Gå til innhold

Hvor mye må jeg ned i vekt, før andre legger merke til det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 167 cm, veier nå 69 kg. 
Hva tror du, hvor mange kilo ned før det blir synlig for andre?

(Ikke trening, kun kosthold)

Anonymkode: 252d2...dc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vettu, dette kan jeg virkelig ikke svare på. Folk spurte meg konstant om jeg hadde gått ned i vekt "siden sist" når jeg veide 78, men når jeg veide 68 merket ingen noen ting. 

Anonymkode: 32ec3...9f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 164 cm. Veide 72 ca. ved oppstart, ved 65 kilo var det enkelte som kommenterte det.

Nede i 58 kilo nå, å nå er det flere som har sagt noe. Men langt fra alle de nærmeste. Det å si noe om andres vekt er ofte skummelt. Jeg er bare glad til, liker ikke så mye oppmerksomhet rundt det.

Anonymkode: 25667...989

• Liker 4
Skrevet

Fem kg vil være synlig for andre.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vettu, dette kan jeg virkelig ikke svare på. Folk spurte meg konstant om jeg hadde gått ned i vekt "siden sist" når jeg veide 78, men når jeg veide 68 merket ingen noen ting. 

Hahahh

Så lite motiverende hvis jeg går ned 7 kilo uten at det vil synes på kroppen for andre 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 164 cm. Veide 72 ca. ved oppstart, ved 65 kilo var det enkelte som kommenterte det.

Nede i 58 kilo nå, å nå er det flere som har sagt noe. Men langt fra alle de nærmeste. Det å si noe om andres vekt er ofte skummelt. Jeg er bare glad til, liker ikke så mye oppmerksomhet rundt det.

Anonymkode: 25667...989

Jeg tenkerikke nædcendigvis at du skal kommentere det, men legge merke til det

Målet er ned 7 kilo her

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahahh

Så lite motiverende hvis jeg går ned 7 kilo uten at det vil synes på kroppen for andre 

Hah, sant. Folk altså...går ikke an å regne med noen! Men jeg vet at jeg ser ut bedre OG føler meg friskere og raskere. Det er absolutt verd det å bli mer fornøyd med egen kropp. Og nå har ikke jeg begynt å bruke alle "tynn"-klærne mine enda, så det er mulig de bare ikke tenker over det da jeg går i samme gamle. Får håpe det!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk ser dere hele tiden så er det mye vanskeligere å legge merke til noe som helst. For min del var det en kollega som ikke har vært på kontoret på lenger tid som kommenterte hvor sykt mye jeg var gått ned i vekt, mens de jeg deler daglig kontor med ikke har sagt noe. 

Anonymkode: 7fcfd...cc8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk ser dere hele tiden så er det mye vanskeligere å legge merke til noe som helst. For min del var det en kollega som ikke har vært på kontoret på lenger tid som kommenterte hvor sykt mye jeg var gått ned i vekt, mens de jeg deler daglig kontor med ikke har sagt noe. 

Anonymkode: 7fcfd...cc8

Da får jeg teste meg på venninner jeg ikke har sett på en stund. 
7 kg, kanskje om 3 mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Om du mister mye fett i ansiktet vil nok folk se det tidligere. Uansett så vet man aldri. Jeg la faktisk på meg et par kg og fikk spørsmål om jeg hadde gått ned. 

Anonymkode: 0f5c3...e9d

AnonymBruker
Skrevet

164 cm ned fra 72 til 54-55. Folk begynte å kommentere det rundt 57 kilo. 

Anonymkode: 5823d...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 15 kg og ingen sier noe. Så det kommer an på hvor overvektig du er også. Jeg har også opplevd å få kommentar på om jeg har slanka meg, men da hadde jeg klipt håret. Ny sveis fikk ansiktet mitt til å se smalere ut. Jeg har ei venninne som har gått ned 3 kg og får mange kommentarer på det. 

Anonymkode: 8b2e3...707

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenkerikke nædcendigvis at du skal kommentere det, men legge merke til det

Målet er ned 7 kilo her

Men hva er du egentlig ute etter da? Du vil ikke nødvendigvis at noen skal kommentere det, men likevel snakket du om å "teste" venninnene dine? Vekt er et følsomt tema. Det skal mye til før jeg kommenterer noe den ene eller andre veien. Har også lest tråder her inne der folk skriver at de blir lei seg når folk kommenterer vektnedgang i positive vendinger, siden de tror det betyr at de ble oppfattet som lite attraktive tidligere. Det er ikke så lett å vite hva som er greit å si.

Anonymkode: a879b...f8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo mange som ikke kommenterer.

Jeg har gått ned 16 kg, men jeg har brukt lang tid på det. Så jeg har ikke fått kommentarer på det. Sikkert fordi endringen da har tatt lang tid. Skal ned 10 kg til, og spent på om de sier noe da. 

Anonymkode: 22105...47c

AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke kommenterer ja.

Jeg har gått ned 3 kg, samboeren så det tydelig når jeg tok på meg en kjole jeg ikke har brukt på noen måneder. "Du ser alltid flott ut, men nå ser jeg tydelig at du er litt mindre". Jeg forventer ikke at noen andre kommer til å kommentere, jeg har hele tiden vært innen normalvektig-kategorier, nærmet meg bare 25 i bmi. Skal ned 3 kg til, da føler jeg meg helt vel med meg selv.

Jeg tipper også kanskje 5 kg, men folk er heldigvis forsiktige med å kommentere andres vekt. 

Anonymkode: 75567...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Vekten min er veldig stabil, men hver gang jeg har på noe som er ganske ettersittende får jeg spørsmål om jeg har gått ned mye i vekt. Det kommer bare av at jeg stort sett går med romslige klær, som løsthengende kjoler og oversize gensere 😄

Anonymkode: 3f94f...e40

Skrevet (endret)
18 timer siden, Hulderen skrev:

Fem kg vil være synlig for andre.

Kommer helt an på hva man veier i utgangspunktet og hvordan man lagrer fett. Spesielt så spiller det noen rolle hvor høy fettprosent man har. Somregel vil folk legge merke til det når man begynner å miste fett i ansikt og hals, fordi man somregel går med klær. Jeg har en kollega som plutselig en dag sa hun hadde gått ned 5 kilo og jeg hadde ikke sett det om jeg hadde fått betalt for det engang. 

Forøvrig så kan det godt hende at 5 kilo på TS kan vises fordi hun er normalvektig i utgangspunktet, men om folk kommer til å kommentere det er en annen sak fordi endringen ikke vil være stor nok. Min erfaring er at folk ikke begynner å legge merke til det eller bry seg før endringen er drastisk, for min del 10-15 kilo. Da hører det med at jeg gikk fra en bmi på fedme til normalvektig, og da forsvant også dobbelthaken betraktelig. Da jeg gikk ned de første 15 kiloene fra alvorlig fedme til "bare fedme" så var der ingen som sa noe.

Endret av addict
Gjest Pianobar
Skrevet

Er det et mål at andre kommenterer? 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, addict skrev:

Kommer helt an på hva man veier i utgangspunktet og hvordan man lagrer fett. Spesielt så spiller det noen rolle hvor høy fettprosent man har. Somregel vil folk legge merke til det når man begynner å miste fett i ansikt og hals, fordi man somregel går med klær. Jeg har en kollega som plutselig en dag sa hun hadde gått ned 5 kilo og jeg hadde ikke sett det om jeg hadde fått betalt for det engang. 

Forøvrig så kan det godt hende at 5 kilo på TS kan vises fordi hun er normalvektig i utgangspunktet, men om folk kommer til å kommentere det er en annen sak fordi endringen ikke vil være stor nok. Min erfaring er at folk ikke begynner å legge merke til det eller bry seg før endringen er drastisk, for min del 10-15 kilo. Da hører det med at jeg gikk fra en bmi på fedme til normalvektig, og da forsvant også dobbelthaken betraktelig. Da jeg gikk ned de første 15 kiloene fra alvorlig fedme til "bare fedme" så var der ingen som sa noe.

Min erfaring også. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, addict skrev:

Min erfaring også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...