sssssh! Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Er ikke fornøyd med livet mitt. Er tidvis desperat etter forandring. Min mentale helse er i orden, jeg bare trives ikke i denne lille gullfiskbollen jeg har skapt. Vurderer å ta et drastisk grep og endre livsstil og flytte. Nye folk, kanskje nytt land, ny jobb, ny måte å leve på, ny meg. Har tilogmed vurdert nytt navn. Men alt dette er jo selvfølgelig skummelt. Vil gjerne høre andres erfaringer på noen som har tatt grep som endret livet deres. Hva gjorde du, hvorfor og hvordan gikk det? Har du noen tips?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #2 Skrevet 27. juli 2020 Jeg har foretatt en "livsstilsendring", i den mest banale betydningen - tok grep ift forholdet mitt til mat og kropp - men resultatet har vært overraskende drastisk, for jeg har ikke bare oppnådd stabil normal BMI og blitt mer fysisk aktiv. Det føles som jeg har endret personlighet - mer gjennomgripende enn jeg forestiller meg å være med i vitnebeskyttelsesprogram (ny, hemmelig adresse, nytt navn, nytt fjes). Jeg innser etterhvert at behovet for og viljen til endring var noe som bygde seg opp over flere år, så det er helt umulig å si "hva jeg gjorde", plutselig poppet bare de riktige og viktige spørsmålene opp i hodet mitt, og jeg ga meg ikke før jeg fikk svar. Anonymkode: add07...a6c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 20 timer siden, sssssh! skrev: Er ikke fornøyd med livet mitt. Er tidvis desperat etter forandring. Min mentale helse er i orden, jeg bare trives ikke i denne lille gullfiskbollen jeg har skapt. Vurderer å ta et drastisk grep og endre livsstil og flytte. Nye folk, kanskje nytt land, ny jobb, ny måte å leve på, ny meg. Har tilogmed vurdert nytt navn. Men alt dette er jo selvfølgelig skummelt. Vil gjerne høre andres erfaringer på noen som har tatt grep som endret livet deres. Hva gjorde du, hvorfor og hvordan gikk det? Har du noen tips? Dette kunne jeg tenkt meg selv. Flytte til et sted der ingen kjenner meg og begynne et nytt liv. Synd jeg er låst her mtp barn🙄 Anonymkode: 67fb5...b8a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 Jeg avsluttet et 13 år langt forhold som tømte meg for livsglede, håp og energi. Deretter sa jeg opp en jobb som gjorde omtrent det samme for meg som det forholdet. Ny start, ny mann, ny jobb, nytt liv ❤️ Anonymkode: ed122...f76 3
sssssh! Skrevet 27. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har foretatt en "livsstilsendring", i den mest banale betydningen - tok grep ift forholdet mitt til mat og kropp - men resultatet har vært overraskende drastisk, for jeg har ikke bare oppnådd stabil normal BMI og blitt mer fysisk aktiv. Det føles som jeg har endret personlighet - mer gjennomgripende enn jeg forestiller meg å være med i vitnebeskyttelsesprogram (ny, hemmelig adresse, nytt navn, nytt fjes). Jeg innser etterhvert at behovet for og viljen til endring var noe som bygde seg opp over flere år, så det er helt umulig å si "hva jeg gjorde", plutselig poppet bare de riktige og viktige spørsmålene opp i hodet mitt, og jeg ga meg ikke før jeg fikk svar. Anonymkode: add07...a6c Kult!! Fortell mer, hva gjorde du, hvordan endret personligheten din seg?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 Jeg kuttet ut det fleste rundt meg, flyttet til en ny storby. Passer ikke for meg å leve a4-livet, så går mine egne veier heretter. Jeg hater konforme mennesker. Anonymkode: 56005...dce 1
tirben Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 Jeg har tatt et drastisk skifte to ganger i mitt liv. Fleste gang da jeg var ung og singel. Hadde fast trygg jobb og hadde kjøpt leilighet, men syntes det var kjedelig. Da søkte jeg jobb i et annet land, leide ut leiligheten og flyttet. Jobbet i utlandet i 5 år. Kom så hjem, tok utdannelse og fikk barn. Gikk så gjennom et slitsomt samlivsbrudd hvor min eks var svært vanskelig å samarbeide med. I tillegg bodde jeg dårlig råd da jeg bodde dyrt. Så jeg solgte hus, kjøpte nytt og billigere hus i en annen by og tok med meg ungene og flyttet. Fikk jobb i den nye byen, og fant etter hvert ny mann også. 1
sssssh! Skrevet 27. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2020 2 timer siden, tirben skrev: Jeg har tatt et drastisk skifte to ganger i mitt liv. Fleste gang da jeg var ung og singel. Hadde fast trygg jobb og hadde kjøpt leilighet, men syntes det var kjedelig. Da søkte jeg jobb i et annet land, leide ut leiligheten og flyttet. Jobbet i utlandet i 5 år. Kom så hjem, tok utdannelse og fikk barn. Gikk så gjennom et slitsomt samlivsbrudd hvor min eks var svært vanskelig å samarbeide med. I tillegg bodde jeg dårlig råd da jeg bodde dyrt. Så jeg solgte hus, kjøpte nytt og billigere hus i en annen by og tok med meg ungene og flyttet. Fikk jobb i den nye byen, og fant etter hvert ny mann også. Kult! Kuttet du mye av de gamle livet du hadde hver gang? Venner etc? Følte du deg annerledes etterpå du flyttet?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 Flyttet i voksen alder til et sted der jeg ikke kjente noen, fullførte utdanning og fikk ny jobb. Det har tatt litt lengre tid enn jeg trodde først, men nå etter snart fire år på nytt sted er jeg nesten i mål, både karrieremessig og sosialt. Det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke tok tak i livet mitt før. De fire årene har uansett vært mer givende enn all den tiden jeg tilbrakte med å være misfornøyd på det andre stedet. Bor et sted der jeg både har tilgang på naturopplevelser og mer urbane aktiviteter. Finn ut hva du vil, og ta steget! Du kommer ikke til å angre! Anonymkode: 8ea43...8b1 1
tirben Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 9 minutter siden, sssssh! skrev: Kult! Kuttet du mye av de gamle livet du hadde hver gang? Venner etc? Følte du deg annerledes etterpå du flyttet? Noen venner beholdt jeg. Noen mistet jeg, og nye kom til. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #11 Skrevet 27. juli 2020 23 timer siden, sssssh! skrev: Er ikke fornøyd med livet mitt. Er tidvis desperat etter forandring. Min mentale helse er i orden, jeg bare trives ikke i denne lille gullfiskbollen jeg har skapt. Vurderer å ta et drastisk grep og endre livsstil og flytte. Nye folk, kanskje nytt land, ny jobb, ny måte å leve på, ny meg. Har tilogmed vurdert nytt navn. Men alt dette er jo selvfølgelig skummelt. Vil gjerne høre andres erfaringer på noen som har tatt grep som endret livet deres. Hva gjorde du, hvorfor og hvordan gikk det? Har du noen tips? Jeg er helt i startfasen av å endre livet mitt. Har lenge vært en bitter mann, ufrivillig barnløs og singel, slitt i arbeidslivet og med angst. Foreløpig har jeg bare tatt grep rundt det å tenke annerledes. Ta ansvar for eget liv, nyte nåtiden og øyeblikket og ikke bare tenke på fortiden eller fremtiden. Jeg har hørt på lydbøker om selvutvikling, og det har foreløpig hjulpet en del. Jeg har enda en lang vei å gå, og det er mange ting jeg skulle løst med handling, men per i dag er jeg mest fokusert på å finne en indre ro og balanse. Når jeg blir godt utrustet mentalt, er planen å ta tak i de tingene som må fikses for at jeg skal få et ordentlig godt liv. Men aller først skal jeg bare lære meg å trives uansett livssituasjon. Neste steg er å kontakte psykolog som kan hjelpe meg ytterligere. Kanskje ikke helt relatert til det du spør om, men det var min erfaring. På generelt grunnlag kan jeg jo si at man har bare ett liv og ofte angrer man mer på de tingene man ikke gjorde enn de man gjorde. Du er sjef i eget liv, tør å vær modig og gå for det du ønsker! Anonymkode: 24624...e33 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 Jeg flyttet til en ny by, fikk ny omgangskrets og startet fra scratch. Anonymkode: 96efe...fed
