AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Jeg er i utgangspunktet en hyggelig person, men jeg sliter med å engasjere meg i folk hvis de har slitsom og irriterende oppførsel eller lite sosiale antenner. Orker for eksempel ikke være å engasjere meg i noen hvis de oppfører seg som om de er 15 år i en alder av 25+. Er det "akseptert" å være litt ignorerende ovenfor slik oppførsel? Føler meg litt slem pga jeg vet vedkommende ikke har så mange venner og sliter litt med psykiske ting, jeg ønsker heller ikke å prøve å konfrontere denne personen pga det kun er en bekjent. Anonymkode: 69ab4...cf8
Ytdhd Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 (endret) Ikke ditt ansvar, og du kan ikke forandre denne personen, det blir opp til personen selv. Hvis du kjenner en nær venn av vedkommende kan du få han eller henne til å formidle hvordan du opplevde en situasjon du reagerte på? Dette med tanke på at vedkommende kan være mer mottagelig for kritikk fra en nær venn. Endret 26. juli 2020 av Ytdhd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Skrevet 29. juli 2020 Jeg synes du på en eller annen måte kan formidle til henne at hun ikke oppfører seg voksent. Kanskje si det litt tullete at «dette var jo veldig så interessant..». Kommer litt an på hva det er som gjør at hun virker som en 15-åring også. Er hun ikke en som inviterer og tar initiativ? Lager hun dårlig mat? Snakker hun om tema som du ikke er interessert i, og isåfall hva? Kan ligge mye bak en sånn oppførsel, kanskje dere bare ikke passer sammen? Anonymkode: c7895...12e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Mange lar seg lett krenke i dag om de ikke får høre det de VIL høre. Men de fleste har jo ikke sosiale antenner, alt handler om meg meg meg meg. Vi mennesker er håpløse generelt, så det må du bare leve med. Anonymkode: c39ab...e70
MarieLo Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Ja, det er akseptert. Du velger selv hvem du vil bruke energiene dine på. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 5 minutter siden, MarieLo skrev: Ja, det er akseptert. Du velger selv hvem du vil bruke energiene dine på. Nettopp, men det fleste er så konfliktskye at de har masse dårlige mennesker rundt seg som det bruker TID på. Spesielt kvinner. Anonymkode: c39ab...e70 1
MarieLo Skrevet 29. juli 2020 #7 Skrevet 29. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, men det fleste er så konfliktskye at de har masse dårlige mennesker rundt seg som det bruker TID på. Spesielt kvinner. Anonymkode: c39ab...e70 Nei. Det stemmer ikke.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Nei, man bør ikke akseptere ting man ikke synes er akseptable. Jeg, bruker ikke tid på slike mennesker. Anonymkode: 3d3e8...415
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Hva er det med denne personen som gjør at hun oppfører seg som en 15-åring? Hvis hun har vært direkte stygg mot Ts skjønner jeg at man går lei og kutter ut personen, men ellers tenker jeg det er noe man burde prøve å løse hvis dere har vært venner lenge. Synes det blir litt for dumt å bare kutte ut en person uten at vedkomne vet hva som er feil eller ikke fungerer i vennskapet. Anonymkode: c7895...12e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Viktig å tenke på at følelser som dette kan oppstå hos den som blir ignorert og at man derfor må ta det med vedkomne før man kutter ut eller ignorerer. Anonymkode: c7895...12e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå