AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 På kveldstid når leggetiden står for tur har vi kommet inn i en rytme helt automatisk hvor vi tar legging annehver dag. Baby er 7 mnd, og dette har pågått nå i ca 1 mnd. Den siste uka er det klin umulig for meg å roe ned babyen. Han skriker lungene sine løs så fort jeg legger han ned, og fortsetter til jeg plukker han opp for å trøste. Da kan jeg bruke over 1 time osv. Før fikk jeg han til å sove ganske kjapt, og da var det far som ikke fikk til. Nå bruker far 3 min på å roe han på kvelden.. Og jeg føler meg fullstendig rådvill. Gjør ikke noe annerledes enn før, og jeg har igrunn ganske roen. Far har ingenting i mot å ta seg av legging flere kvelder på rad, men jeg vil jo gjerne gjøre det jeg også, og jeg vil jo ikke at knerten skal kun venne seg til far. Syns legging er en koselig tid sammen, så vil jo ikke gå glipp av det heller. Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde dere? Anonymkode: 81b21...881
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Jepp, det er veldig vanlig at det plutselig bare er den ene forelderen som er godkjent. Vi bare kjører på med annenhver, så går det over av seg selv etter en stund. Jeg bruker mye kortere tid på å legge enn mannen. Han sliter også forferdelig med tannpuss for tiden, bruker fort 40 min på badet.. mens jeg bruker tre. På den annen side er det hyl og skrik og "neeei, pappaaa!!!" når det er mine dager å stå opp med ham. Anonymkode: 549dc...b06
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det er veldig vanlig at det plutselig bare er den ene forelderen som er godkjent. Vi bare kjører på med annenhver, så går det over av seg selv etter en stund. Jeg bruker mye kortere tid på å legge enn mannen. Han sliter også forferdelig med tannpuss for tiden, bruker fort 40 min på badet.. mens jeg bruker tre. På den annen side er det hyl og skrik og "neeei, pappaaa!!!" når det er mine dager å stå opp med ham. Anonymkode: 549dc...b06 Men denne lille karen er bare 7 mnd 🙊 Ts Anonymkode: 81b21...881
Sokkar Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Det er frustrerende, men plutselig blir det omvendt. Er det du som har vært mest med barnet? Her kunne alle andre legge førstemann, utenom meg. Det er ikke uvanlig at babyer blir meir urolige og våkner mye oftere i 8 mnd alderen. Det vil alltid være variasjoner, så det slår ikke alltid inn helt presist. En forklaring er utviklingssprang. En annen forklaring er begynnende seprasjonsangst, og da er det sårest når hovudomsorgspersonen er den som forlater baby. En annen forklaring er at biologisk blir mødrene opplagt og har overskudd til å få baby igjen, så babyer er innstilt på å forhindre det... For tidligere ville det kunne ført til at babyen ikke fekk all den mat, næring og kjærlighet som den trenger. Finnes fleire teorier, og beklager at jeg ikke har link. Dette las jeg meg opp på når jeg sleit med det samme, og trengte en knagg å feste denne slitsomme perioden på. Jeg syntes nemlig 8 mnd og 10 mnd var helt vanvittig slitsomme 😬
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men denne lille karen er bare 7 mnd 🙊 Ts Anonymkode: 81b21...881 Ja, det leste jeg, men det er irrelevant for svaret. Det er vanlig også blant så små. Anonymkode: 549dc...b06
våren14 Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: På kveldstid når leggetiden står for tur har vi kommet inn i en rytme helt automatisk hvor vi tar legging annehver dag. Baby er 7 mnd, og dette har pågått nå i ca 1 mnd. Den siste uka er det klin umulig for meg å roe ned babyen. Han skriker lungene sine løs så fort jeg legger han ned, og fortsetter til jeg plukker han opp for å trøste. Da kan jeg bruke over 1 time osv. Før fikk jeg han til å sove ganske kjapt, og da var det far som ikke fikk til. Nå bruker far 3 min på å roe han på kvelden.. Og jeg føler meg fullstendig rådvill. Gjør ikke noe annerledes enn før, og jeg har igrunn ganske roen. Far har ingenting i mot å ta seg av legging flere kvelder på rad, men jeg vil jo gjerne gjøre det jeg også, og jeg vil jo ikke at knerten skal kun venne seg til far. Syns legging er en koselig tid sammen, så vil jo ikke gå glipp av det heller. Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde dere? Anonymkode: 81b21...881 Ulike forventninger til deg og til far. Han vet du kommer til å plukke han opp. Er neppe like sikker på far. Det er et komliment underlig nok. De tester alltid mor mye mer enn far. Bare vent Hos oss er våre to små englebarn som bare legger seg og sover etc når de er alene med pappa. Når de er alene med MEG derimot. Da er det casa kaos fra start til slutt, det er sjalusi på høyt nivå, det er drama og glem å legge dem liksom. Men så fint, da kan jeg endelig dra ut på kveldstid og han legge ungene, etter mange år med amming og alltid måtte være der på kvelden så syns jeg egentlig det er ganske greit Haha. De tester alltid den de er tryggest på - oftest mamma. Verdt å huske for fremtiden når alt annet skal testes også. De tester grenser mye mer på meg også. Helt naturlig, de starter der det er tryggest
Gjest theTitanic Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: På kveldstid når leggetiden står for tur har vi kommet inn i en rytme helt automatisk hvor vi tar legging annehver dag. Baby er 7 mnd, og dette har pågått nå i ca 1 mnd. Den siste uka er det klin umulig for meg å roe ned babyen. Han skriker lungene sine løs så fort jeg legger han ned, og fortsetter til jeg plukker han opp for å trøste. Da kan jeg bruke over 1 time osv. Før fikk jeg han til å sove ganske kjapt, og da var det far som ikke fikk til. Nå bruker far 3 min på å roe han på kvelden.. Og jeg føler meg fullstendig rådvill. Gjør ikke noe annerledes enn før, og jeg har igrunn ganske roen. Far har ingenting i mot å ta seg av legging flere kvelder på rad, men jeg vil jo gjerne gjøre det jeg også, og jeg vil jo ikke at knerten skal kun venne seg til far. Syns legging er en koselig tid sammen, så vil jo ikke gå glipp av det heller. Noen som har opplevd det samme? Hva gjorde dere? Anonymkode: 81b21...881 De har favorittpersonen i perioder. Nyt friheten. Om en stund er det du som ikke kan gå noe sted..
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 Hvorfor ikke ta en mnd hver? Det høres ikke ut som at barnet trives med så mye veksling i rutiner. Anonymkode: 34687...5ed
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke ta en mnd hver? Det høres ikke ut som at barnet trives med så mye veksling i rutiner. Anonymkode: 34687...5ed Det vil da være enda verre, og enda mer tilpasninger for ungen... Anonymkode: 549dc...b06
Anjatapinjata Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 Vi slet med akkurat det samme, rundt samme tid. Holdt på å bli gal! Men var ei flott frøken her inne som ga meg tips om å vokse med barnet, samme lulledulle sangene mine var ikke spennende nok lenger osv. Så jeg endret hvordan jeg la han, sang skikkelige sange ikke bare nynnet melodi osv og det funket😍 jeg stod såklart i det hele veien, fordi jeg ville ikke gi meg. Samme gjaldt stelling. Der måtte jeg omtrent sloss med han noen ganger før han skjønte at okei jeg får vel ligge i ro med mamma også 😅 Nå er vi inne i en periode der far sliter litt. Det går litt i rykk og napp. Men som fler over her sier, de tester gjerne mor mer enn far 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå