Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sønnen skal konfirmeres i nå i høst,  og jeg er litt usikker på menyen.

Vi har bestemt (eller han) at vi skal ha biff stroganoff til hovedrett,  og creme brulee til dessert.

Må vi ha forrett? Funker det med litt foccacia og aioli på bordet før stroganoffen kommer? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke vanlig med rekecocktail til forett, stek til hovedrett og litt variasjon på dessert? Opplevet både karamellpudding med is og crem eller multekrem. Vært sånn i alle konfirmasjoner jeg har deltatt. Så kaffe kaker og cocnac mens barna leker rundt. Brus til barna til kakene

Anonymkode: c42d7...0fa

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke vanlig med rekecocktail til forett, stek til hovedrett og litt variasjon på dessert? Opplevet både karamellpudding med is og crem eller multekrem. Vært sånn i alle konfirmasjoner jeg har deltatt. Så kaffe kaker og cocnac mens barna leker rundt. Brus til barna til kakene

Kaffe og kake blir senere. Cocnac serveres ikke...

Er det vanlig å servere alkohol i konfirmasjon?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt vin/øl etter middag i våre konfirmasjoner.

Anonymkode: e3144...95b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at foccacia og aioli er supert som en liten «forrett». Eventuelt en lett suppe?

Anonymkode: 3e72b...687

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke alkohol i konfirmasjon. Synes overhodet det ikke passer. 

Til ditt spørsmål, ts: 

Foccaccia og aioli er helt supert, eventuelt også noe annet brød i tillegg. Gjerne sett frem salat også i forkant, som dere sikkert skal servere til gryteretten uansett. 
Lykke til med den store dagen! 

Anonymkode: b4545...c07

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke vært i konfirmasjon siden 1987, eller?

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Koldtbord, kake og kaffe. Ingen alkohol.

Anonymkode: fd03a...f54

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo visst. Det var vanlig i min konfirmasjon og mine venners. Jeg er 58. Håper og tror ting har endret seg ;)

Anonymkode: f0183...410

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke alkohol i konfirmasjon. Synes overhodet det ikke passer. 

Til ditt spørsmål, ts: 

Foccaccia og aioli er helt supert, eventuelt også noe annet brød i tillegg. Gjerne sett frem salat også i forkant, som dere sikkert skal servere til gryteretten uansett. 
Lykke til med den store dagen! 

Så kanskje foccacia og baguetter e.l., aioli og salat kan stå fremme på bordet en liten stund før gryteretten kommer ut..?

Ca hvor lenge bør jeg "vente" med å komme med stroganoffen?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Prestekrage skrev:

Så kanskje foccacia og baguetter e.l., aioli og salat kan stå fremme på bordet en liten stund før gryteretten kommer ut..?

Ca hvor lenge bør jeg "vente" med å komme med stroganoffen?

Ikke mer enn 10 min. Da risikerer du at brødet og salaten er spist opp 😉

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle gangene, men 1 øl eller et glass vin til maten har ofte vært vanlig i min familie. Men ikke påfyll eller muligheter som gir fyll. Konfirmanten får smake om han tør. Er jo voksen nå.

Men ofte det ikke har vært det også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det til mat i konfirmasjonen her, konfirmanten ville ha spekeskinke og melon til forrett. Hadde brød til gryta

Anonymkode: 07689...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke vært i konfirmasjon siden 1987, eller?

Hotellet hele slekten benytter har hatt samme selskapsmeny siden 1984. 

• Liker 1
Skrevet

Høres fint ut, synes ikke dere behøver forrett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karamellpudding med is?! 

Anonymkode: b925a...a4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle gangene, men 1 øl eller et glass vin til maten har ofte vært vanlig i min familie. Men ikke påfyll eller muligheter som gir fyll. Konfirmanten får smake om han tør. Er jo voksen nå.

Men ofte det ikke har vært det også. 

Nei. Bare nei. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hotellet hele slekten benytter har hatt samme selskapsmeny siden 1984. 

Så utrolig dølt. 

• Liker 3
Skrevet

Ok, takk. Da satser vi på foccacia/annet brød, aioli og salat på bordet litt før servering.

Tror det ikke blir alkoholservering, (selv om mannen her gjerne kunne tenkt seg øl til maten 😂).

Takk for svar!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke satt ut brød og salat før middag hvis det skal spises sammen med hovedretten. Bare sett frem alt når dere faktisk skal spise. Det blir jo ikke en forrett når det er en del av hovedretten

Anonymkode: 17915...c12

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...