AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Skriv hva er det du gruer deg for? Fortell gjerne hvorfor du ikke gruer deg til skolestart? Anonymkode: 58080...67e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 Jeg gleder meg til skolestart. Eller, ikke ennå, men når august kommet synes jeg ofte vi har hatt nok ferie. Ungene gleder seg også til å hå på skolen, treffe venner og komme i gang med aktiviteter igjen. De går i 2., 7., og 2.vgs, og så skal minstemann begynne på skolen nå og er kjempespent. Så vi nyter siste rest av ferien, men er på ingen måte lei oss når hverdagen starter. Anonymkode: 1028c...271
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Jeg formulerte spørsmålet mitt feil. Det var skolestart ved første klasse jeg mente med innlegget mitt. Ts. Anonymkode: 58080...67e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Skrevet 26. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gleder meg til skolestart. Eller, ikke ennå, men når august kommet synes jeg ofte vi har hatt nok ferie. Ungene gleder seg også til å hå på skolen, treffe venner og komme i gang med aktiviteter igjen. De går i 2., 7., og 2.vgs, og så skal minstemann begynne på skolen nå og er kjempespent. Så vi nyter siste rest av ferien, men er på ingen måte lei oss når hverdagen starter. Anonymkode: 1028c...271 Hvor spent er du for førsteklassingen din? Har du forberedt barnet godt på skolestart? Anonymkode: 58080...67e
Snabeltann Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 Gleder meg til skolestart, jeg! 💕 Hilsen ungdomsskolelærer!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #6 Skrevet 26. juli 2020 Nei, jeg gleder meg til skolestart. Her er jeg ganske sliten for tiden og ser virkelig frem mot skolestart igjen. Hele sommeren er kun hverdager dag ut og dag inn. Anonymkode: 353b9...0ab
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #7 Skrevet 27. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor spent er du for førsteklassingen din? Har du forberedt barnet godt på skolestart? Anonymkode: 58080...67e Nei, egentlig ikke. Men han har jo eldre søsken, så han har vært med på skolen innimellom og hentet, så han vet godt hvor han skal begynnr og kjenner også noen som jobber der. Ellers har vi øvd litt på bokstaver og tall, men aller mest på håndvask, skru likket på drikkeflaska godt igjen, knytte sko osv. Jeg vet jo at det er langt mindre voksentetthet på skolen, så det å få ham ganske selvgående har vært pri 1. Det er fjerde gangen jeg har skolestarter, og det har gått som en drøm de tre første. Så jeg har ingen grunn til å frykte at det skal bli vanskelig, de fleste unger klarer overgangen helt fint. Jeg håper bare han raskt finner noen venner som han kan leke med, det er viktig for en god skolestart. Anonymkode: 1028c...271
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvor spent er du for førsteklassingen din? Har du forberedt barnet godt på skolestart? Anonymkode: 58080...67e Jeg er spent på hvordan barnet kommer til å takle overgangen, om det blir en god opplevelse for barnet. Og så er jeg spent på hvordan hen vil håndtere et par av elevene i klassen, fordi disse er barn hen absolutt ikke ønsket å gå i klasse med, og som har gjort ting veldig vanskelig for barnet tidligere. Barnet selv er mest opptatt av om hen vil få gode venner, hvordan hen bør oppføre seg, om hen kommer til å huske på å rekke opp hånden, og så er det spennende med nytt utstyr, fine klær osv. Kontorstol med hjul på er høyt på lista. Anonymkode: d3e06...f52
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 Nei, men ungen min var moden og klar. Hadde jeg hatt en unge som ikke kunne knytte skolissene sine selv eller tørke seg etter å ha vært på do, eller til og med tisset på seg innimellom, og ikke kunne sitte stille og høre etter ved behov, så hadde jeg grudd meg. Anonymkode: 109d5...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå