AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Hei. Jeg begynte på Cerazette p-piller for 5 mnd. siden etter flere år med p-stav. Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke leste bruksanvisningen godt nok og antok at man skulle ha en pillefri uke. Da jeg tok siste pille på torsdag tenkte jeg at det er lenge siden jeg startet opp og at det hadde vært lurt med en pillefri uke. Ser selvfølgelig nå at den skal tas kontinuerlig. Jeg har ikke hatt sex på over 2 uker, så er ikke bekymret for en evt. graviditet - det hadde heller ikke vært så krise. Spørsmålet mitt er om jeg bare kan starte på nytt igjen på mandag eller om jeg bør vente til jeg får menstruasjon? Jeg kjenner allerede at jeg har noe som ligner menstruasjonssmerter, men tipper det mest sannsynlig er eggløsning. Anonymkode: 140e2...a48
Gjest Mrs. P Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Man kan starte når som helst i syklusen sin, men tar man første pille på første dag med mensen er man sikker fra første stund. Starter du nå bør du bruke kondom i tillegg hvis du skal ha samleie før du har brukt pillene i 7 dager, da man visstnok ikke er sikker før det har gått en uke. Hvis jeg ikke husker feil 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå