengig av kollektivt for å komme seg til og fra jobb?! Forstå det den som kan...

Nå er vi vel fortsatt rådet til å droppe kollektiv trafikk. Så mange har forsatt hjemmekontor.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1. Det er nesten ikke smitte i samfunnet

2. Så godt som alle som har blitt smittet i det siste har en kjent smittevei, og har blitt smittet av folk de bor med eller har vært tett på over tid. 

Altså medfører ikke fly, busser, butikker, mathandling, med mer, en særlig risiko slik man trodde i begynnelsen. 

Anonymkode: bd991...f49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Busser skal ikke være fulle. Det er fremdeles regler, men problemet er at det er opp til passasjerene å overholde dem.. og til dels sjåførene, som i at de skal kjøre forbi stopp uten å ta på passasjerer om det er fullt på setene. Det er regler til hvor mange man kan ha stående, og det er altså ikke lov med fulle busser. Men sjåføren er ganske maktesløs, om folk presser seg på, så er det lite han får gjort. 

Det er heller ikke "bare" å sette inn flere busser.. Selskapene bruker gjerne alle bussene og sjåførene de har. De kan ikke akkurat kjøpe inn masse nye busser, og ansette masse flere folk, samtidig som de har mye lavere inntekter fordi det er flere som sitter på hjemmekontor eller bruker bil fordi man blir bedt om å la være å reise kollektivt. 

Anonymkode: cf86d...101

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok fordi de prøver å skille mellom nødvendige og mindre nødvendige ting. Kollektivtrafikken er definitivt i den første kategorien. Det sagt, så hår jeg virkelig de fortsetter å oppfordre til hjemmekontor for de som kan og vil. Det burde de gjort på permanent basis. 

Anonymkode: cf1da...819

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi de prøver å skille mellom nødvendige og mindre nødvendige ting. Kollektivtrafikken er definitivt i den første kategorien. Det sagt, så hår jeg virkelig de fortsetter å oppfordre til hjemmekontor for de som kan og vil. Det burde de gjort på permanent basis. 

Anonymkode: cf1da...819

Problemet er når sjefen mener at smittefaren er oppskrytt og beordrer alle tilbake til kontoret, kollektivtrafikk eller ei. Myndighetene har jo bare gått ut med anbefaling om hjemmekontor, og ikke krav. Og anbefalinger kan tydeligvis blåses en lang marsj i, til tross for at arb.dagene blir mye kortere når man må bruke flere timer per dag på reise istedet for effektiv jobbing.

På fly er det tross alt påbudt med munnbind, jeg mener det samme kan være lurt på kollektivtrafikken nå etter ferien. 

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er når sjefen mener at smittefaren er oppskrytt og beordrer alle tilbake til kontoret, kollektivtrafikk eller ei. Myndighetene har jo bare gått ut med anbefaling om hjemmekontor, og ikke krav. Og anbefalinger kan tydeligvis blåses en lang marsj i, til tross for at arb.dagene blir mye kortere når man må bruke flere timer per dag på reise istedet for effektiv jobbing.

På fly er det tross alt påbudt med munnbind, jeg mener det samme kan være lurt på kollektivtrafikken nå etter ferien. 

Ts

Da har du en dårlig sjef da. Her oppfordres vi fortsatt til at vi holder oss hjemme 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Bør bytte jobb da hvis man ikke liker att man må på jobb

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er når sjefen mener at smittefaren er oppskrytt og beordrer alle tilbake til kontoret, kollektivtrafikk eller ei.

Ts

Det er ikke muligheter for tilpasninger, da?

Hos oss har arbeidsgiver leid flere parkeringsplasser. Og man kan jobbe for eksempel 6-14 for å reise utenom rush. 

Men har da også en arbeidsgiver der hjemmekontor fortsatt er en mulighet, og kontoret er et tilbud til de som ønsker dette - noe veldig mange gjorde, da de fleste ble lei av hjemme-livet etterhvert. 

Anonymkode: bd991...f49

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har du en dårlig sjef da. Her oppfordres vi fortsatt til at vi holder oss hjemme 

Hvorfor holde seg hjemme når det er tilnærmet 0 smitte?

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Loff77 skrev:

Hvorfor holde seg hjemme når det er tilnærmet 0 smitte?

Fordi nordmenn ikke har arbeidsmoral lenger.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, maskinisten skrev:

Eh? Fordi man sitter hjemme og bare slapper av på hjemmekontor? Noen gjør sikkert det også, men selv jobber jeg 10-11 timer daglig på hjemmekontor, mot 8-9 timer på vanlige kontoret pga reisevei. 

Ts

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh? Fordi man sitter hjemme og bare slapper av på hjemmekontor? Noen gjør sikkert det også, men selv jobber jeg 10-11 timer daglig på hjemmekontor, mot 8-9 timer på vanlige kontoret pga reisevei. 

Ts

Sikkert...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Problemet er at om noen måneder blir din psykiske helse så nedkjørt av totalisolasjon hver dag i 8 timer, at du ikke blir like effektiv lenger. For øvrig er det vel ingen som pålegger deg overtid hver dag vel?

Anonymkode: ad05a...3ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, maskinisten skrev:

Nettopp. Hjemme er det ingen som sjekker hva du presterer eller om du sover en time midt på dagen. I tillegg er hjemmekontor mye mer tungvint. Du får ikke printet ut noe, all kommunikasjon må foregå via videomøter, gjerne med dårlig internett. Istedet for å stikke innom kollegas kontor og stille et spørsmål, må man berammet et møte. 

Anonymkode: ad05a...3ad

• Liker 2
  • Opprett ny...