Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det veldig vanskelig. Vært veldig deprimert siden jeg fant ut jeg var gravid .. innimellom glad for det. Vært fram og tilbske om å ta abort og nå er jeg i uke 17. Jeg har panikk og vil ikke ha barnet  jeg er alenemor fra før,og student. Barnefaren har stresset meg sånn og nå behandlet meg elendig og vært utro og han har blant ikke opphold i Norge nå osv. Jeg er redd for å ta abort men kommer til å bli så langt ned for hele svangerskapet og føler ingen lykke. Er det for sent å ta abort nå? Vær så snill og ikke dømm meg...

Anonymkode: d0f64...23f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med fastlegen din, både om spørsmålet om senabort, og også hvordan du har det generelt. 
Du har barn å ta vare på, og for å klare å ta godt vare på dem er det viktig at du tar godt vare på deres mor.

Anonymkode: 6ce81...700

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må snakke med fastlegen din, både om spørsmålet om senabort, og også hvordan du har det generelt. 
Du har barn å ta vare på, og for å klare å ta godt vare på dem er det viktig at du tar godt vare på deres mor.

Anonymkode: 6ce81...700

Fastlegen er i karantene men får vel kontakte sykehuset. Fristen for abort er 18 uker.

Skrevet

Det er vanskelig å få innvilget abort etter uke 16?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Alyanna said:

Det er vanskelig å få innvilget abort etter uke 16?

Er det? Trodde uke 18 var fristen? Står på nettet 

Skrevet

Hei .. ta direkte kontakt med gynekologisk poliklinikk ved sykehuset der du bor.  Du behøver ingen henvisning. Siden du har passert uke 12 må du søke via en abortnemnd.  Om du ønsker avbrudd nå, må du søke så raskt som mulig. 

• Liker 2
Skrevet

Å ta abort så sent i svangerskapet med mindre det er feil med fosteret/mor er så syk at det er fare for liv, er etter min mening alt for sent. Det er en liten baby, og argumentene med at du har funnet ut at det ikke passer holder ikke lenger etter min mening. Du hadde god tid før uke 12 til å bestemme deg.

Du kan søke nemd om å få innvilget abort, men siden det er såpass sent i svangerskapet må du antagelig føde fosteret dødt vaginalt om du skulle få det innvilget. 

Kanskje du heller hadde trengt noen å snakke med vedr dine følelser i graviditeten, og for å få en behandling mot depresjonen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men kan det være at du ventet så lenge fordi du vil beholde innerst inne men vet ikke helt hvordan du får det til? Har du vurdert å ta kontakt med rådgivningstjeneste på universitetet, fortelle historien din og se hva de har å si? 

Og ta kontakt med Amathea, samt sykehuset. Tiden for abort renner ut. 

Anonymkode: ba3a1...eb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kan det være at du ventet så lenge fordi du vil beholde innerst inne men vet ikke helt hvordan du får det til? Har du vurdert å ta kontakt med rådgivningstjeneste på universitetet, fortelle historien din og se hva de har å si? 

Og ta kontakt med Amathea, samt sykehuset. Tiden for abort renner ut. 

Anonymkode: ba3a1...eb9

Jeg har vært på sykehuset før og ville ta abort. Ombestemte meg og var hos Amathea. Nå føles alt helt jævlig.. kanskje bare på grunn av barnefaren som behandler meg som dritt.. Og jeg vil ikke ha hans barn. Jeg føler ikke jeg kan bli glad i det... Nå googlet jeg bilder av foster i uke 17 og 18.. ble sjokkert hvor stort barnet er nå og blir kvalm av å tenke på å drepe og føde et dødt barn . Begge veier er helt jævlig og jeg vet ikke hvordan eg skal forholde meg til det.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tussi84 skrev:

Å ta abort så sent i svangerskapet med mindre det er feil med fosteret/mor er så syk at det er fare for liv, er etter min mening alt for sent. Det er en liten baby, og argumentene med at du har funnet ut at det ikke passer holder ikke lenger etter min mening. Du hadde god tid før uke 12 til å bestemme deg.

