Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo høysesong for hyttetur, telttur osv. Jeg personlig hater å sove borte. Jeg blir relativt sliten og gretten av å "presse" meg selv til å holde meg våken like lenge som andre på f.eks. hyttetur når de andre skravler til midt på natta. Sliter også med å slappe skikkelig av. 

Nå til onsdag skal jeg på en liten hytte med et vennepar og deres venner. Det er altså flere jeg ikke kjenner. Tenker bare på hvordan jeg skal overleve tre dager med dette. Må også dele rom med en annen singel, så jeg får ikke akkurat "privatliv" heller.

Blærh.. Hvordan takler dere dette? 

Det er heller ikke vann eller strøm, så jeg får ikke en gang vasket meg. Føler det hjelper å ha ti minutter på badet for å freshe seg litt med en dusj. 

Anonymkode: 651f7...d1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor takket ikke bare du nei til turen?

Anonymkode: f9267...37e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vær tydelig på dine grenser og behov, og prøv å finne løsninger og jenke deg litt.

Gå og legg deg når du ønsker. Ta med ørepropper og øyemaske hvis du er redd for å bli vekket når romkamerater går å legger seg.
Gå deg en tur for å få litt alenetid, eller sett deg til på dassen.

Ta med deg klut og lån et vaskefat, så får du vasket deg. 

Anonymkode: d1b6b...030

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du takket ja til å bli med?

Evner du ikke å si nei til noe du ikke har lyst på, kun klage på egne avgjørelser i etterkant? 

Anonymkode: 66a6b...559

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du takket ja til å bli med?

Evner du ikke å si nei til noe du ikke har lyst på, kun klage på egne avgjørelser i etterkant? 

Anonymkode: 66a6b...559

Det går jo an å takke ja til noe en tror en har glede av (eller en vet noen en liker har glede av), samtidig som en vet at en må lage seg noen overlevelsesstrategier. Det er trolig mer festlig enn slitsomt for Ts. Og uansett er det sunt å sosialisere. Vi voksne gjør uansett mer «må» og «bør» og «noen må gjøre dette» enn vi gjør moro. ;) 

Jeg takker feks med ujevne mellomrom ja til å bli med min far på fjelltur selv om jeg hater å gå på fjelltur. Det er sunt, og min far har glede av det. Men jeg tenker «snart nede igjen, snart nede igjen» i 3-4 timer. og glaner på «utsikt» over helt vanlig fjell og helt vanlig vann og helt vanlig einebuske og Gud vet hvorfor folk går i fjellet med glede. Jeg vet det i alle fall ikke.

Anonymkode: 06e83...d67

• Liker 1
Skrevet

Jeg spør som andre her; hvorfor takket du ikke nei til å bli med?? 

Alt er feil, du takker ja, og så klager du etterpå. Fader så mye rart her noen ganger...

Skrevet

Hm. Hvorfor takket du ja, om du egentlig ikke har så lyst? Du må ikke presse deg selv. Dessuten tror jeg vennene dine respekterer om du vil ta sengen litt tidligere enn de andre. Det er helt lov. Folk er forskjellig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...