AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #21 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, men man får ikke schizofreni-diagnose av noe litt diffust eller "ingenting". Da er det mange kriterier som skal oppfylles først. Hvis du søker på telepati her i forumet så kan du lese mange av trådene til TS hvor hun opplever å bli slått, befølt og kjeftet på telepatisk av en mann hver gang hun tenker på han, samtidig som hun ikke greier å la være å tenke på han. Hun har til tider svært store plager. Selvfølgelig må hun få hjelp for dette. Anonymkode: e243a...8d6 Jeg har aldri blitt kjeftet på. Anonymkode: d60d4...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #22 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, theTitanic skrev: Jeg er veldig interessert i å høre hva som anses som psykotisk og hva som anses som eksentrisk/kreativt/alternativt. Hvor settes grensen? Tror grensen settes når man opplever slike ting som jeg har vert igjennom, og det kan jeg forstå. Jeg ville tenkt det samme om noen hadde sagt slikt til meg. Anonymkode: d60d4...9e1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #23 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, theTitanic said: Jeg er veldig interessert i å høre hva som anses som psykotisk og hva som anses som eksentrisk/kreativt/alternativt. Hvor settes grensen? Fra Helsebiblioteket om schizofreni: Quote Omfattende symptomer må være til stede mesteparten av tiden i minst én måned eller mer (uavhengig av behandling) for å kunne stille diagnosen schizofreni. ICD-10 krever, hvis schizofrenidiagnose skal stilles, at det enten er en tydelig tilstedeværelse av uforklarlige vrangforestillinger, som uttalte selvhenføringsideer, tankekringkasting, tankeinnsetting, tanketyveri, influenssymptomer og passivitetsbevissthet, kommenterende stemmer eller alternativt tilstedeværelse av minst to symptomer av typen hallusinose, desorganisering, tankeforstyrrelser eller negative symptomer. Anonymkode: e243a...8d6 1
Gjest theTitanic Skrevet 27. juli 2020 #24 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feks få en bekreftelse fra en som er synsk, da det er det eneste som skal til for at familien og legen skal tro på at jeg ikke er syk. Får liksom ikke kjøre bil. Får ikke kjøre bil da jeg opplevde en ny telepatisk kontakt med en som rett og slett har evner til å røre meg fysisk uten å være i samme rom. Dette kan jeg forstå høres ut som psykose da kanskje ingen har opplevd det i motsetning til det som står i innlegget. Anonymkode: d60d4...9e1 Det kan jo bli farlig om du ikke beholder roen i trafikken. Skvetter du over i motsatt kjørefelt så er det livsfarlig både for deg og andre. Ikke vet jeg hvordan du reagerer når dette skjer, men trafikksikkerheten går foran alt. Det er mange som ikke får kjøre bil pga medisinbruk, dårlig syn, psykisk utviklingshemming, +++ så det er ikke bare deg som blir ekskludert fra trafikken.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #25 Skrevet 27. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men man får ikke schizofreni-diagnose av noe litt diffust eller "ingenting". Da er det mange kriterier som skal oppfylles først. Hvis du søker på telepati her i forumet så kan du lese mange av trådene til TS hvor hun opplever å bli slått, befølt og kjeftet på telepatisk av en mann hver gang hun tenker på han, samtidig som hun ikke greier å la være å tenke på han. Hun har til tider svært store plager. Selvfølgelig må hun få hjelp for dette. Anonymkode: e243a...8d6 Skjønner det. Men det er ganske farlig å sette diagnoser på folk når man egentlig ikke vet. Hvem er det som kan bevise at det er umulig for en synsk mann å røre noen på avstand? Hvis en synsk nå sier at dette ikke er innbilning vil det da være veldig dårlig gjort ovenfor meg å dømme meg slik. Hvis han sier at jeg er syk og trenger behandling for dette vil jeg tro på det å slå meg til ro med det. Men om han sier jeg har rett i mine opplevelser kommer jeg til å gjøre noe med det. Det er ikke rettferdig at man skal mene noen er syk uten at de er det. Kanskje er det flere som har det slik med sine overnaturlige opplevelser. Anonymkode: d60d4...9e1
Gjest theTitanic Skrevet 27. juli 2020 #26 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fra Helsebiblioteket om schizofreni: Anonymkode: e243a...8d6 Jeg vet hva som står i boken. Det interessante er at det tolkes forskjellig hva som er psykose. Hva med Albert Åberg. Han hadde en usynlig venn. Er det psykose? Usynlige venner finnes ikke, likevel kan man trenge en usynlig venn når en ekte venn ikke finnes. Folk som blir holdt fanget i ensomhet får også fort usynlige venner. Sult kan føre til hallusinasjoner. Hva med spøkelser? Mange tror både på spøkelser, gjenferd og uforklarlige ting uten at det er en psykose. Ref åndenes makt. Ingen sier at hverken de som opplever hendelsene eller de synske er psykotiske. Ikke meningen å kverulere, men viktig at det belyses. Syntes det er mange gråsoner.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #27 Skrevet 27. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feks få en bekreftelse fra en som er synsk, da det er det eneste som skal til for at familien og legen skal tro på at jeg ikke er syk. Får liksom ikke kjøre bil. Får ikke kjøre bil da jeg opplevde en ny telepatisk kontakt med en som rett og slett har evner til å røre meg fysisk uten å være i samme rom. Dette kan jeg forstå høres ut som psykose da kanskje ingen har opplevd det i motsetning til det som står i innlegget. Anonymkode: d60d4...9e1 Det er INGEN leger som tror på en bekreftelse fra en "synsk", du må høre på legen og psykologen din. Kontakt med såkalte "synske" vil bare forverre vrangforestillingene og situasjonen. Opplevelsene med telepati virker sikkert virkelig for deg, men det er bare noe som foregår inne i ditt hode. Til dags dato så er det ingen som har klart å bevise at telepati eksisterer. Anonymkode: 690a4...a23 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #28 Skrevet 27. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra Helsebiblioteket om schizofreni: Anonymkode: e243a...8d6 Jeg har ingenting av det som står der bortsett fra at de mener jeg har en vrangforestilling. Jeg vet med sikkerhet at det er en mann jeg snakket en del med før som utfører disse handlingene. Han har helt spesielle evner og fanger signalene mine veldig lett. Han synes sikkert jeg er slitsom og blir irritert eller er frustrert/lei seg. Men det gjør også vondt for meg når han rører meg ofte. Men som sagt om jeg får beskjed av en synsk nå på at jeg har vrangforestillinger skaø jeg jobbe med å bli bedre fra det. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra Helsebiblioteket om schizofreni: Anonymkode: e243a...8d6 Anonymkode: d60d4...9e1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #29 Skrevet 27. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er INGEN leger som tror på en bekreftelse fra en "synsk", du må høre på legen og psykologen din. Kontakt med såkalte "synske" vil bare forverre vrangforestillingene og situasjonen. Opplevelsene med telepati virker sikkert virkelig for deg, men det er bare noe som foregår inne i ditt hode. Til dags dato så er det ingen som har klart å bevise at telepati eksisterer. Anonymkode: 690a4...a23 Du aner ikke hva du snakker om. Anonymkode: d60d4...9e1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #30 Skrevet 27. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men man får ikke schizofreni-diagnose av noe litt diffust eller "ingenting". Da er det mange kriterier som skal oppfylles først. Hvis du søker på telepati her i forumet så kan du lese mange av trådene til TS hvor hun opplever å bli slått, befølt og kjeftet på telepatisk av en mann hver gang hun tenker på han, samtidig som hun ikke greier å la være å tenke på han. Hun har til tider svært store plager. Selvfølgelig må hun få hjelp for dette. Anonymkode: e243a...8d6 Det er egentlig veldig rart, jeg har alltid sagt at jeg ikke har noe bevis for at det er han som gjør disse tingene. Men rykningene og muskler som dirrer hver gang jeg tenker på han er sant. Og dette har psykologen sett når jeg fikk det i armen når jeg snakket med hun. Det eneste grunnlaget hun har er opplevelsen i innlegget og at jeg tror det kan være han som gjør det. Merkelig å tro det? Ja det er det. Men så skjer det KUN når jeg tenker på han, så da er det egentlig ikke så rart at man begynner å spekulere på om det faktisk er han. Selv om jeg tror det har jeg ikke noe bevis. Men jeg kan tro det er grunnen etter hva jeg opplever når jeg tenker på han eller kjenner energien hans. Bortsett fra dette føler jeg meg helt normal. Mener dere dette er grunn til diagnosen? Eller dårlig vurdering? IMG_2081.MOV IMG_1720.mov Anonymkode: d60d4...9e1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #31 Skrevet 28. juli 2020 På 27.7.2020 den 13.56, AnonymBruker skrev: Høres ut som psykose, får håpe du får hjelp. Lykke til. Anonymkode: 08907...088 Da regner jeg med du kaller alle religiøse psykotiske også. Som tror de snakker med en mann i himmelen og som tror at en figur skal fyke ned fra himmelen. TS- spør om behandleren din mener religiøse er psykotiske også. Mener det er verre å tro på det som står i bibelen enn å tro på telepati. Anonymkode: 962db...903 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #32 Skrevet 28. juli 2020 På 27.7.2020 den 16.20, AnonymBruker skrev: Det er egentlig veldig rart, jeg har alltid sagt at jeg ikke har noe bevis for at det er han som gjør disse tingene. Men rykningene og muskler som dirrer hver gang jeg tenker på han er sant. Og dette har psykologen sett når jeg fikk det i armen når jeg snakket med hun. Det eneste grunnlaget hun har er opplevelsen i innlegget og at jeg tror det kan være han som gjør det. Merkelig å tro det? Ja det er det. Men så skjer det KUN når jeg tenker på han, så da er det egentlig ikke så rart at man begynner å spekulere på om det faktisk er han. Selv om jeg tror det har jeg ikke noe bevis. Men jeg kan tro det er grunnen etter hva jeg opplever når jeg tenker på han eller kjenner energien hans. Bortsett fra dette føler jeg meg helt normal. Mener dere dette er grunn til diagnosen? Eller dårlig vurdering? IMG_2081.MOV IMG_1720.mov Anonymkode: d60d4...9e1 Tror det heller er snakk en sånn reptilmark som har kommet inn i kroppen din via navelen. Rykningene du ser, er dem i bevegelse under huden din. De kravler rundt og prøver å nå opp til hjernen din. Anonymkode: e2c9d...2ff
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #33 Skrevet 28. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da regner jeg med du kaller alle religiøse psykotiske også. Som tror de snakker med en mann i himmelen og som tror at en figur skal fyke ned fra himmelen. TS- spør om behandleren din mener religiøse er psykotiske også. Mener det er verre å tro på det som står i bibelen enn å tro på telepati. Anonymkode: 962db...903 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da regner jeg med du kaller alle religiøse psykotiske også. Som tror de snakker med en mann i himmelen og som tror at en figur skal fyke ned fra himmelen. TS- spør om behandleren din mener religiøse er psykotiske også. Mener det er verre å tro på det som står i bibelen enn å tro på telepati. Anonymkode: 962db...903 Behandleren min tror på telepati. Men siden jeg var innlagt 3 mnd siden har jeg fått andre behandlere som tror jeg er gal. Og en annen å snakke med for tiden da hun er på ferie. Anonymkode: d60d4...9e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå