Gå til innhold

Sa opp jobben da jeg skal begynne på skole, angrer meg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjent på misnøye i flere år..... Føler forholdet til sjefen er som et skrantende ekteskap, vanskelig å forholde seg til humørsvingningene hennes. Så endelig til jeg mot til meg og sa opp, jeg tenkte at jeg ikke orker mere. Har tenkt det i flere år nå! Skal ta opp noen fag sånn at jeg kan komme inn på drømmestudiet neste år var planen. Men kjenner nå at jeg har en dårlig magefølelse, nesten så jeg angrer.... Er det normalt å føle det sånn nå? Jeg som har vært så misfornøyd.... nå tenker jeg bare på hva som var bra med jobben... og tenker jeg var jævla dum som sa opp i disse corona- tider...... noen Innspill her? Synspunkter?

Anonymkode: 2a803...1d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var lurt å gå vidare. Kvem gidde ha ein jobb dei hater i fleire år? Det var ein grunn til at du sa opp. Kanskje det er litt som ein ex? tar tid å komme seg over.

Anonymkode: 3aedd...24e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er normalt og føle det sånn nå, det er alltid skummelt og forlate noe trygt for noe man ikke vet hva er. 
Jeg gjorde det samme for ett år siden, det er det beste jeg noen gang har gjort! Jobben spiste meg opp, jeg var ikke meg selv lengre. Føler jeg sakte, men sikkert finner igjen meg selv og føler meg som ett nytt menneske. Selv om det var mye romsligere økonomisk i fast jobb, enn som student 😅 

Anonymkode: b6b3b...de8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er normalt og føle det sånn nå, det er alltid skummelt og forlate noe trygt for noe man ikke vet hva er. 
Jeg gjorde det samme for ett år siden, det er det beste jeg noen gang har gjort! Jobben spiste meg opp, jeg var ikke meg selv lengre. Føler jeg sakte, men sikkert finner igjen meg selv og føler meg som ett nytt menneske. Selv om det var mye romsligere økonomisk i fast jobb, enn som student 😅 

Godt å høre! Hva studerer du?:)

AnonymBruker
Skrevet

Sånne grep må man noen ganger ta! Skummelt å stå uten jobb i markedet vi har akkurat nå, men vi utdanner oss jo helst med tanke på morgendagens marked.

Anonymkode: 62a2e...966

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre! Hva studerer du?:)

Jeg har brukt det siste året på å ta studiekompetanse på voksenopplæring :) jeg har kommet inn på sykepleien og er veldig spent på det som kommer! Gleder meg og gruer meg litt, men er veldig stolt av valget jeg endelig klarte å ta mot til meg å ta. Satt langt inne, over 30 og to barn 😅 det er aldri for seint! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt det siste året på å ta studiekompetanse på voksenopplæring :) jeg har kommet inn på sykepleien og er veldig spent på det som kommer! Gleder meg og gruer meg litt, men er veldig stolt av valget jeg endelig klarte å ta mot til meg å ta. Satt langt inne, over 30 og to barn 😅 det er aldri for seint! 

Akkurat samme situasjon her.... 2 unger og i 30-åra. Ønsker å studere sykepleie.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fascinerende at man ønsker å studere sykepleie i voksen alder.. Med barn attpåtil. Hvorfor? Håper det er vel gjennomtenkt.. Hilsen en som omskolerer seg 🙃

Anonymkode: e1d64...55a

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt nå at du føler du angrer på valget ditt, uansett om det var riktig eller ei.

Jeg husker at jeg i utgangspunktet følte meg tvunget av familien min og omgangskretsen generelt til å spille en idrett som jeg egentlig hatet fra barndommen helt til voksen alder. Kan høres dumt ut, det var jo det, men jeg visste ikke bedre enn å gjøre hva andre ville at jeg gjorde og jeg var for konfliktsky. Det var forferdelig å kaste bort så veldig mange timer i uka med den dritten, år etter år, det gjorde til og med noen psykiske problemer, er jeg sikker på. Jeg hadde det ikke gøy i det hele tatt og skulle alltid bare vente til at det ble slutt.

Da jeg sluttet med det etter over ti år, så ble jeg litt forvirret i begynnelsen fordi jeg kjente at jeg kanskje skulle savne det. HÆ?? Jeg ble til og med sur på meg, hva var denne greia? Det var vel meningen at jeg skulle føle meg fri??

Det skjedde selvsagt ikke lenger etter noen uker og aldri mer. Det er bare hjernen som gjør rare ting noen ganger.

Anonymkode: 4aa45...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fascinerende at man ønsker å studere sykepleie i voksen alder.. Med barn attpåtil. Hvorfor? Håper det er vel gjennomtenkt.. Hilsen en som omskolerer seg 🙃

Fint at du har lyst å dra ned ett valg som selvfølgelig er gjennomtenkt når man starter på utdanning som voksen, til og med med små barn. Det er vanskelig nok i utgangspunktet å ta mot til seg å gjøre det, man trenger ikke noen til å dra ned motet i tillegg! Håper du får det bedre på omskolering :) Hilsen forhåpentligvis sykepleier om 3 år. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjent på misnøye i flere år..... Føler forholdet til sjefen er som et skrantende ekteskap, vanskelig å forholde seg til humørsvingningene hennes. Så endelig til jeg mot til meg og sa opp, jeg tenkte at jeg ikke orker mere. Har tenkt det i flere år nå! Skal ta opp noen fag sånn at jeg kan komme inn på drømmestudiet neste år var planen. Men kjenner nå at jeg har en dårlig magefølelse, nesten så jeg angrer.... Er det normalt å føle det sånn nå? Jeg som har vært så misfornøyd.... nå tenker jeg bare på hva som var bra med jobben... og tenker jeg var jævla dum som sa opp i disse corona- tider...... noen Innspill her? Synspunkter?

Helt normalt å få kalde føtter når ting i livet endres. Det betyr ikke at det ikke er riktig å gå videre, bare at du er nervøs😊

Anonymkode: 7d871...f9b

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva omskolerer du deg til? Det er viktig for meg at det blir enkelt å få jobb etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2020 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Helt normalt å få kalde føtter når ting i livet endres. Det betyr ikke at det ikke er riktig å gå videre, bare at du er nervøs😊

Anonymkode: 7d871...f9b

Håper jeg har gjort det rette....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også sa opp jobben min for noen år tilbake, orket ikke mere og ville starte på ny utdanning.. Fikk skoleplass og sa opp jobben, en uke senere satt jeg med posetiv graviditetstest. Kan si at jeg angret da ja😅 

Men nå derimot, skal jeg starte andre året på høyskolen og er så glad for at jeg turte å ta steget med å si opp jobben og starte på ny utdanning.

Anonymkode: d8621...2b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også sa opp jobben min for noen år tilbake, orket ikke mere og ville starte på ny utdanning.. Fikk skoleplass og sa opp jobben, en uke senere satt jeg med posetiv graviditetstest. Kan si at jeg angret da ja😅 

Men nå derimot, skal jeg starte andre året på høyskolen og er så glad for at jeg turte å ta steget med å si opp jobben og starte på ny utdanning.

Oi, såpass..... hva studerer du? Synes det er veldig skummelt, å si fra seg fast jobb med fast inntekt.... men har kjent på misnøye i flere år nå og redd jeg blir på samme sted til jeg blir pensjonist....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er rart å være litt nervøs, det er jo vanlig å ha ny jobb å gå til før man sier opp den gamle. Skal du ikke jobbe noe ved siden av studiene? Men utdannelse er bra, og det høres ikke ut som det var en god framtid for deg i den gamle jobben.

Anonymkode: f346d...48a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det ikke er rart å være litt nervøs, det er jo vanlig å ha ny jobb å gå til før man sier opp den gamle. Skal du ikke jobbe noe ved siden av studiene? Men utdannelse er bra, og det høres ikke ut som det var en god framtid for deg i den gamle jobben.

Anonymkode: f346d...48a

Jeg skal jobbe litt innimellom der hvor jeg har sagt opp, men jeg orker ikke noe fast der pga dårlige arbeidstider.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, såpass..... hva studerer du? Synes det er veldig skummelt, å si fra seg fast jobb med fast inntekt.... men har kjent på misnøye i flere år nå og redd jeg blir på samme sted til jeg blir pensjonist....

Studerer til å bli lærer. 

Skjønner at det er skummelt og det er jo en stor forandring økonomisk sett, men det er bare for en kort periode 😊 Søker du Lånekassen og har deltidsjobb ved siden av blir uansett  ikke helt uholdbart økonomisk.

AnonymBruker
Skrevet

Fem sekunders stillhet og et tent lys til dere som ønsker å bli sykepleiere 🕯🤪 Bless your souls! Mvh spl.

Anonymkode: 2a67d...a13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...