AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 For litt siden var jeg hos en venninne. Vi er alle voksne og har barn og dessverre sees man sjeldent grunnet tidsklemma og hverdagen. Hadde satt av dagen til å treffe en venninne jeg ikke har møtt på lenge. Vi bor et stykke unna hverandre og det tar litt tid å komme seg dit (dro alene uten mann og barn). Jeg var der i rundt 1 time før venninnen min sa at hun skulle begynne å forberede middag. Etter å ha reist såpass langt og ettersom det var en stund siden vi hadde sett hverandre forventet jeg helt ærlig at jeg var invitert til middagen. Men etter jeg bare var der i en time sa hun at de skulle spise og i en tone som om at nå var det på tide at jeg dro. Tidspunktet avtalte vi sammen.. Er det bare jeg som synes dette ble litt merkelig? Hun har vært hos oss flere ganger tidligere og for meg er det en selvfølge at jeg inkluderer henne dersom vi skal spise etc. Hva synes dere..? Anonymkode: 75d5d...246 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 26. juli 2020 Jøss, noen mennesker eier ikke folkeskikk. Hvorfor invitere noen som bor langt unna til et visst klokkeslett, for å sende dem hjem pga middag? Men, da vet du det til en annen gang... Anonymkode: 43df0...74b 61
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Sikker på at du tolket henne riktig? Anonymkode: 8c8b1...3ee 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 Wow 😳 blir flau på hennes vegne 🙈 var det hun som inviterte deg, eller tilbude du deg å besøke dei? Virker som at hun ville ha deg hjem 🙈 Anonymkode: 45b8e...141 17
GammelKaktus Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Så sært, selvsagt skulle du fått middag... 13
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 K o m m u n i k a s j o n er vel stikkordet her, dere har helt ulike forventninger til hva besøk vil si. Neste gang spør du om dere skal spise lunsj samme på xx kl yy, og da får du enten en middagsinvitasjon eller vet at det blir med et par timer lunsj. Anonymkode: bcf48...6a2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 Ja, jeg spurte om vi skulle møtes på halvveien for å spise middag sammen. Det passet ikke hennes tidsskjema, men hun sa jeg kunne komme dit hvis det passet for meg. Da det var middagstid hos dem følte ikke jeg for å invitere meg selv på middagen, hun dekket jo kun også på til de fire, så tok jo det som et hint uten at jeg ordrett spurte om jeg kunne spise der (det ville ikke jeg gjort uansett). Synes bare det ble litt sært og spesielt og ikke noe jeg ville gjort selv med mitt besøk, men da vet jeg til neste gang at jeg ikke skal dra dit under «middagstid»..? Anonymkode: 75d5d...246 23
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Vil bare presisere at det alltid er veldig hyggelig å treffes og jeg liker henne som person. Vi har kjent hverandre i en årrekke og barna våre er venner, men merker at hun har noen særheter som jeg synes blir for spesielt. Som dette tilfellet. Synes bare det ble så pinlig.. Mannen hennes reagerte ikke på det, så mulig de ble enige om at jeg ikke skulle spise der. Men synes da det ble for dumt at jeg skulle reise såpass langt for «ingenting» selvom det så klart var hyggelig å se henne en times tid! Anonymkode: 75d5d...246 8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 Uff da. Høres ut som hun ikke ville ha deg der. Er dere gode venner? Føler du det er gjensidig? Hadde ikke følt meg velkommen der mer, og hadde følt meg kjempedum. Anonymkode: 6dda6...dad 6
Cinnamondiva Skrevet 26. juli 2020 #11 Skrevet 26. juli 2020 Synes det er veldig sært ja, du reiste tross alt langt for å treffe henne igjen og egentlig synes jeg at du skulle fått bli med på en middag. Høres ikke ut som om en kjempegod venninne nei. Har hatt sånne sære venner før også. De er de samme som liker å utnytte. Håper du sa ifra til henne at neste gang vil du også bli med på en middag 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 Ja, vi har vært venner i mange, mange år. Vi sees ikke så ofte fordi vi bor ett stykke unna hverandre. Vi er ikke «bestevenner», men venner. Hun tar en del kontakt via snap og Messenger. Vi har vokst opp sammen og det var flere ganger jeg var på besøk som barn og måtte vente mens de spiste middag, så mulig det er tatt med videre derfra. Men synes bare det blir for sært og kommer nok ikke til å dra dit under middagstid igjen. Ville egentlig bare høre litt hva folk her tenkte om det.. Anonymkode: 75d5d...246 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #13 Skrevet 26. juli 2020 Hva er et stykke unna? Hvor lang tid må du reise? Kanskje hun har et annet synspunkt på avstand enn det du har? Anonymkode: 70ef9...d12 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #14 Skrevet 26. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er et stykke unna? Hvor lang tid må du reise? Kanskje hun har et annet synspunkt på avstand enn det du har? Anonymkode: 70ef9...d12 1,5 t ca med bil Ja, det er mulig. Anonymkode: 75d5d...246 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #15 Skrevet 27. juli 2020 Jeg synes det var rart, hvis vennene mine som bor i samme by inviterer meg på besøk kl.15 og har tenkt å lage middag kl.16 så spør de om jeg vil spise. Kan det være at hun prøvde å skvise inn tid til deg akkurat den dagen, og tenkte at 1 time var bedre enn ingenting? At hun tolket det som at det måtte bli den dagen om det skulle bli noe treff, om du skjønner? Hun kunne jo foreslått en annen dag om det ikke passet at du spiste der akkurat den dagen, tenker jeg. Om det får deg til å føle deg bedre så ble jeg i juni invitert på middag en søndag, invitasjonen kom mandagen før; jeg møtte opp kl. 17, ingen tegn til middagslaging. Jeg fikk kaffe, vi pratet i 1,5 t, så sa de at de skulle legge ungene nå, så de måtte dessverre sende meg hjem 😂 Dette er en svært flott og raus gjeng, som dessverre har litt å stri med nå, som rett og slett hadde glemt at de inviterte på middag, og ikke bare besøk. Jeg fikk meg ikke til å si det, da hadde de blitt veldig lei seg. Anonymkode: f266b...bff 8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #16 Skrevet 27. juli 2020 her hadde jeg ventet til hun tok kontakt. og enten tatt med meg niste(litt for å demonstrerere) eller lagt besøket feks rett etter middag. så lite hyggelig av henne😏hadde blitt fornærmet selv Anonymkode: 5089f...b67 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #17 Skrevet 27. juli 2020 Er jo hun som bestemmer hvor lenge besøket skal vare. Orker ikke slike som tror de kan komme å få gratis mat. Se på alle dumme svarene over her. Anonymkode: 3df37...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #18 Skrevet 27. juli 2020 Ta igjen med samme mynt. Neste gang du skal ha middagsselskap så inviter henne. Rett før maten serveres så forteller du henne at nå må hun gå hjem for nå skal dere spise. Anonymkode: 18cf8...f48 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #19 Skrevet 27. juli 2020 Dette var meget spesielt! Kanskje hun ikke tenkte over hvor langt du måtte kjøre? 1,5 time hver vei eller totalt? Anonymkode: f93ac...388 1
Rant Skrevet 27. juli 2020 #20 Skrevet 27. juli 2020 Herregud, det der høres mer ut som et bekjentskap enn en venninne. Slik oppfører man seg da ikke om man inviterer til besøk. Om hun er såpass gnien burde hun gitt beskjed om middagstid, slik at du i det minste kunne kommet noen timer før, og ha spist en god lunsj først. Makan. Jeg er svært direkte som person, så hadde nok spurt om jeg også fikk middag. Og fortalt hva jeg tenker om situasjonen, at jeg har reist langt og middag var for meg en selvfølge, da det var det vi ble enig om, men hos henne istedenfor å møtes ute på halveien. Har heldigvis aldri blitt behandlet slik. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå