Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart føde mitt andre barn. Første barnet ble født ved planlagt keisersnitt pga komplikasjoner hos baby. Dette er ikke tilstede nå, så skal derfor føde vaginalt denne gangen. 
Jordmor har sagt at kroppen lettere kan føde denne gangen selv om jeg ikke har født før, men basert på at jeg tidligere har fullført er svangerskap. Vet ikke helt hvor mye «hold» det er i dette egentlig... 

Kjenner også at jeg er engstelig for komplikasjoner pga arret i livmoren.

Noen som kan dele erfaring om fødsel etter keisersnitt? Og ble barnet født før eller etter termindato?

Anonymkode: c9c21...563

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nr 2 ble født 16 mnd etter første (som kom med keisersnitt). Det gikk kjempefint, uten komplikasjoner av noe slag, og desidert den letteste av de tre fødslene jeg har hatt.

Anonymkode: da36f...dbf

Skrevet

Nå har jeg 7 år mellom 1 (keisersnitt) og andremann.  Overhodet ikke noe problem.  2 mann kom så fort og enkelt som bare det.

AnonymBruker
Skrevet

1. Planlagt ks

2. Vaginal fødsel, tung, men ukomplisert fødsel. Kom tre uker før termin!

spent på 3 barn nå:)

Anonymkode: ea7c9...d32

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Kjenner jeg begynner å grue meg veldig nå. Nesten så jeg ønsker at det hadde blitt nytt keisersnitt, men er jo godt å slippe operasjonssåret i etterkant...

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tatt ks selv men kjenner en som har gjort begge deler og hun synes det var bedre å føde vaginalt 

Anonymkode: 23de3...1f0

AnonymBruker
Skrevet

Nå hadde jeg KS på sistemann, og kan ikke si hvordan det er å føde vaginalt etter KS. Men jeg kan si at jeg langt på vei foretrakk de to vaginale fødslene framfor KS-et. 

Anonymkode: 73245...86f

AnonymBruker
Skrevet

2 dager etter termin. Kom i gang av meg selv, startet med rier. Tok vel ca 1 døgn fra første rie. Gikk vel forsåvidt greit. Ingen smertelindring. Men ble ruptur grad 3. 

Anonymkode: a01ad...dcf

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 dager etter termin. Kom i gang av meg selv, startet med rier. Tok vel ca 1 døgn fra første rie. Gikk vel forsåvidt greit. Ingen smertelindring. Men ble ruptur grad 3. 

Å fy f*** ☹️ Finnes det noe man kan gjøre for å unngå det? Verste grad av ruptur liksom?😭

Skrevet

HasteKS med eldste da hun ikke kom lengre ned og hadde 7 cm i 7 timer. Var stor, 4,4 kg. Nr 2 var estimert til ca 5 kg og hadde avvik som gjorde at en vaginal fødsel var anbefalt. Kom 6 dager over termin. Modningsrier i 2,5 døgn. Selve fødselen over på 4-5 timer, ingen smertelindring. Mye bedre opplevelse og føltes trygt. Hadde fødestua full av folk fordi de pga av barnets sjeldne tilstand var usikker på forfatningen etter fødsel og at jeg ble godt fulgt opp pga tidligere KS. Var bare 4,2 kg heldigvis:)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å fy f*** ☹️ Finnes det noe man kan gjøre for å unngå det? Verste grad av ruptur liksom?😭

Jada, men det skal jo være helsepersonellet som gjør tiltakene for dette. Av og til skjer det bare likevel. Var vakuum. Grad 4 er totalruptur, så grad 3 er hakket under heldigvis for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...