AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Har helt til nå trodd at jeg har vært med på gavene min samboer har gitt sine barn i bursdagsgave. Men jeg har aldri fått takk fra de og har vært veldig skuffet over det. Igår fant jeg et Bursdagskort som han skrev her hjemme i bilen. På kortet sto det hilsen fra oss begge. Spurte da barnet om det fikk kort med bursdagsgaven og det var det ikke. Han har altså latt være å gi gaven med kortet. Nå må jeg da late som jeg er dum og på en eller annen måte spørre barna, uten at de skjønner det, om de har fått bursdagsgave fra meg. Helst også julegave uten at jeg har funnet ut hvordan. Barna må jo synes jeg både er kjip og reagere her. Tror dette er gjort fordi eksen hans ikke liker meg. Det kan jeg leve med. Men dette her med gaver ønsker jeg ikke å leve med. Jeg er sjokkert og skuffet. Vet han blir å lyge meg med en eller annen historie.... Anonymkode: 367a3...d43 1
Drizzt Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Enig at det ville vært rart å spørre barna direkte, så da må du spørre samboeren din. Hvis han lyver for deg om det, tenk hvor mye annet han lyver om angående barna og eksen sin. Kan det hende at barna hans blir indoktrinert av sin mor å ikke takke deg? Merker du noe i oppførselen deres som kan tilsi at de blir påvirket av sin mor mot deg? 13
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Selv om det ikke er kort med, så forstår de kanskje at gaven er fra dere begge? At de bare glemmer å takke? Kommer litt an på alderen til barna. Anonymkode: 15b31...f21 4
Drizzt Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Eventuelt spørre dem om siste gave falt i smak og si at dere velger og kjøper gavene sammen eller noe i den retning, så de skjønner gavene er fra begge. 10
atropos Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 Ser for meg at dette er gjort for å ikke irritere mor. Men feigt av han å ikke være ærlig mot deg.🙄 jeg ville konfrontert han med det, ikke ungene. 11
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 Still han tl veggen om det, ikke spørr barna Hvis din mann ikke har planer om å skrove deg på neste gave, så kjøper du egen gave. ved neste gavegivning si noe sånt som «ble du fornøyd? Ellers så kan den byttes» eller et eller annet så de skjønner at du har noe med gaven å gjøre. Anonymkode: 916c1...e4e 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 Skriv Til .... og fra .... direkte på gavepapiret fremover... Ps.. jeg har også møtt på kleine episoder m gaver: Han og eksem kjøpte julegave sammen til barnet.. Anonymkode: cb706...553 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 FOR EN IDIOT! Han har altså latt stebarna tro at de ikke har fått en dritt fra deg, jækla fjott. Så i sin trang til å tekkes eksen, mest sannsynlig, Så har han såret barna og deg. Anonymkode: a4211...917 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skriv Til .... og fra .... direkte på gavepapiret fremover... Ps.. jeg har også møtt på kleine episoder m gaver: Han og eksem kjøpte julegave sammen til barnet.. Anonymkode: cb706...553 Det er da ikke kleint! Mange skilte foreldre spleiser på gaver i lag! Når mine stesøsken var små så var bursdagsgavene nesten alltid fra mamma og pappa i lag, og det til tross for at begge hadde nye partnere! Anonymkode: cd6a0...6a9 4
Sokkar Skrevet 27. juli 2020 #11 Skrevet 27. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har helt til nå trodd at jeg har vært med på gavene min samboer har gitt sine barn i bursdagsgave. Men jeg har aldri fått takk fra de og har vært veldig skuffet over det. Igår fant jeg et Bursdagskort som han skrev her hjemme i bilen. På kortet sto det hilsen fra oss begge. Spurte da barnet om det fikk kort med bursdagsgaven og det var det ikke. Han har altså latt være å gi gaven med kortet. Nå må jeg da late som jeg er dum og på en eller annen måte spørre barna, uten at de skjønner det, om de har fått bursdagsgave fra meg. Helst også julegave uten at jeg har funnet ut hvordan. Barna må jo synes jeg både er kjip og reagere her. Tror dette er gjort fordi eksen hans ikke liker meg. Det kan jeg leve med. Men dette her med gaver ønsker jeg ikke å leve med. Jeg er sjokkert og skuffet. Vet han blir å lyge meg med en eller annen historie.... Anonymkode: 367a3...d43 Har dere aldri feiret jul eller bursdag sammen? Vi praktiserer iallefall at barna må lese kort eller til - fra lappe før åpning. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 Tusen takk for konstruktive svar. Jeg behøvde andres synspunkt på hva jeg bør gjøre her, ble så veldig sint når jeg oppdaget dette. Jeg spør han direkte og får neppe sannheten, men nå er jeg obs på dette fremover. Og takk til deg som skrev skriv direkte på gavepapiret, det vil bli gjort selv på julegavene. Angående sp.målet om felles feiring;Barna er aldri hos oss og far julaften, mor nekter. Så han feirer jul med meg og mine barn. Og når det er bursdager sørger mor for at barna alltid er hos henne da, hun inviterer til selskap. Far drar dit ig feirer med de. Ts Anonymkode: 367a3...d43
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13 Skrevet 27. juli 2020 Tenker at du og kjæresten bør snakke ordentlig sammen. Her er det helt naturlig hos både meg og far at våre samboere er med på gave, enten vi spleiser eller om vi kjøper hver for oss. Men om du ikke bidrar økonomisk til gavene, kan jeg forstå at han bare skriver fra seg selv? Anonymkode: c35c4...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #14 Skrevet 27. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for konstruktive svar. Jeg behøvde andres synspunkt på hva jeg bør gjøre her, ble så veldig sint når jeg oppdaget dette. Jeg spør han direkte og får neppe sannheten, men nå er jeg obs på dette fremover. Og takk til deg som skrev skriv direkte på gavepapiret, det vil bli gjort selv på julegavene. Angående sp.målet om felles feiring;Barna er aldri hos oss og far julaften, mor nekter. Så han feirer jul med meg og mine barn. Og når det er bursdager sørger mor for at barna alltid er hos henne da, hun inviterer til selskap. Far drar dit ig feirer med de. Ts Anonymkode: 367a3...d43 😮 Kan mor nekte at barna feirer jul hos faren sin? Det kan han jo ikke godta! Anonymkode: fe339...3fc 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #15 Skrevet 27. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og når det er bursdager sørger mor for at barna alltid er hos henne da, hun inviterer til selskap. Far drar dit ig feirer med de. Ts Anonymkode: 367a3...d43 Så mannen din er en feiging da. Men si meg, er ikke du invitert på bursdag med mannen din? Og hvorfor feirer ikke du og mannen barnas bursdager hos seg? Her har barna to familiebursdager, en hos mor og en her hos oss. Ikke sikkert det blir akkurat på dagen deres, men da feirer vi bare nærmeste helg. Anonymkode: 27d8e...89c 6
smilo Skrevet 27. juli 2020 #16 Skrevet 27. juli 2020 Jeg synes det er verre å lese at barna aldri feirer verken jul eller bursdag hos / sammen med far, enn at samboeren hans ikke står oppført på gaven. Jeg hadde trukket meg unna om jeg hadde sett og følt at jeg ikke ble mer involvert i barnas liv. Her virker det nemlig som de er en familie som har et liv, og så er du fars elskerinne. Ikke to familier som skal samarbeide om ungene 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #17 Skrevet 27. juli 2020 Dette er ikke en situasjon jeg hadde funnet meg i. Rart forhold mellom han og eksen. Rart forhold mellom han og deg. Han høres ikke helt oppegående og moden ut. Anonymkode: 84a21...13d 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #18 Skrevet 27. juli 2020 Min gjetting: Eksen hans misliker deg. Han orker ikke ubehaget, bitterheten og de spydige kommentarene som kommer når hun leser "Fra Pappa og Kari" på jule og bursdagsgaver, derfor skriver han bare "Fra Pappa". Hilsen ei som har gjort det samme, pga en bitter eks. Ja, jeg er kanskje feig, men eksen er en kødd, og jeg orker ikke de spydige kommentarene. Anonymkode: 69873...3b2 3
Sokkar Skrevet 27. juli 2020 #19 Skrevet 27. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for konstruktive svar. Jeg behøvde andres synspunkt på hva jeg bør gjøre her, ble så veldig sint når jeg oppdaget dette. Jeg spør han direkte og får neppe sannheten, men nå er jeg obs på dette fremover. Og takk til deg som skrev skriv direkte på gavepapiret, det vil bli gjort selv på julegavene. Angående sp.målet om felles feiring;Barna er aldri hos oss og far julaften, mor nekter. Så han feirer jul med meg og mine barn. Og når det er bursdager sørger mor for at barna alltid er hos henne da, hun inviterer til selskap. Far drar dit ig feirer med de. Ts Anonymkode: 367a3...d43 Så utrolig trist når foreldre skal sette sine egne behov, ønsker og bitterhet først... 😐 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #20 Skrevet 27. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så mannen din er en feiging da. Men si meg, er ikke du invitert på bursdag med mannen din? Og hvorfor feirer ikke du og mannen barnas bursdager hos seg? Her har barna to familiebursdager, en hos mor og en her hos oss. Ikke sikkert det blir akkurat på dagen deres, men da feirer vi bare nærmeste helg. Anonymkode: 27d8e...89c Det trenger ikke være feighet. Her gikk mannen med på at mor skulle ha hver jul, etter å ha rent ned FVK i nesten to år, for å få en samværsavtale som ikke var på 6 uker hos hver. Mor syntes det var topp, ungene gjorde ikke. For å få samværsperiodene ned til tre uker, så kunne han enten gå med på at hun skulle få hver jul, eller rettssak. Det ville han ikke dra barna gjennom. Anonymkode: c3864...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå