AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Min lille på tre uker bare sparker av seg dynen sin, og vil kun ligge under inntil meg eller barnefar. Hittil har han ligget under dynen hos oss, og fått kroppskontakt. Hva kan jeg gjøre med dette? Høres nesten ut som at han skal skrike ihjel seg om han ikke ligger inntil oss på nettene. Anonymkode: fc4ad...065
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Min måtte også ligge klint inntil meg, helst med nesa mellom puppene. Ikke så mye å gjøre med det, det ekstreme nærhetsbehovet går stort sett over i løpet av de første 12 ukene. Min sov etterhvert lenger unna av seg selv og kunne flyttes over i egen seng før 3 mnd. Du kan bruke en sovepose i stedet for dyne, den går ikke å sparke av og så slipper du å bekymre deg for overoppheting når dere deler dyne. Anonymkode: 1357a...b35
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Noen babyer må det. Min gjør det ennå, han er 9 mnd. Anonymkode: 6f9e4...139
Sokkar Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Men tenk på at du liker å sove i samme seng som mannen din. Det føles trygt og godt, ikke sant? Tenk da hvor godt det føles for en liten baby å sove sammen med mamma og/eller pappa? Det fører jo til at babyen føler trygghet og tilknytning, og derfor er det så fint ❤️❤️ 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 Vi lå sånn i 10 måneder for å få noe som helst søvn. Anonymkode: 9501e...f8e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 Jeg har samsovet med alle mine tre den første tiden så lenge de har vist behov for det. Mest naturlige ting i verden, for både mennesker og dyr😊 Anonymkode: 9e016...b7f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 Du latt baby sove under dynen deres? Du er klar over at det kan føre til krybbedød? Anonymkode: da7fd...1f5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du latt baby sove under dynen deres? Du er klar over at det kan føre til krybbedød? Anonymkode: da7fd...1f5 Mange har ikke noe valg. Min sov ikke 5 min en gang med egen dyne. Skulle være klistret inntil meg. Anonymkode: 6f9e4...139 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange har ikke noe valg. Min sov ikke 5 min en gang med egen dyne. Skulle være klistret inntil meg. Anonymkode: 6f9e4...139 Så da risikerer deres heller livet til babyen? Anonymkode: da7fd...1f5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så da risikerer deres heller livet til babyen? Anonymkode: da7fd...1f5 Heller enn hva? ALDRI sove? Det fører i mine øyne til mye større fare for babyen med foreldre som aldri får sovet - enn hva risikoen for krybbedød er. Å sitte i bil med en sjåfør som ikke har blundet på øynene på tre døgn er i mine øyne mye farligere. Anonymkode: 6f9e4...139 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #11 Skrevet 27. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heller enn hva? ALDRI sove? Det fører i mine øyne til mye større fare for babyen med foreldre som aldri får sovet - enn hva risikoen for krybbedød er. Å sitte i bil med en sjåfør som ikke har blundet på øynene på tre døgn er i mine øyne mye farligere. Anonymkode: 6f9e4...139 Sov uten dyne eller med et tynt pledd. Det går an å tenke litt. Anonymkode: da7fd...1f5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 Kan han sove i babynest under dyna med dere? Da merker dere det om dere kommer borti babynest så dere ikke ruller over babyen Anonymkode: 4049c...627
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13 Skrevet 27. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan han sove i babynest under dyna med dere? Da merker dere det om dere kommer borti babynest så dere ikke ruller over babyen Anonymkode: 4049c...627 Ihvertfall et farlig råd! Anonymkode: da7fd...1f5 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #14 Skrevet 27. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sov uten dyne eller med et tynt pledd. Det går an å tenke litt. Anonymkode: da7fd...1f5 Sånn at alle fryser og ingen sover? Utsagnene du kommer med kommer bare fra folk som aldri har hatt klistremerkebaby og ikke ANER hva de snakker om. Slike oppgulp gjør ikke annet enn å gi andre dårlig samvittighet, når de bare gjør så gost de kan for å overleve en ekstrem periode. Mine barn er relativt store og jeg har lært å heve meg langt over bedrevitere som deg, men vær forsiktig med hva du sier til allerede nedkjørte og usikre nybakte mødre som TS. Anonymkode: 6f9e4...139 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #15 Skrevet 27. juli 2020 Mi jente ligger helt inntil meg. Har løst det ved at vi begge deler på den lille babydyna hennes og jeg har min egen dyne på fra midjen og ned. Til tider litt kaldt, men da skrur jeg bare på varmeovnen eller tar på en singlett. Anonymkode: 8f0f8...b3e 1
Flamme Skrevet 27. juli 2020 #16 Skrevet 27. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan han sove i babynest under dyna med dere? Da merker dere det om dere kommer borti babynest så dere ikke ruller over babyen Anonymkode: 4049c...627 Dårlig forslag.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #17 Skrevet 27. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn at alle fryser og ingen sover? Utsagnene du kommer med kommer bare fra folk som aldri har hatt klistremerkebaby og ikke ANER hva de snakker om. Slike oppgulp gjør ikke annet enn å gi andre dårlig samvittighet, når de bare gjør så gost de kan for å overleve en ekstrem periode. Mine barn er relativt store og jeg har lært å heve meg langt over bedrevitere som deg, men vær forsiktig med hva du sier til allerede nedkjørte og usikre nybakte mødre som TS. Anonymkode: 6f9e4...139 Det handler om å være løsningsorientert, det er ikke så fryktelig vanskelig. Mitt barn hadde ikke mulighet til å bli noe klistremerkebaby, det var ikke et alternativ at han fikk være så mye med meg. Anonymkode: da7fd...1f5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #18 Skrevet 27. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn at alle fryser og ingen sover? Utsagnene du kommer med kommer bare fra folk som aldri har hatt klistremerkebaby og ikke ANER hva de snakker om. Slike oppgulp gjør ikke annet enn å gi andre dårlig samvittighet, når de bare gjør så gost de kan for å overleve en ekstrem periode. Mine barn er relativt store og jeg har lært å heve meg langt over bedrevitere som deg, men vær forsiktig med hva du sier til allerede nedkjørte og usikre nybakte mødre som TS. Anonymkode: 6f9e4...139 Man MÅ jo ikke ha tykk voksendyne på hele seg for å unngå å fryse.. Jeg har på varmeovn på rommet og en ammegenser, puppene henger ute hele natta. Mi jente er helt avhengig av kroppskontakt. Ellers enig med deg i at man skal være forsiktig med hva man sier til nybakte mødre, men dette problemet er jo lett å løse med et tynt pledd, varmeovn eller klær. Anonymkode: 8f0f8...b3e
Flamme Skrevet 27. juli 2020 #19 Skrevet 27. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det handler om å være løsningsorientert, det er ikke så fryktelig vanskelig. Mitt barn hadde ikke mulighet til å bli noe klistremerkebaby, det var ikke et alternativ at han fikk være så mye med meg. Anonymkode: da7fd...1f5 Du har aldri hatt klistemerkebaby om du mener det handler om å være "løsningsorientert" og "ikke gi de mulighet til å bli klistemerkebaby". Du aner ikke hva du snakker om. Håper du en dag får en ordentlig klistemerkebaby sånn at du slutter å være så bastant. Tror du virkelig at vi har lyst til å ha babyen kliss inntil oss 24 timer i døgnet og aldri prøver å legge den i fra oss? 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #20 Skrevet 27. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ihvertfall et farlig råd! Anonymkode: da7fd...1f5 Hvorfor er det farlig? Spør fordi jeg ikke vet, har netopp blitt gravid. Er ikke baby-nest til å sove i da? Anonymkode: 86411...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå