Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊 

Er det noen som har hatt modningstegn før fødsel og eventuelt hva? Hvor lang tid tok det fra du fikk det til du fødte? Og er du første eller andregangs (eller flere gangs) fødende? 

Jeg har nå de siste dagene hatt masse modningstegn, er i uke 38. Slimproppen har gått, modningsrier hver natt, løs mage, voldsomt med kynnere, veldig nedpress osv. Jeg vet at fødselen kan komme i morgen, likeså om noen uker. Men synes det er spennende å høres andres erfaringer hvis noen vil dele 😊

Anonymkode: 4c105...af3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vil dele? 😄

Skrevet

Jeg hadde ingenting annet enn at jeg merket litt nedpress. Var på vekstkontroll 29.januar (termin var 3 februar), ble spurt om jeg ville bli sjekket for modning å som førstegangs tenkte jeg ikke stort over det å sa bare ja. Hadde ingen forventninger da jeg hadde null tegn å alle sa til meg at jeg burde forberede meg på å gå over termin. Med handa godt plassert mellom bena mine sier han på sykehuset "jo men her blir det fødsel idag, du hsr jo 4 cm". Også røska han litt til å så fort handa var ute startet murringene. Toppen 5 min etterpå startet maseriene. Dette var kl 12-13 på en onsdag. Ble da sendt hjem for å slappe av til det tok seg opp. Kl 03:00 ringte jeg føden å ba om å få komme inn for da var ubehaget såpass stort at jeg ville helst ha epidural. Ca klokka 04:30 var jeg ferdig med ctg etter ankomst på føden å når jordmor skulle sjekke åpningen så ser hu på meg å sier "ikke få panikk, du har 9cm"  OM JEG FIKK PANIKK!!! 😂 

rett inn på fødestue, skiftet og kasta meg over lystgassen. 06:19 på torsdag var lille ute😅 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei 😊 

Er det noen som har hatt modningstegn før fødsel og eventuelt hva? Hvor lang tid tok det fra du fikk det til du fødte? Og er du første eller andregangs (eller flere gangs) fødende? 

Jeg har nå de siste dagene hatt masse modningstegn, er i uke 38. Slimproppen har gått, modningsrier hver natt, løs mage, voldsomt med kynnere, veldig nedpress osv. Jeg vet at fødselen kan komme i morgen, likeså om noen uker. Men synes det er spennende å høres andres erfaringer hvis noen vil dele 😊

Hadde ekstremt mange modningstegn helt fra uke 30. Nedpress startet litt rolig. Så hadde jeg i uke 31 5 hele dager med rier, var inne på føden til sjekk og de kom hvert 3 minutt. Dette var nok modningsrier selv om de var ganske vonde og regelmessige. Like brått som de startet så forsvant de. 

Dagen etter de roet seg så gikk slimproppen, men ingenting mer skjedde. Ei uke til gikk og ny runde med modningsrier kom. Like regelmessige, men litt vondere. Denne gangen lot jeg det gå ettersom jeg hadde sjekket sist. 

Uke 35, 36, 37 så var jeg kjempe plaget av modningsrier, nedpress, stikkinger til tusen. Uke 34 ble jeg sjekket med 1 cm åpning, men umoden livmorhals. 

Husker spesielt uke 37 at jeg på kveldene og nettene våknet av det, måtte holde samboer i hånden og puste meg gjennom. Da jeg var på butikken så måtte jeg ta pauser fordi det var så vondt. 

Jeg ble satt i gang i starten av uke 39 av helt andre grunner og da tok det to døgn før babyen var ute. 

Jeg og alle var sikre på at jeg kom til å føde tidlig, men jeg ble vist lurt gang på gang. 

Anonymkode: 99673...cc9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk modningstegn en torsdag i uke 37. Slimproppen gikk, og jeg hadde litt murring i korsryggen. 

Lørdag gikk vannet og riene startet (Var 37+5 og andregangsfødende). 

Anonymkode: a7109...c9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ekstremt mange modningstegn helt fra uke 30. Nedpress startet litt rolig. Så hadde jeg i uke 31 5 hele dager med rier, var inne på føden til sjekk og de kom hvert 3 minutt. Dette var nok modningsrier selv om de var ganske vonde og regelmessige. Like brått som de startet så forsvant de. 

Dagen etter de roet seg så gikk slimproppen, men ingenting mer skjedde. Ei uke til gikk og ny runde med modningsrier kom. Like regelmessige, men litt vondere. Denne gangen lot jeg det gå ettersom jeg hadde sjekket sist. 

Uke 35, 36, 37 så var jeg kjempe plaget av modningsrier, nedpress, stikkinger til tusen. Uke 34 ble jeg sjekket med 1 cm åpning, men umoden livmorhals. 

Husker spesielt uke 37 at jeg på kveldene og nettene våknet av det, måtte holde samboer i hånden og puste meg gjennom. Da jeg var på butikken så måtte jeg ta pauser fordi det var så vondt. 

Jeg ble satt i gang i starten av uke 39 av helt andre grunner og da tok det to døgn før babyen var ute. 

Jeg og alle var sikre på at jeg kom til å føde tidlig, men jeg ble vist lurt gang på gang. 

Anonymkode: 99673...cc9

Uff, det hørtes veldig slitsomt ut 💕 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å få modningategn et par uker før fødsel. Da var det kraftige kynnere, diare, ekstremt med nedpress. Den siste uka begynte modningsrier, mest på natten. Så jeg sov minimalt 😅 To døgn før fødsel var modningsriene helt forferdelige. Jeg kunne verken ligge eller sitte, og jeg gikk rundt i stua hele natta. De var uregelmessige, noen kunne komme hvert 20.minutt og andre ganger hvert tredje minutt. Til slutt var jeg så utslitt på at jeg ringte føden klokka fire på natta for da hadde jeg ikke sovet på to døgn. Jeg fikk komme inn, og hadde bare 2 cm åpning. Men de lot meg bli der, fikk tidlig epidural for å kunne sove litt. Klokka elleve på kvelden måtte hun tas med keisersnitt 🙂

Anonymkode: db08b...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...