AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Jeg lurer på om dette vil skade babyen min på noen måte. Hun er 5 måneder. Ofte når hun skal sove så begynner hun å gråte. Jeg ligger ved siden av henne og trøster på alle måter. Men jeg tar henne ikke opp. Er dette ok? Vi samsover og jeg er der alltid. Men tar jeg opp må vi starte på nytt med gråting. Blir det hylskriking og helt urolig tar jeg så klart opp og står opp med henne. Er det skadelig å ikke ta opp før? Det virker som hun må gråte litt før hun sovner 😔 Og den siste uken har hun våkner hver halvtime på natt. Dette sliter oss begge ut. Kan dette skade eller forsinke utviklingen hennes? Anonymkode: a39e1...2e3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Det er helt ok. Så lenge du er der, trøster og stryker på, er det helt fint. Vi har også bare plukket opp om det er hysterigrining. Men ellers har vi bare ligget ved siden av og trøstet, nettopp fordi det å plukke opp uten at det er helt nødvendig bare gjør vondt verre og at ting tar enda lengre tid. Våre har trengt å få roe seg i sengen, og å bli plukket opp forstyrrer dem. Anonymkode: eecd6...976
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Min har alltid også villet gråte før hun sovner, akkurat som om hun trenger å protestere litt for å slappe av. Da er det ofte litt små pauser mellom, så jeg tolker det som protest, men hvis det eskalerer og blir mer følelsesladet tar jeg henne opp. Ofte har hun sovnet omtrent midt i et hyl, både i armene mine og i senga så jeg tenker at noen babyer bare er sånn. Fremfor alt kjenner du din baby best så stol på din egen magefølelse, du er jo der hele tiden og leser gråten hennes. Men våkne hvert 30 minutt høres veldig slitsomt ut, har dere allerede vært gjennom 4 month sleep regression eller er dette første tegn? Det kan være det, da endres søvnsyklusene til å bli mer lik voksen syklus og det tar litt tid å venne seg til for de små, de klarer plutselig ikke å linke sykluser lenger. Hvis dere allerede har vært gjennom ville jeg tro noe kanskje plager henne, lyd, lys, temperatur, luft i magen etc. Vet ikke om det har noe å si for utviklingen men de trenger jo litt sammenhengende søvn på sikt, og det gjør jo du også. Anonymkode: 37faf...7e9
våren14 Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Bare vær der Det er det viktigste. Og ta henne opp om hun blir helt fra seg (redd/vondt) ja. Hun er 5 mnd - intensivt utviklingssprang det meste av 5 mnds alder. Det hører med. 4-month sleep regression møter utviklingssprang og det blir svært lite søvn på alle parter. Hadde helt likt med begge mine. 4-6 mnd alder gikk på kaffe og sukker (til meg ) for å være ærlig. Helt ekstremt dårlig søvn i den perioden. SÅ mye bedre uti 6 mnd en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå