Gå til innhold

Noen frisører her? Hvordan få seg (mange) nye kunder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg lurer på om noen har tips å komme med utenom det typiske bruke facebook/insta osv. Driver for meg selv og har noen få faste kunder. 

Jeg kunne tenke meg å tilby gratis tjenester for fotogene personer med sunt hår, for å kunne ta bilder av resultatet, da kan jeg markedsføre bedre og vise hvor god jeg er. Er veldig lidenskapelig for yrket. Mine faste kunder er bekjente som jeg vet er rolige og beskjedne, så de er ikke interesserte (har spurt et par), og de er ikke sånne som skryter over frisøren sin og virkelig anbefaler den. Jeg kunne spurt familiemedlemmer, men det er lite godt hår å finne der😂

Så ja, hvordan får jeg tak i modeller, og er det andre tips og triks folk har brukt for å øke kundebasen? 

Anonymkode: c4f6e...298

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar før og etter ilder av alle kunder. Deler på Instagram hver dag så jeg er aktiv. 

Anonymkode: 5dd2f...c8b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Jeg lurer på om noen har tips å komme med utenom det typiske bruke facebook/insta osv. Driver for meg selv og har noen få faste kunder. 

Jeg kunne tenke meg å tilby gratis tjenester for fotogene personer med sunt hår, for å kunne ta bilder av resultatet, da kan jeg markedsføre bedre og vise hvor god jeg er. Er veldig lidenskapelig for yrket. Mine faste kunder er bekjente som jeg vet er rolige og beskjedne, så de er ikke interesserte (har spurt et par), og de er ikke sånne som skryter over frisøren sin og virkelig anbefaler den. Jeg kunne spurt familiemedlemmer, men det er lite godt hår å finne der😂

Så ja, hvordan får jeg tak i modeller, og er det andre tips og triks folk har brukt for å øke kundebasen? 

har du bra profil da? logo og look. Du må jo ha god branding og poste konkuranser på FB feks. kommenter så vinner du gratis klipp. Og så sprer posten seg som ild i gress. 

Anonymkode: cd606...093

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare spør på Facebook om noen vil være hårmodell

Anonymkode: 71ca6...61f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere tar tid til å svare, men jeg ville ha tips utenom sosiale medier, for dette har jeg funnet veldig mange artikler om på nett allerede. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar før og etter ilder av alle kunder. Deler på Instagram hver dag så jeg er aktiv. 

Og du har kunder fremdeles? 😲

Anonymkode: 79cfd...29e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du har kunder fremdeles? 😲

Anonymkode: 79cfd...29e

Regner med at vedkommende tar bilder bakfra; det er i hvert fall det som er «vanlig». 

Anonymkode: 7f164...62d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne tenke meg å tilby gratis tjenester for fotogene personer med sunt hår, for å kunne ta bilder av resultatet, da kan jeg markedsføre bedre og vise hvor god jeg er. 

Dette er jo en motstridene setning? Om du virkelig vil vise hvor god du er må jo du vise en faktisk forvandling med et mer "shabby" utgangpunkt enn noen med et allerede godt utgangspunkt. Det er vanlige folk du trenger.

Du bør aktivt bruke sosiale medier og spørre der. Melde deg inn i grupper og søke hårmodeller i alle aldrer til bilder. Samt bruke både firma- og private kontoer for å søke etter folk. 

Anonymkode: 74ece...070

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo en motstridene setning? Om du virkelig vil vise hvor god du er må jo du vise en faktisk forvandling med et mer "shabby" utgangpunkt enn noen med et allerede godt utgangspunkt. Det er vanlige folk du trenger.

Du bør aktivt bruke sosiale medier og spørre der. Melde deg inn i grupper og søke hårmodeller i alle aldrer til bilder. Samt bruke både firma- og private kontoer for å søke etter folk. 

Anonymkode: 74ece...070

Jeg mente ikke før/etter-bilder, men avanserte frisyrer til formelle anledninger f.eks. Når jeg gjør det på personer med slitt hår eller ettervekst, så er det så mye jeg ser som plager meg i forhold til fine bilder. Jeg syns før-etter bilder er litt sånn... "se hvor stygt håret var før", men kan se det an. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke før/etter-bilder, men avanserte frisyrer til formelle anledninger f.eks. Når jeg gjør det på personer med slitt hår eller ettervekst, så er det så mye jeg ser som plager meg i forhold til fine bilder. Jeg syns før-etter bilder er litt sånn... "se hvor stygt håret var før", men kan se det an. 

Delta i konkurranser og vis til 1.plasser. Da ser vi at du er anerkjent innen faget. 

Er du helt ny så er det ingen vei utenom sosiale media. Og når du endelig får en kunde inn døra må du opptre hyggelig, være serviceminded. Så kan du nevne litt i en bisetning at du driver med brudefrisyre eller spesielle teknikker innen farging f.eks. Skap tillit, men ikke vær pågående. Vis at du liker det du driver med og at du ønsker å gjøre kunden fornøyd. Jeg kommer gjerne tilbake om du gjør ditt beste, selv for min kjedelige frisyre. Men om du gir inntrykk av at du aller helst ønsker mer spennende greier og at jeg bare er en i rekken, kommer jeg ikke tilbake. 

Anonymkode: 8d65c...f98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp lokale modell og fotograf grupper? Fungere best om du bor litt sentralt. Kanskje noen der vil være med på et prosjekt. 

Anonymkode: 7720b...df5

Skrevet

Og jeg ville ikke fokusert kun på unge 20 åringer med langt blondt hår, de pengesterke kundene finner du i sjiktet 50+. De tar gjerne full behandling, permanent, klipp, farge, og du tjener mer. 👌 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Avanserte frisyrer til formelle anledninger er jo ikke det som vekker Kari Nordmanns interesse når hun bare vil ha en vanlig hverdagssveis. Ta bilder av mye forskjellig, unge som gamle, og oppdater ofte. 

Anonymkode: df0fa...54e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men for kunden sitt perspektiv så er før/etter bilder en indikasjon på hvor god du er som frisør. Jeg vet ikke hva som er en teknisk vanskelig klipp, men jeg kan tydelig se pene fine endringer om før bildet var stygt :) Det er ihvertfall det jeg ser etter når jeg velger frisør. Pluss at jeg ser om det er en trend i det de gjør. Spesialiserer de seg på blond farge? kort eller langt hår? etc. 

Anonymkode: 7a1e7...1d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avanserte frisyrer til formelle anledninger er jo ikke det som vekker Kari Nordmanns interesse når hun bare vil ha en vanlig hverdagssveis. Ta bilder av mye forskjellig, unge som gamle, og oppdater ofte. 

Anonymkode: df0fa...54e

Hvis en avansert frisyre skal være av interesse ville det vært i forbindelse med bryllup eller noe i den duren. Da kan TS eventuelt snakke med byråer som selger total pakker? F.eks en bryllups fotograf? Sammen kan dere tilby en pakke?

Anonymkode: 7a1e7...1d3

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for så mange gode svar, nå blir jeg veldig motivert 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2020 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg aldri aldri gått til deg.

Anonymkode: d5422...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...