Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei

jeg ønsker å ta utdannelse innen økonomi, som nettstudent.

er komt inn på uit, men ser at den andre skolen har ledige studieplasser, blant annet emnet innføring i bedriftsøkonomi og regnskap.

er det noen som har tatt emner eller en grad innen økonomi på desse studiestedene og ønsker å dele erfaringer? fungerer streaming, får du kontakt/oppfølging fra faglærer etc etc.☺️

Anonymkode: d984f...89c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

UiT er ekstremt god på digitale løsninger, selv før koronaen. Og så er det jo faktisk et universitet, mens innlandet bare er en høgskole. 

Anonymkode: 1150a...24d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

UiT er ekstremt god på digitale løsninger, selv før koronaen. Og så er det jo faktisk et universitet, mens innlandet bare er en høgskole. 

Anonymkode: 1150a...24d

ja jeg tror jeg holder meg til uit, siden jeg føler meg trygg på at de har gode digitale løsninger. og såklart fordi emnene også ser interessante ut for meg.

ingen ulempe at det er universitet heller😁

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt grad på høgskolen i innlandet. Det er noen år siden jeg var ferdig, men da jeg gikk der så var en del av forelesningene streamet. Det var vel hovedsakelig for studenter som tok emnet nettbasert men alle fikk tilgang. Det fungerte fint, brukte streamene som repetisjon av fysisk forelesning. Nå etter korona så har de nok blitt bedre og mer aktive på streaming og digitale løsninger.

Studiestedet jeg gikk på er ikke så stort så der var det god oppfølging av forelesere. Kunne sende epost om det var noe man lurte på og ikke ville spørre om i timen. Noen ga også ut mobilnummeret sitt faktisk. I enkelte emner fikk vi også god tilbakemelding på obligatorisk oppgaver med utfyllende kommentarer istedet for bare godkjent eller ikke godkjent.

Anonymkode: 3cccd...3bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt årsstudium i bedriftsøkonomi ved innlandet,  veldig fornøyd 😊 ikke studert ved uit da, så kan ikke sammenligne.

Anonymkode: fbf01...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Du sammenligner UiT - Norges Arktiske, fantastiske Universitet - med noe ukjent rall sørfra? Hold deg sørpå søring, vi trenger ikke noen som ser på oss som andrevalg. xoxo student ved UiT

Anonymkode: 40cf0...965

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro Høgskolen i Innlandet er bedre enn UiT om ønsker å ta nettstudie.

Anonymkode: 0b6d3...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro Høgskolen i Innlandet er bedre enn UiT om ønsker å ta nettstudie.

Anonymkode: 0b6d3...11a

Jeg har også at Høgskolen i Innlandet er bedre, uten at jeg har erfaring med det.

Anonymkode: d2de6...fde

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tja, etter å ha gått på HiO (nå OsloMet), UiA, UiT, samt nå Høgskulen i Volda og Høgskolen i Østfold, vil jeg absolutt anbefale UiT.  UiT er desidert best av disse på digitale løsninger (med unntak kanskje av Høgskolen i Østfold som også er veldig flinke), nettstudier har de svært mye kunnskap om. Og studieveilederne på UiT er svært hyggelige og behjelpelige.

Jeg tok årsstudium i bedriftsøkonomi via UiT studieåret 2019/2020, og opplever dem som svært flinke og profesjonelle. De legger også opp til eksamen blant annet i Oslo, eller andre steder i landet, for de som ønsker det. Veldig positivt overrasket og lærte en hel del.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ts her. jeg ser det er samlinger på høyskolen, som jeg ikke kan delta på. så av praktiske grunner (også) blir det uit, med eksamen i oslo.

studieveilder der tipset meg om at det var mulig å ta BA i økadm senere på nett, om jeg ville. så valget er i grunn enkelt nå☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet inn på bedriftsøkonomi på UiT nå. Kan man altså ta full bachelor via nett? Ser at noen emner fra bedøk overlapper med økadm. 

Spoca:  Blir alt pensum tilgjengelig over nett eller er det bøker jeg kan begynne å kikke på allerede nå? 

Anonymkode: 8d857...bc3

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet inn på bedriftsøkonomi på UiT nå. Kan man altså ta full bachelor via nett? Ser at noen emner fra bedøk overlapper med økadm. 

Spoca:  Blir alt pensum tilgjengelig over nett eller er det bøker jeg kan begynne å kikke på allerede nå? 

ja jeg snakket med studieveileder. de annonserer det ikke, men de streamer undervisningen til økadm og gjør det mulig for oss som tar årsstudie i bedøk å ta full grad etterpå om vi vil☺️glad for at jeg kontaktet skolen; hadde muligens blitt myye skolepenger til BI hvis jeg ikke hadde fått denne opplysningen. må være på nett, og jeg har ingen mulighet å delta på flere samlinger. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ja jeg snakket med studieveileder. de annonserer det ikke, men de streamer undervisningen til økadm og gjør det mulig for oss som tar årsstudie i bedøk å ta full grad etterpå om vi vil☺️glad for at jeg kontaktet skolen; hadde muligens blitt myye skolepenger til BI hvis jeg ikke hadde fått denne opplysningen. må være på nett, og jeg har ingen mulighet å delta på flere samlinger. 

Så bra! Veldig kjekt å vite. Nettstudier er ypperlig når man er i full jobb. Dette skal jeg legge meg på minnet. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Veldig kjekt å vite. Nettstudier er ypperlig når man er i full jobb. Dette skal jeg legge meg på minnet. 

ja det er helt supert☺️jeg glemte helt å spørre hun om det var obligatorisk oppmøte ved start, men går ut i fra at det blir streamet.

så blir vel eksamen i oslo, om det ikke blir «corona eksamen»=hjemmeeksamen

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2020 den 11.38, AnonymBruker skrev:

hei

jeg ønsker å ta utdannelse innen økonomi, som nettstudent.

er komt inn på uit, men ser at den andre skolen har ledige studieplasser, blant annet emnet innføring i bedriftsøkonomi og regnskap.

er det noen som har tatt emner eller en grad innen økonomi på desse studiestedene og ønsker å dele erfaringer? fungerer streaming, får du kontakt/oppfølging fra faglærer etc etc.☺️

Hvor ser du at innlandet har ledige studieplasser? Finner det ikke

Anonymkode: ca958...af5

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ser du at innlandet har ledige studieplasser? Finner det ikke

kom opp på facebook🧐

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kom opp på facebook🧐

Det er jo bae 7,5 poeng

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bae 7,5 poeng

å ok. trodde det var hele årsstudiet😬men kan du ikke søke restplass på uit, hvis de har ledige studieplasser(forutsatt at du ønsker slike studier)? siden det er nettstudie har de sikkert mulighet til å ta inn en del(jeg har ikke sjekket; kom inn på bedøk)

Skrevet
På 27.7.2020 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Du sammenligner UiT - Norges Arktiske, fantastiske Universitet - med noe ukjent rall sørfra? Hold deg sørpå søring, vi trenger ikke noen som ser på oss som andrevalg. xoxo student ved UiT

Anonymkode: 40cf0...965

Amen ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.7.2020 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Fikk du høre om det går an å fortsette på økad også på campus etter bedøk på nettet? Prøvde å ringe dem for å spørre, men det er ingen der før mandag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...