Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i 11+1 og snart ferdig med uke 12. Vi har ikke fortalt noen om graviditeten da vi egentlig ville vente til tidlig ultralyd som vi skal ha om 2 uker. 
Vi skal på hyttetur idag med svigermor og stefar til samboer. Det er allerede lagt opp til alkohol og spekemat til kos. Jeg er derfor veldig usikker på hva slags unnskyldning jeg skal bruke eller om vi bare skal fortelle det med en gang. Det eneste er at jeg syns det er litt dumt å fortelle det til svigermor før mine foreldre.. hva tenker dere?

Anonymkode: 362f1...1a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dine foreldre viktigere og mer verdt siden han ikke kan fortelle sine foreldre først?

Anonymkode: d3946...ebb

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er så langt på vei tenker jeg at det ikke er noe problem. De vil ve kanskje få vite om det hvis noe skulle skje nå uansett? 

Og fortell det til dine foreldre litt tidligere enn tenkt kanskje? Og tror ikke noen bryr seg om hvem som får vite først. Svigers kan vel bli like lei seg de hvis de fant det ut sist som dine foreldre? 

Anonymkode: 29e46...703

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svigerforeldre føler seg jo ofte litt tilsidesatt forhold til jentas egene foreldre så Kansje det er en fin ting som gjør at de føler seg satt pris på. Så forteller dere til dine når dere kommer hjem fra hytte tur og sier at ingen av de må si det for dere vil dele selv etterhvert 😄

Anonymkode: 35361...ad8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bare å fortelle. Tungvindt å lage "masse styr" bare for å utsette det å fortelle det om noen uker. Jeg prøvde meg på å sno meg unna men skjønte fort at det var mye enklere å bare fortelle det😅

Anonymkode: a092b...486

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi fortalte det til svigerforeldrene mine først. Fordi det passet sånn. Tenkte ikke over det da både mine og hans betyr like mye for oss. 

Anonymkode: f6b29...5ef

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid i 11+1 og snart ferdig med uke 12. Vi har ikke fortalt noen om graviditeten da vi egentlig ville vente til tidlig ultralyd som vi skal ha om 2 uker. 
Vi skal på hyttetur idag med svigermor og stefar til samboer. Det er allerede lagt opp til alkohol og spekemat til kos. Jeg er derfor veldig usikker på hva slags unnskyldning jeg skal bruke eller om vi bare skal fortelle det med en gang. Det eneste er at jeg syns det er litt dumt å fortelle det til svigermor før mine foreldre.. hva tenker dere?

Det er enkelt

Jeg antar ar dere begge har mobil og at foreldrene deres har mobil. du ringer dine foreldre han ringer sine foreldre også forteller dere det samtidig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dine foreldre viktigere og mer verdt siden han ikke kan fortelle sine foreldre først?

Selvsagt ikke. Etter planen hadde vi tenkt å fortelle alle det nesten likt etter første tidlige ultralyd for å sjekke at alt er bra ogsånn først men ble plutselig litt usikker nå som vi skal på hyttetur og det kan bli mange unnskyldninger for å unngå mat og drikke 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er enkelt

Jeg antar ar dere begge har mobil og at foreldrene deres har mobil. du ringer dine foreldre han ringer sine foreldre også forteller dere det samtidig.

Koseligere å fortelle det face to face syns nå jeg men 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting: er det vanlig å fortelle om graviditeten før ultralyd osv? Da er jo ingenting særlig sikkert 😬

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En annen ting: er det vanlig å fortelle om graviditeten før ultralyd osv? Da er jo ingenting særlig sikkert 😬

Når du skal på hyttetur og det blir servert alkohol så er det vanlig ja. Da kan de glede seg til ultralyd sammen med dere. Hvis det skulle gå galt så har dere noen å støtte dere på, som kan ver ganske godt. :)

Anonymkode: f6b29...5ef

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så tabu å fortelle før man vet 100% at alt er i orden. Hvorfor ikke bare dele og så kan man heller dele sorgen hvis noe skulle gå galt? Vi fortalte i uke 5 til foreldre. Det er ikke noe big deal. 

Anonymkode: 29e46...703

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt vanlig. Mange har ikke ultralyd for i uke 18. 
Om det ikke går bra, kan det være god trøst i de nærmeste, pluss man slipper mas om barn😅. Hvertfall egen erfaring. 

Anonymkode: 9c571...4fe

• Liker 4
Skrevet

Trenger man å si at de andre allerede vet det? Da vi delte nyheten var det ingen som spurte når i rekka de fikk vite det. Vi fortalte folk litt ettersom når vi traff dem personlig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kassiopeia8 skrev:

Trenger man å si at de andre allerede vet det? Da vi delte nyheten var det ingen som spurte når i rekka de fikk vite det. Vi fortalte folk litt ettersom når vi traff dem personlig.

Vi går nok for denne!😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig tankegang. Hvorfor er dine foreldre viktigere enn svigers? De er akkurat like mye besteforeldrene til barnet ditt. Hvordan hadde du følt det om samboeren din kom og sa at han ikke ville at dine foreldre skulle få vite det først..? 

Anonymkode: 5c422...a5e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Jo, ganske mye er særlig sikkert. Abortfaren er godt uner 0,1% på det tidspunktet. Ja, det kan oppdages at det er noe galt på UL, men altså, du kan jo også risikere at noe går galt helt opp til fødselen for den saks skyld.. 

Anonymkode: 5c422...a5e

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ikke skjønne at dine foreldre skal ha noe mer rett til å bli de første til å vite det i forhold til foreldrene til barnets far - de er besteforeldre uansett...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Iom at en graviditet påvirker mors helse i mye større grad enn fars helse, så er det kanskje ikke så rart ts syns det er rart å fortelle svigers først? Mors foreldre er sikkert vigtigst for TS. Fars foreldre er sikkert vigtigst for far.

Anonymkode: a7af4...8c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal dine foreldre vite det først? Det blir jo like urettferdig som motsatt. Begge foreldreparene er verdt like mye for babyen 😛 

Vi fortalte det til svigers først fordi det passet seg sånn, sa det rundt uke 11. Sa i samme slengen at mine foreldre ikke visste det, så de måtte ikke si det videre før jeg fikk fortalt mine. Det var selvsagt helt greit. Fortalte det til mine foreldre i uke 14, og sendte da en snap til svigermor om at det nå var «fritt frem» å spre nyheten 😅

Anonymkode: 23975...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...