Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da vi fikk førstemann, fikk vi bare ikke bæring til å fungere. 

Vi hadde en caboo close, og en ergobaby 360, og ingen av delene funket. 

Cabooen syntes spesielt mannen var noe forferdelig knot å få på. I tillegg var det så veldig mye stoff, med det yttersjalet som skulle knytes rundt.. Det ble varmt, og klumpete og ubehagelig. Selv om småtten var under 3 kg, seg det hele tiden, og var knot å stramme opp. 

Ergobabyen syntes spesielt jeg var veldig vanskelig å få på. Jeg klarte ikke stramme den selen øverst bakpå ryggen selv, uansett hvor høyt eller lavt vi nå prøved å stille den. Så den selen ble ikke brukt i det hele tatt med baby oppi.. 

Nå venter vi nr 2, og nå skal og må vi få til bæring.. 

Jeg trenger noe som er enkelt å få på når man er alene! 

Jeg har lest mye bra om angelpack. Hvordan er det med tanke på hvor lett det er å få den på seg? Ser den kan brukes til magebæring med å krysse selene bak, uten sånn idiotisk slangemenneske-stropp øverst på ryggen.. det så jo litt greit ut? 

Anonymkode: e90f2...f09

Videoannonse
Annonse
Gjest Albbas
Skrevet

Seler som kan krysses er litt enklere ja, finnes mange ulike typer. :)

Har du sjekket Ergobaby embrace? Hvis Caboo er for knotete for dere kan kanskje den funke? Embrace passer best for nyfødte/små babyer. 

Jeg har ingen egen erfaring med angelpack, men mange er fornøyde med den ja. 360 er en klumpete sele, det finnes mange bedre alternativer, så sannsynligvis finner dere noe bedre. :)

Skrevet

Prøv Tula sin sele? Der kan iaf den stroppen bak justeres bedre opp eller ned syns jeg. Enig i at den er klønete på ergobabyen, men det gikk med litt øvelse her. Men har kommet mye nytt nå siden jeg fikk nr to for 2,5 år siden. Jeg likte cabooen veldig godt de første månedene, men kan forstå at det oppleves knotete og varmt. Embrace ser jo veldig fin ut, men ellers er jo cabooen noe av det enkleste innen "sjal", ifht å knyte selv slik jeg gjorde med første. 

Men du, det er en genial bæregruppe på facebook, Norsk bæregruppe, meld deg inn, så får du ypperste erfaring med en gang. Knallgod gruppe for å finne frem til noe som passer. Alltid noen som har opplevd det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd meg på elastisk sjal i starten, som Aldoria. Lett å knyte, og ikke så varmt og mye stoff som Cabooen.

Anonymkode: ad0bd...0a8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville prøvd meg på elastisk sjal i starten, som Aldoria. Lett å knyte, og ikke så varmt og mye stoff som Cabooen.

Anonymkode: ad0bd...0a8

Ikke aktuelt med sjal, vi vil ha en sele. Mannen syntes selv cabooen var alt for hippie, og la ned veto mot sjal allerede med førstemann. 

Anonymkode: e90f2...f09

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt inn ergobaby embrace, men ikke prøvd enda da jeg fortsatt er gravid. Den er ihvertfall ikke klumpete og svær, og heller ikke overdrevent mye stoff. 

Anonymkode: 61baf...c39

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte mest elastisk sjal i starten, men baby satt fint i angelpack. Jeg og mannen syns den er enkel å få på både på mage og rygg. Den har ikke innlegg for de minste, men en snurper stoffet sammen og innunder baby. Litt vanskelig å forklare. Selen er ganske tynn i panelet i forhold til mange andre seler.

Anonymkode: 9135d...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte elastisk sjal i begynnelsen, men gikk over til angelpack. Og med kryss på ryggen på stroppene var den helt perfekt synes jeg. Enkel å få på og enkel å stramme. Den seg ikke, og den var enkel å få av med sovende baby. 

Anonymkode: d29d6...2dd

Skrevet

Vi hadde ergobaby embrace da mini var liten, og vi elsket den. Så myk og god, og enkel å få på. Men den varer ikke så lenge, begynner å sige pga vekt lenge før det som står som maksvekt. Anbefaler den likevel. Du kan kjøpe den billig brukt 

AnonymBruker
Skrevet

Både mannen og jeg er veldig fornøyd med Angelpack. Jeg husker jeg syntes det var litt vanskelig å få babyen til å sitte bra i den i begynnelsen med første barn. Jeg var innom butikken Bæreglede i Oslo og fikk litt veiledning, men kunne nok funnet ut av det ved å se på bilder/youtube også. Nå med nr. to bruker jeg den hele tiden. Den er lett, tar lite plass og det går veldig raskt å ta den av og på. 

Mannen er høy og bred og jeg er lav og tynn og den passer begge, men det skal uansett være lurt å teste før man kjøper. Jeg har ikke prøvd så mange forskjellige, men har lånt en Ergobaby 360, og fikk heller ikke til den.  

Anonymkode: dc142...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...