AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Vårt første barn hadde ekstrem kolikk som varte i nesten 8 mnder. Nå har vi fått vårt andre barn og han kom prematurt. Han sliter litt med en del luft i magen, men ikke noe mer enn normalt (tror jeg.) Skriker lite og er generelt en veldig rolig baby utover det at han jobber mye med bleiene. Jeg har vært så stresset med tanke på å få en kolikkbaby til og har først nå begynt å slappe av. Har tenkt at nå er han så mange uker at vi er "trygge." Men så begynte jeg å tenke.. Han er 10 uker nå, men 3 uker korrigert. Tror dere han fortsatt kan utvikle kolikk eller er sjansen liten for det nå? Vet jo at vi bare må ta det som det kommer og at det er umulig å vite sikkert. Men noen som har erfaring med premature barn og kolikk? Når startet det? Anonymkode: ae437...6b0
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Man er dessverre ikke helt trygg for kolikk før baby er ganske stor. Datteren til en kollega av meg fikk det når hun var 3,5 mnd liksom 😛 Anonymkode: 5ed45...f25
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er dessverre ikke helt trygg for kolikk før baby er ganske stor. Datteren til en kollega av meg fikk det når hun var 3,5 mnd liksom 😛 Anonymkode: 5ed45...f25 Å kjære vene... 🙈 Vår første fikk det da hun var 4 uker. Trodde det egentlig var "sent" 😅 Anonymkode: ae437...6b0
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kjære vene... 🙈 Vår første fikk det da hun var 4 uker. Trodde det egentlig var "sent" 😅 Anonymkode: ae437...6b0 Ja det kan du si! Jeg var redd for kolikk hos min til han var 7-8 mnd pga den historien der 😂 Nå kan ikke jeg mye om premature - men jeg tenker sånn at jo yngre unge, jo mindre modne tarmer. Så jeg ser for meg at de kanskje får kolikk enda tidligere enn fullbårne barn? Siden tarmene er mye mer umodne? Jeg vet ikke altså, bare synser. Jeg tror dog statistisk sett du kan slappe av nå 😄 Anonymkode: 5ed45...f25
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan du si! Jeg var redd for kolikk hos min til han var 7-8 mnd pga den historien der 😂 Nå kan ikke jeg mye om premature - men jeg tenker sånn at jo yngre unge, jo mindre modne tarmer. Så jeg ser for meg at de kanskje får kolikk enda tidligere enn fullbårne barn? Siden tarmene er mye mer umodne? Jeg vet ikke altså, bare synser. Jeg tror dog statistisk sett du kan slappe av nå 😄 Anonymkode: 5ed45...f25 Ja, jeg har tenkt det samme.. Så håper vi er inne på noe der😅 han får også melkeproteinfri erstatning, da han viste symptomer på allergi allerede mens vi var på intensiven. Så lov å håpe at det også hjelper. Er vel bare å krysse det som krysses kan og satse på at vi slipper unna denne gangen🙏😅 Anonymkode: ae437...6b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå