Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både på lønn og arbeidsvilkår, de klager mer enn andre yrkesgrupper. Ja det er travelt, ja det er slitsomt og man får vondt i ryggen! Men lønnen er faktisk ikke så dårlig, den er helt grei, på grensen til god! Finnes mange andre yrkesgrupper som også har det slitsomt på jobb, de aller fleste har det faktisk slitsomt på jobb! Det er derfor det kalles jobb....

Anonymkode: 44f3d...ab2

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig? Du bare følte for å lage nok en tråd der du kan spy ut litt eder og galle mot sykepleierne? Hva er vitsen med alle disse trådene egentlig, klarer du deg ikke med de titalls andre som ligger her fra før?

Anonymkode: 87873...8c6

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier på sykehjem og er fornøyd med lønnen. Kunne hatt litt bedre, men helt ok. Jobben krever mye av oss, men sånn er det å være sykepleier. 

Anonymkode: 59d06...4df

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Du bare følte for å lage nok en tråd der du kan spy ut litt eder og galle mot sykepleierne? Hva er vitsen med alle disse trådene egentlig, klarer du deg ikke med de titalls andre som ligger her fra før?

Anonymkode: 87873...8c6

Ikke sett et sånn forum før, bare klaging over yrket

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både på lønn og arbeidsvilkår, de klager mer enn andre yrkesgrupper. Ja det er travelt, ja det er slitsomt og man får vondt i ryggen! Men lønnen er faktisk ikke så dårlig, den er helt grei, på grensen til god! Finnes mange andre yrkesgrupper som også har det slitsomt på jobb, de aller fleste har det faktisk slitsomt på jobb! Det er derfor det kalles jobb....

Det har vært mange lignende tråder her om «sykepleiere syter». Hva er din utdannelse og arbeid? Jeg blir mer nysgjerrig på hvem som skriver disse trådene

Anonymkode: a78dc...c25

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har vært mange lignende tråder her om «sykepleiere syter». Hva er din utdannelse og arbeid? Jeg blir mer nysgjerrig på hvem som skriver disse trådene

Kanskje fordi de faktisk syter da?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kom ut hardt, ikke ment om deg personlig. Mere blir jeg nysgjerrig om du jobber innen for helse eller om det er noe helt annet. Du må uansett få lov til å ha din mening. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde vært sykepleier selv, så ville du neppe vært særlig "høy i hatten" altså!  

Da ville du mest sannsynlig blitt en "veldig stor sutrekopp" selv også...        

Anonymkode: 2f8d7...db6

Er ikke sykepleier, men har jobbet som pleiemedarbeider i flere år og vet hva det innebærer, slitsomt, som i alle andre yrker! Dessuten, ingen tvinger deg til å være sykepleier hvis det er så fælt

Endret av telms
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig Og de vet hva de går til

Anonymkode: 971af...7a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at sykepleiere tjener ganske greit. Det er fordi jeg har en jobb hvor jeg tjener dårligere (fagarbeider) men at en sykepleier med høyere utdanning enn en fagarbeider (type tømrer rørlegger heismontør elektriker) er ikke innafor. Fagarbeidere har ei læretid med lønn hvor mange (de fleste) slipper studielån. Sykepleierne studerer i minst 3år og de fleste må ta opp lån for å komme seg gjennom det. Sykepleiere burde ha høyere lønn enn alle fagutdanninger.

Anonymkode: 30457...51f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at sykepleiere tjener ganske greit. Det er fordi jeg har en jobb hvor jeg tjener dårligere (fagarbeider) men at en sykepleier med høyere utdanning enn en fagarbeider (type tømrer rørlegger heismontør elektriker) er ikke innafor. Fagarbeidere har ei læretid med lønn hvor mange (de fleste) slipper studielån. Sykepleierne studerer i minst 3år og de fleste må ta opp lån for å komme seg gjennom det. Sykepleiere burde ha høyere lønn enn alle fagutdanninger.

Anonymkode: 30457...51f

Ja, men sykepleierne har ikke dårligst lønn blant alle som har tatt høyere utdanning, mange med flere år studielån som tjener mindre enn sykepleiere også

• Liker 7
Skrevet

Har vært en del innlagt på sykehus og jeg tar av meg hatten for sykepleiere.  De løper beina av seg og har et stort ansvar. Er så glad for at noen orker dette. Samtidig så må de hanskes med mange kravstore og urimelige pasienter 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, telms skrev:

Er ikke sykepleier, men har jobbet som pleiemedarbeider i flere år og vet hva det innebærer, slitsomt, som i alle andre yrker! Dessuten, ingen tvinger deg til å være sykepleier hvis det er så fælt

Når du jobber som pleiemedarbeider har du MINDRE ansvar og lettere arbeidsoppgaver enn en spl. Dette er to helt forskjellige stillinger. 

Ingen tvinger deg til å være spl, men når det er forventet at en skal stå på pinne for jobben og landet, uten riktige hjelpemidler, nok folk på jobb eller folk med lav kompetanse, og dette aldri blir bedre etter lovnad på lovnad om bedring. 
synes det er helt lov å klage da. 

Anonymkode: d8c98...6c2

• Liker 6
Skrevet

Opplever det ikke som klaging eller sutring, men heller en måte å synliggjøre hva sykepleiere faktisk jobber med, og hvilket ansvar det ligger i jobben. Hvis alle sykepleiere og sykepleierforbundet bare hadde holdt kjeft hadde det aldri blitt noen lønnsøkninger. Og lønnsøkninger er på sin plass på lik linje med andre yrker, i tillegg til at sykepleiere får mer og mer ansvar.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, telms skrev:

Er ikke sykepleier, men har jobbet som pleiemedarbeider i flere år og vet hva det innebærer, slitsomt, som i alle andre yrker!

Å jobbe som pleiemedarbeider kan ikke sammenlikne med det ansvaret det er og være sykepleier🤦‍♀️ den fysiske delen av jobben er ikke tyngre enn andre yrker, det er bare en ekstra dråpe i koppen. Tror ikke løsningen er høyere lønn. Gi heller mer ressurser og økt bemanning så er ikke yrket så belastende at 1 av 5 sykepleiere forlater yrket etter 10 år. Prøv det det de som vil, men jeg skal aldri tilbake i pleien, med masse ansvar, tidspress uten like, springe som en pisket rotte og alikevel gå hjem med dårlig samvittighet for alt en ikke rakk og alle pasientene som ikke fikk optimal sykepleie. Folk burde slutte og klage over sykepleiere som klager. Dette er et symptom, behandle grunnsykdommen sånn at vi kan få bukt med den vanvittige sykepleierkrisen som slår oss om få år. 

Anonymkode: a2217...c10

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke man kvalifiserer til å uttale seg før man har stått i det selv. Det har ikke jeg for ordens skyld. 
Men på generelt grunnlag mener jeg at sykepleiere gjør en veldig viktig jobb. 

Anonymkode: 34993...99c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke man kvalifiserer til å uttale seg før man har stått i det selv. Det har ikke jeg for ordens skyld. 
Men på generelt grunnlag mener jeg at sykepleiere gjør en veldig viktig jobb. 

Anonymkode: 34993...99c

Viktig jobb ja, helt klart! Akkurat som feks politi, som tjener mindre enn sykepleiere og har lite ressurser, men hvor er klagingen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, emilie123 skrev:

Har vært en del innlagt på sykehus og jeg tar av meg hatten for sykepleiere.  De løper beina av seg og har et stort ansvar. Er så glad for at noen orker dette. Samtidig så må de hanskes med mange kravstore og urimelige pasienter 

Takk! Ikke bare kravstore pasienter og mye ansvar, men også veldig mye elendighet og sykdom. Ja, jeg visste hva jeg gikk til, men det er ikke alltid lett å la jobb være jobb. Er ikke sjeldent jeg gråter på vei hjem fra jobb fordi jeg syntes det er vondt å se pasientene lide, og ikke føle at jeg får gjort nok for dem.

Anonymkode: 3ecef...beb

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktig jobb ja, helt klart! Akkurat som feks politi, som tjener mindre enn sykepleiere og har lite ressurser, men hvor er klagingen?

Så fordi noen tjener mindre har ikke sykepleiere lov til å sette fokus på jobben sin og lønna? Ikke sykepleiere sin skyld at andre yrkesgrupper og forbund ikke jobber like hardt for lønnsøkning og økt bemanning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier og er glad i jobben min, vil jeg ha høyere lønn så kan jeg da alltids omskolere meg og bli noe annet med bedre lønn. Jeg tenker at det er viktigere å trives i jobben enn å tenke på lønna. 

Jeg tror nok mye av grunnen til klagingen er at vi aldri får noen fordeler, vi må bare finne oss i at sånn er det bare. Vi har stort ansvar og er ofte den eneste som kan stå opp for pasientene våre. Overser vi noen små tall på respiratoren på starten av vakta så glipper endringer utover dagen og plutselig har du en pasient som må behandles raskt og tiden det tar å oppdage ting kan få fatale følger for pasienten. Om sommeren må vi jobbe annenhver helg, ugunstige tider, vi må ta ekstravakter som er elendig betalt, vi jobber ofte 6 dager i uka fordi det som sagt bare er sånn, fri når alle andre har fri kan vi glemme og ferie i fellesferien er en gode du får kun om du ikke tar ut alle ukene dine med ferie samtidig. 

Jeg finner meg i mye av det, for jeg har fått banket inn i hodet at sånn er det bare. Det eneste jeg kan klage over er ansvaret vi står med, den samsvarer ikke med lønna. Det å ha ansvar for et annet liv er kanskje ikke noe som kan settes en sum på uansett.. 

Anonymkode: a39b7...cac

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...