Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Trenger man å si at de andre allerede vet det? Da vi delte nyheten var det ingen som spurte når i rekka de fikk vite det. Vi fortalte folk litt ettersom når vi traff dem personlig.

Samme her☺️👍🏼 Ingen spurte og vi fortalte heller ikke om rekkefølge

Anonymkode: 2923e...8b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle fire er jo kommende besteforeldre til ungen, så det er vel rivende likegyldig hvem av de som får vite det først?

AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte svigermor først, av flere grunner. Det var helt riktig for oss. ❤️

Anonymkode: 1c411...561

AnonymBruker
Skrevet

Vi eller JEG fortalte det første gang vi var gravide til mamma😅. Såå fikk svigers , for såå pappa og stemor. 

denne gangen, svigers, mamma, stemor og pappa til sist (da han var på jobbreise😅). 

Så her har begge sider fått vite først😆. Viktig å dele på det vettu! Farmor er like mye bestemor som en mormor🥰. Seeelv om jentene ofte får et enda bedre bånd til mor ved graviditet å ved å få barn. Mamma og stemoren min er en av mine bestevenner å jeg prater daglig med begge 2❤️. Men fordet er jeg opptatt av at svigers ikke skal føle seg «tilsidesatt». Nå bor vi ved siden av svigers, så jeg har et veldig fint forhold til de å🥰🙏

Anonymkode: 6e575...a0a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fortalt det i den rekkefølgen vi har møtt folk. Vi bor langt fra både mamma og svigers, så vi har fortalt det når vi har møtt hverandre. I første svangerskap innebar det at svigers fikk vite det i uke 9 og mamma uke 11. Denne gangen fikk mamma vite det i uke 12 og svigers uke 13. Det var kun fordi det var da vi var på besøk. Her stiller alle besteforeldrene 100% likt, så det spilte virkelig ingen rolle hvilken rekkefølge beskjeden ble gitt i.

Er ikke akkurat slik at de går å skryter til hverandre om hvem som fikk vite det først 😅

Anonymkode: 391d8...15d

AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte til svigers først, og det satt de tydelig pris på, vet svigermor var litt redd for å havne i skyggen av mine foreldre når det kom barnebarn, da vi bor i samme bygd som dem, og svigers bor et stykke unna. Sa bare at vi ikke hadde sagt noe til mine foreldre enda, så de ikke skulle si noe før vi fikk fortalt.

De er forøvrig helt likeverdige besteforeldre, med like godt forhold til barna, så bekymringen var unødvendig. Og det bør ikke ha noe å si i hvilken rekkefølge det fortelles, for vår del var det det som falt naturlig, da anledningen passet der først. Bonus at svigermor satt pris på det. 

Anonymkode: bab81...f93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen tester alltid sammen - så kan vi dele både skuffelsen og gleden ❤️

Besteforeldre og andre forteller vi når vi møter dem.  Mine foreldre har fått, og skal igjen få vite det først, kun fordi svigermor har en sykelig trang til å være favorisert som bestemor.  Det gidder jeg ikke bidra ytterligere til, for å si det sånn! 

Anonymkode: e6fef...617

AnonymBruker
Skrevet

Fortell det! Hvorfor er dine foreldre viktigere enn hannes? De sier det ikke videre uansett så dine foreldre får uansett vite det av dere. 

Slik var min svigerinne. Fortalte det til vår familie sist, vi fikk ikke vite at barnet var født før hennes foreldre hadde rukket å møtt barnet osv. Det er en så forferdelig synd oppførsel!! 

Anonymkode: 6edf8...764

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2020 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Ja.. Jo, ganske mye er særlig sikkert. Abortfaren er godt uner 0,1% på det tidspunktet. Ja, det kan oppdages at det er noe galt på UL, men altså, du kan jo også risikere at noe går galt helt opp til fødselen for den saks skyld.. 

Anonymkode: 5c422...a5e

Er jo fortsatt en liten fare for MA og BO. For alt man vet kan fosteret ha dødd noen uker tidligere. Den risikoen er større enn 0,1%. 

Anonymkode: d4d4b...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...