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13 Skrevet 27. juli 2020 Flyttet utenlands, kjente ingen, bygget et nytt liv fra grunnen av. Anonymkode: 8b867...b26
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #14 Skrevet 27. juli 2020 Flere ganger, har flyttet en del, har også byttet navn to ganger. Anonymkode: 9272a...265
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #15 Skrevet 27. juli 2020 Begynte med å studere i utlandet i noen år. Flyttet så langt unna hjembyen for å slippe de negative assosiasjonene, menneskene og alt pliktbesøk etter studiene. Det reduserte stressnivået mitt enormt. Begynte å trene litt mer, og spist bedre og enkel mat som har hjulpet på den stabile indre roen. Og ellers har jeg oppsøkt sosiale situasjoner slik at jeg kan ha varierende mennesker rundt meg slik at jeg alltid lærer nye ting og ser andre perspektiver. Er så mye mer lykkelig nå enn før. Prøver også å øve på positivitet og takknemlighet fordi negativitet er giftig for meg, det blir ofte en ond sirkel. Anonymkode: 06549...093
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #16 Skrevet 28. juli 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere ganger, har flyttet en del, har også byttet navn to ganger. Anonymkode: 9272a...265 Hvorfor bytte navn 2 ganger? Anonymkode: cd277...4fd
isw Skrevet 28. juli 2020 #17 Skrevet 28. juli 2020 Jeg har tatt noen grep nå. 1. Kuttet ut alt av sukker og hvitt mel. 2. Sluttet å drikke øl. Får heller ta et glass vin iblant. 3. Trene tre ganger i uken. Nå har det blitt for mye usunt og jeg skal jobbe hardt for å bli sunn! 1
Veslemøy22 Skrevet 28. juli 2020 #18 Skrevet 28. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kuttet ut det fleste rundt meg, flyttet til en ny storby. Passer ikke for meg å leve a4-livet, så går mine egne veier heretter. Jeg hater konforme mennesker. Anonymkode: 56005...dce Karl Ove, er det deg?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #19 Skrevet 28. juli 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt i startfasen av å endre livet mitt. Har lenge vært en bitter mann, ufrivillig barnløs og singel, slitt i arbeidslivet og med angst. Foreløpig har jeg bare tatt grep rundt det å tenke annerledes. Ta ansvar for eget liv, nyte nåtiden og øyeblikket og ikke bare tenke på fortiden eller fremtiden. Jeg har hørt på lydbøker om selvutvikling, og det har foreløpig hjulpet en del. Jeg har enda en lang vei å gå, og det er mange ting jeg skulle løst med handling, men per i dag er jeg mest fokusert på å finne en indre ro og balanse. Når jeg blir godt utrustet mentalt, er planen å ta tak i de tingene som må fikses for at jeg skal få et ordentlig godt liv. Men aller først skal jeg bare lære meg å trives uansett livssituasjon. Neste steg er å kontakte psykolog som kan hjelpe meg ytterligere. Kanskje ikke helt relatert til det du spør om, men det var min erfaring. På generelt grunnlag kan jeg jo si at man har bare ett liv og ofte angrer man mer på de tingene man ikke gjorde enn de man gjorde. Du er sjef i eget liv, tør å vær modig og gå for det du ønsker! Anonymkode: 24624...e33 Dette er min plan også! Dame her. Ringer legen neste uke for henvisning til psykolog. Hjernen min er det første som må forandres. Muligens for seint, men jeg må prøve det før jeg dør. Det blir en lang vei å gå, men det er verdt det om det betyr en bedre framtid. Anonymkode: c65fc...feb
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #20 Skrevet 28. juli 2020 7 timer siden, Veslemøy22 skrev: Karl Ove, er det deg? Seriøst. Legg av. Det er ikke din business Anonymkode: 0ebda...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå