Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 30 og har problemer med at jeg må mye opp om nettene for å tisse. Blir ofte 1-2 timer mellom hver gang. Om jeg ikke tisser får jeg ikke til å sovne igjen.

Men hva gjør jeg med urinørøvene da? Skal jo bruke morgenurin, men når jeg regelmessig tisser får jeg jo ikke samlet opp🤔 noen andre i samme situasjon? Skal til legen i dag og tok urinprøve kl. 05:30. Skal jeg tømme den ut og heller tisse på nytt nå? (07:15) 

Anonymkode: 6c724...2c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett den i kjøleskapet 😊

Anonymkode: 0d53f...472

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett den i kjøleskapet 😊

Anonymkode: 0d53f...472

Æsj

Anonymkode: 19448...923

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte mange ganger å ta med. Tisset på do hos jordmor og leverte gikk fint. :)

Anonymkode: 19448...923

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint begge deler. Det er ikke krise om det ikke er morgenurin. Om urinen skal stå en stund, bør den settes i kjøleskapet.

Anonymkode: b126e...bb3

AnonymBruker
Skrevet

Urinen bør helst ha ligget i blæren noen timer for å «konsentreres» opp, derfor man anbefaler morgenurin. Hvis du tisser hyppig hele natta blir jo ikke det så lett, men det gjelder egentlig bare å prøve å knipe igjen - slik at den urinen du bruker har stått noen timer i blæra. Lettere sagt enn gjort kanskje, men det er en treningssak😁 Settes i kjøleskap for å hindre uønsket bakterievekst. 

Anonymkode: 10bfa...465

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette med hyppig pussing om natta og urinprøve selv. Hun sa det ikke var så farlig at det var kort tid siden forrige dotur, så lenge jeg ikke hadde spist og helst ikke drukket i løpet av natta. Litt vann var visst ok, men ikke mye vann og ingen annen type drikke. 

Anonymkode: 13966...5b1

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte jordmor om dette med hyppig *pussing om natta og urinprøve selv. Hun sa det ikke var så farlig at det var kort tid siden forrige dotur, så lenge jeg ikke hadde spist og helst ikke drukket i løpet av natta. Litt vann var visst ok, men ikke mye vann og ingen annen type drikke. 

*tissing

Autocorrect, altså.🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...