Gjest Embla s Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 Jeg skal ut og kjøpe en kasse (eller to?) med jordbær nå. Mengder skal selvfølgelig spises som de er, eventuelt med sukker og fløte til, eventuelt moses med litt sukker og ha på brød og vafler! Men hva med resten? Har lyst til å fryse noe. Men vil IKKE lage syltetøy. Hva er gode måter å fryse jordbær på? Hva annet kan jeg bruke bærene til med en gang? noen som har gode oppskrifter på drinker, (med og uten alkohol), eller annet godt?
Mrs. K Skrevet 13. juli 2005 #2 Skrevet 13. juli 2005 Jeg pleier å kjøpe litt billig jorbær til fryseren. Det er godt med jorbærgrøt i vintermørket.
Gjest Melk Skrevet 13. juli 2005 #3 Skrevet 13. juli 2005 Fryse de hele med litt sukker på: fine til is og til vinteren som dessert. Lage rørt jordbær og fryse ned NAM! Strawberry daquiri: Jordbær 5-10 isbiter 1/2 lime presses 2 dl Vodka/rom 1 ss sukker (Evt litt vann om det blir for tykt) Ha i blender/foodprosessor
Gjest Gjesta Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 Du kan gi dem til meg! *slurpe* Eller så finnes det mange fine jordbæroppskrifter - her -
sixx Skrevet 13. juli 2005 #5 Skrevet 13. juli 2005 Du kan gi dem til meg! Æsj...du kom meg i forkjøpet. Jeg hadde ikke hatt det minste problem med å bli kvitt ei kasse jordbær...ikke ti heller.
aline Skrevet 13. juli 2005 #6 Skrevet 13. juli 2005 frosne jordbær er perfekt til deilige smoothier ta en bunsj frosne jordbær en liten flaske (de småflaskene) biola med ferskensmak en halv banan litt vann eller ananasjuice putt alt i blender og trykk løs= deilig og sund smoothie.
Lillesøster Skrevet 13. juli 2005 #7 Skrevet 13. juli 2005 Enig i Aline, lag smoothies. Jeg lager hver dag. Du kan variere hva du har i. Barna får med melk og is i, og til oss lager jeg med enten ananas (fersk) eller melon. På kvelden kan du ha i rom, vodka eller gin og lage gode drinker. :D
Annie Skrevet 13. juli 2005 #8 Skrevet 13. juli 2005 Frosne jordbær som tines over natta på kjøkkenbenken. De skal sukres mens de er frosne, da smelter dette sammen i løpet av natta. Veldig godt enten med krem eller is ved siden av.
Grooo Skrevet 13. juli 2005 #9 Skrevet 13. juli 2005 Jordbær kan fryses og brukes i smoothie utover høsten. Har akkurat reset et brett og lagt i frysen
Gjest Embla s Skrevet 13. juli 2005 #10 Skrevet 13. juli 2005 Tusen takk for svar, tips og oppskrifter :bukke: Det ble faktisk to kasser: Hittil har jeg renset og frosset tre kurver, laget strawberry daquiri(?) til fire personer (så godt!), servert skinke med melon og jordbær, samt is med jordbær. Tre kurver er spist "rett fra kurven". Resten er satt i kjøleskapet. I morgen skal jeg be foreldrene mine på jordbær, også skal jeg røre og fryse ned endel, samt lage enorme mengder smoothie! Og tusen, tusen takk for link til alle jordbær-oppskriftene, der var det mye godt!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #12 Skrevet 15. mars 2006 Slemt å dra opp den tråden! Savner jordbær!!
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2006 #13 Skrevet 15. mars 2006 Åh - om jeg ikke allerede lengtet etter sol og sommer så gjør jeg hvertfall det nå etter å ha lest denne tråden!
Annie Skrevet 15. mars 2006 #16 Skrevet 15. mars 2006 I år har jeg digert fryseskap! Gjett om jeg skal kjøpe kasse med jordbær!
Elbereth Skrevet 15. mars 2006 #18 Skrevet 15. mars 2006 Oi! Så denne tråden og lurte på hvem i all verden som handlet jordbær i kassevis nå
miss Skrevet 15. mars 2006 #20 Skrevet 15. mars 2006 Kassse med jordebær!!! Nå? da lurte jeg og.... Men det var en sommer tråd dette!! Nam,nam,jordebær er godt på Sommere`n færske.... De store kunstige forvokste som er i butikken nå er IKKE gode og veldig dyre!!! Vi får vente til sommeren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå