Gå til innhold

Slitsomt med folk som er veldig høflige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er slitsomt med folk som er veldig høflige. Vanlig å si «takk» og «Vær så god». Men når folk begynner med «Tusen hjertelig takk», «Ja takk, veldig gjerne», «Kan du være så snill å sende/hente *sett inn ting*»...Syns det virker så falskt og for mye...

Flere som syns det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg liker at folk er over gjennomsnittet høflige. 

Anonymkode: 9569b...42f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, det plager i hvert fall ikke meg noe særlig. Men synes det er slitsomt når folk er for direkte, selv om de kanskje ikke mener å være uhøflige. 

Jeg tenker at folk er forskjellige sånn, men om det er litt slitsomt for deg når folk er for høflige så trives kanskje du best med å ha venner som har en litt annen "stil"? Det er lov så lenge man respekterer alle 🙂

Anonymkode: 252b5...5c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fordi de jeg kjenner som er sånn er folk det ikke går an å slå av en vits til eller tulle litt med. Stive og anstrengende mennesker å være rundt. 

Anonymkode: 02c7e...995

AnonymBruker
Skrevet

Sånn jeg blei oppdratt av min mor og farmor. De var veldig strenge på dette og noe jeg viderefører til mine barn. Høflighet skader ingen. 

Anonymkode: 5e22e...dff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forresten så er det ikke nødvendigvis falskt. Det kan bare være hvordan man er oppdratt til å snakke eller bare vant til. Og for noen er det bare mest komfortabelt å snakke litt sånn høflig. 

Anonymkode: 252b5...5c0

• Liker 4
Skrevet

Har vært på første date med en som er fra Oslos beste vestkant og er selv fra nord-norge. Kultur kræsj!

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er verre når folk tar ting om ei selvfølge og ikke takker og er vanleg høfleg. 

Anonymkode: 6750f...bca

• Liker 2
Gjest anonymkg2020
Skrevet (endret)

.

Endret av anonymkg2020
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er mye mer slitsomt det folk som ikke eier høflighet og normal folkeskikk. 

Anonymkode: 54435...b75

• Liker 2
Skrevet

Jeg er nok i den kategorien, men ble jo oppdratt sånn da. Dessuten er hele familien omtrent i serviceyrker, og jeg jobbet også der i perioder. Da blir høflighet bare en del av deg.

Hvorfor er det falskt mener du? 

Skrevet
11 minutter siden, PurpleRain skrev:

Har vært på første date med en som er fra Oslos beste vestkant og er selv fra nord-norge. Kultur kræsj!

Du eller han som fikk nok? 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha. mange som tenker sånn tror jeg, fordi da må de selv være like høflige.

Anonymkode: 56aff...913

Skrevet
2 timer siden, SoWhat? skrev:

Du eller han som fikk nok? 🙂

Mulig begge fikk nok😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er oppdratt sånn, så går automatisk for min del. Handler ikke så mye om at jeg er falsk. 

Anonymkode: 15a8f...b6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...