Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tilbud om en prosjektstilling som varer i ca 6 måneder. Jeg har allerede fast jobb i samme bedrift, men i en helt annen avdeling som ikke har noe med førstnevnte å gjøre rent administrativt. Kunne det vært innafor om jeg spurte om jeg kunne ta en slags ulønnet permisjon fra den faste stillingen min for å ta den andre jobben? Er ikke så lysten på å si opp fast jobb for noe midlertidig, men prosjektstillingen er svært relevant for utdannelsen min og fremtidig yrkeskarriere. Den faste jobben er "mellomleder" på gulvet i butikk. 

Anonymkode: 8e47a...d63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen bedrifter tillater slik, andre har som policy og si nei til slike permisjoner. Så da må du spørre DIN arbeidsgiver, hva de tenker 

Anonymkode: 8adfc...2db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Noen bedrifter tillater slik, andre har som policy og si nei til slike permisjoner. Så da må du spørre DIN arbeidsgiver, hva de tenker 

Anonymkode: 8adfc...2db

Kan selvsagt ikke gjøre noe uten spørre arbeidsgiveren min. Lurte vel mest på om det var en normal ting å spørre om. Er ganske fersk i arbeidslivet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nei på søknad om permisjonstiden lønn så jeg sa opp min faste stilling for et kort vikariat. Dette vikariatet gir meg flere muligheter senere så jeg tok sjansen. Etter 6 mnd fikk jeg tilbud om fast stilling og full lønn for å ta master så veldig glad jeg gjorde det selv om jeg gikk en usikker tid i møte. 

Anonymkode: 99223...037

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan selvsagt ikke gjøre noe uten spørre arbeidsgiveren min. Lurte vel mest på om det var en normal ting å spørre om. Er ganske fersk i arbeidslivet.

Det er vanlig å gjøre det.

Anonymkode: fa02a...a5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det. Det er likevel ingen selvfølge at arbeidsgiver sier ja.
Du kan prøve å «spin it» som at du vil få erfaring og kompetanse som arbeidsgiver vil ha nytte av. Men når det er innen samme bedrift er kanskje sjansen for at det går i boks bedre. 

Anonymkode: 5be6e...357

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med arbeidsgiver. De må også kunne unnvære deg for å si ja. Og de må se nytten i at du får muligheten til kompetanseheving. 

Anonymkode: 64d33...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Meir vanlig i enkelt bransjer enn andre. Min arbeidsgiver hadde sikkert sakt ja om det ikke var konkurrende bedrift eller om det åpenlyst at jeg ikke hadde komt tilbake. 

Anonymkode: 6be02...577

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner et par stykker som har gjort liknende. Tenker det er større sjanse for ja siden det er i samme firma. På min jobb nå ville jeg nok fått nei da de sliter med underbemanning i min avdeling og derfor ikke ville sagt ja til permisjon om de ikke måtte. Så det kommer helt an på arbeidsgiver, men er helt greit å spørre iallfall :)

Anonymkode: e5b35...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...