Gå til innhold

Hvordan få mer positivitet inn i familien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært og besøkt foreldrene mine i helgen og er helt utslitt. De er koselige, snille og verdens mest ivrige besteforeldre for babyen min. Men herregud som mor klager og syter! Hun har ikke gjort annet enn å klage og syte over andre slektninger, familemedlemmer og hendelser siden vi kom inn døra på fredag. Selv når vi snakker om været eller nyhetene så er det negativ fokus der også. 

Hvordan få positive tanker? Jeg snakket med mamma om å ha fokus på de fine opplevelsene og tingene i livet. For det er mye positivt i livet hennes, god helse, flott hus, gode relasjoner, god økonomi osv. Men hun vil bare fokusere på negative. 

Hvordan hjelpe henne? Ble helt utslitt av all negativiteten der. Selvom jeg er kjempeglad i henne, er det slitsomt. Faren min er på samme måte, men ikke like ekstrem da. 

Anonymkode: 53496...01c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen her ja! Du har beskrevet min mor. Jeg trenger også noen tips 🙂

Anonymkode: 89794...cec

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg tror kan hjelpe deg er å gi slipp på mamma negative fokus. Ikke ta inn over deg hennes negativitet. Sett deg ned å lytt og høre nøye etter og hver gang hun er negativ så si ting som. Det var vondt å høre mamme. Føler med deg. Du har helt rett (De gangene hun har et poeng) Rett og slett vær positiv til mammas negativitet. Litt om litt så vil hun våkne opp, kjenne varmen fra deg og mykne opp, og en dag ser hun deg inn i øynene. Beklager at jeg har vært så negativ i det siste. Du er god å ha.

Anonymkode: dd848...549

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tror kan hjelpe deg er å gi slipp på mamma negative fokus. Ikke ta inn over deg hennes negativitet. Sett deg ned å lytt og høre nøye etter og hver gang hun er negativ så si ting som. Det var vondt å høre mamme. Føler med deg. Du har helt rett (De gangene hun har et poeng) Rett og slett vær positiv til mammas negativitet. Litt om litt så vil hun våkne opp, kjenne varmen fra deg og mykne opp, og en dag ser hun deg inn i øynene. Beklager at jeg har vært så negativ i det siste. Du er god å ha.

Nei, det funker ikke slik.. da blir det bare mer og mer og mer... får hun respons blir det som vann på mølla. 
ts må bare si rett ut at hun ikke orker all den negativiteten.. da blir hun kanskje flau. For ingen vil være negative, ikke sikkert hun tenker over det selv

Anonymkode: 2e854...507

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det funker ikke slik.. da blir det bare mer og mer og mer... får hun respons blir det som vann på mølla. 
ts må bare si rett ut at hun ikke orker all den negativiteten.. da blir hun kanskje flau. For ingen vil være negative, ikke sikkert hun tenker over det selv

Anonymkode: 2e854...507

Hvorfor blir det mer negativitet ved at man er lyttende, forståelsesfull og viser omsorg? Tror du må se bakenfor detaljene og se at dette er mor som sliter med noe dypereliggende. En person som viser forstålse og omsorg. Ikke dømmer og ikke korrigerer vil styrke henne og vise at hun er elsket tross sine negative holdninger. Ved å lulle henne inn i kjærlighet så vil hun komme ut av dette selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...