Du kan søke nemd om å få innvilget abort, men siden det er såpass sent i svangerskapet må du antagelig føde fosteret dødt vaginalt om du skulle få det innvilget. 

Kanskje du heller hadde trengt noen å snakke med vedr dine følelser i graviditeten, og for å få en behandling mot depresjonen. 

Ts spør ikke etter din mening, hun er i en sårbar situasjon. Jeg har en mening om de som røyker i svangerskapet, men pleier å holde det for meg selv. Alt må ikke sies. 

Anonymkode: 386fc...dc1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bolla* said:

Adopsjon?

Hva gjør jeg med mitt andre barn som knytter seg til den voksende magen min da?

AnonymBruker
Skrevet

Er det deg med mannen som ikke kom hjem etter en fest, og ikke har telefon? 

Anonymkode: f7c70...eba

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tussi84 skrev:

Din mening om senabort har ingen betydning her. Ts er i en veldig sårbar situasjon og det siste hun trenger er at noen prøver å spille på samvittigheten hennes! 

Anonymkode: d1164...367

• Liker 3
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på sykehuset før og ville ta abort. Ombestemte meg og var hos Amathea. Nå føles alt helt jævlig.. kanskje bare på grunn av barnefaren som behandler meg som dritt.. Og jeg vil ikke ha hans barn. Jeg føler ikke jeg kan bli glad i det... Nå googlet jeg bilder av foster i uke 17 og 18.. ble sjokkert hvor stort barnet er nå og blir kvalm av å tenke på å drepe og føde et dødt barn . Begge veier er helt jævlig og jeg vet ikke hvordan eg skal forholde meg til det.

Da tror jeg du må ha sett på noe propaganda som ikke stemmer. Så langt jeg vet er det bare ved tvillingaborter man dreper fosteret mens det fremdeles er inni deg. Det er en ganske komplisert prosedyre som er unødvendig (annet enn ved tvillingaborter).

Det du derimot risikerer når du er kommet så langt er at det kommer ut et foster som er i live en stund. Jeg vet ikke om det er noe bedre.

For all del, hvis noen jobber med dette og vet mer enn meg, korriger meg gjerne.

Dette må du ta med sykehuset hvis det fremdeles er aktuelt, TS, for å få nøyaktige svar på hvordan det foregår.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bære frem barnet og se når du kommer til fødsel: har tankene dine endret seg? Kanskje du ønsker barnet likevel? Hvis ikke, er jo adopsjon en mulighet. Da kan noen som virkelig ønsker et barn ta i mot det med masse kjærlighet💞 

Selv har jeg slitt med å bli gravid, og hadde ønsket å kunne adoptere fra Norge. 

Lykke til! Husk at du MÅ ikke ha en far for å oppdra et barn. Og du vil nok bli like glad i det, selvom han er en skikkelig DUST❣️

Anonymkode: 7c8ae...8d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det deg med mannen som ikke kom hjem etter en fest, og ikke har telefon? 

Anonymkode: f7c70...eba

Ja..  fant ut så mye i ettertid.  Orker ikke skrive alt her...  har virkelig prøvd å skyve det til side

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NymeriaRhoynar skrev:

Da tror jeg du må ha sett på noe propaganda som ikke stemmer. Så langt jeg vet er det bare ved tvillingaborter man dreper fosteret mens det fremdeles er inni deg. Det er en ganske komplisert prosedyre som er unødvendig (annet enn ved tvillingaborter).

For all del, hvis noen jobber med dette og vet mer enn meg, korriger meg gjerne.

Dette må du ta med sykehuset hvis det fremdeles er aktuelt, TS, for å få nøyaktige svar på hvordan det foregår.

Tror du at det fødes ut levende for så bli tatt liv av, da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du at det fødes ut levende for så bli tatt liv av, da? 

Mor tar en tablett som gjør at hjertet til barnet slutter å slå i magen min.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mor tar en tablett som gjør at hjertet til barnet slutter å slå i magen min.

Jeg vet det, men det gjør tydeligvis ikke den jeg siterte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...