MarieLo Skrevet 26. juli 2020 #1 Skrevet 26. juli 2020 Ved å såre andre. Har dere møtt på noen slike før? Har dere blitt påvirket av dem også, og blitt litt som dem? 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, MarieLo skrev: Ved å såre andre. Har dere møtt på noen slike før? Har dere blitt påvirket av dem også, og blitt litt som dem? ?? Anonymkode: db587...b33
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. juli 2020 #3 Skrevet 26. juli 2020 Nei, men jeg har møtt mennesker som vil såre andre ved å heve seg selv. Og slike holder jeg meg langt unna.
MarieLo Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2020 (endret) Snakker ikke bare om å heve seg, jeg snakker om å såre andre mennesker ved å si noe slemt, behandle de dårlig, ikke respektere de, være voldelig, hva enn som ville ha såret noen. Endret 26. juli 2020 av MarieLo 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #5 Skrevet 26. juli 2020 34 minutter siden, MarieLo skrev: Ved å såre andre. Har dere møtt på noen slike før? Har dere blitt påvirket av dem også, og blitt litt som dem? Forstår ikke helt hvordan du mener. Å såre seg selv, ved å såre andre. Kan du utdype litt mer hva du mener med dette? 🙂 Anonymkode: 16521...380
MarieLo Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt hvordan du mener. Å såre seg selv, ved å såre andre. Kan du utdype litt mer hva du mener med dette? 🙂 Anonymkode: 16521...380 Karma kalles det. De som sårer andre ofte vil ikke tro på slikt da, men det spiller ingen rolle hva noen tror på, man sårer seg selv når man sårer andre. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 11 minutter siden, MarieLo skrev: Karma kalles det. De som sårer andre ofte vil ikke tro på slikt da, men det spiller ingen rolle hva noen tror på, man sårer seg selv når man sårer andre. Joo på en måte så gjør man kanskje det. Men ja, jeg vet om folk som sårer andre og ikke bryr seg. Forstår meg ikke på det i det hele tatt. Tror en del av de bare mangler empati egentlig. Om jeg har blitt påvirket og blitt som dem? Ja og nei. Essensen i hvem jeg et klarer ingen slike mennesker å forandre. De har nok påvirket meg i perioder til å bry meg mindre med tanke på hva jeg gjør, uten at jeg har begynt å bevisst såre andre. Eller til å "endre meg" for å passe inn slik de ser verden. Dette skjer når jeg henger litt for mye med mennesker som ikke helt klarer å akseptere andre slik de er. Men hver gang dette skjer så får jeg bare mer angst og uro enn jeg har til vanlig. Så innser jeg at jeg ikke trenger å passe inn i noen andre sitt bilde av hvordan jeg burde være. På den måten faller jeg alltid tilbake til meg sev til slutt. Anonymkode: 16521...380
Rogadame Skrevet 26. juli 2020 #8 Skrevet 26. juli 2020 Dette spm var veldig merkelig , du mener om man sårer andre med vilje - i affekt , i en krangel osv? Ja det har alle mennesker gjort - av og til får man dårlig samvittighet å sier unnskyld. Av og til er det på sin plass å si ifra ..selv om motparten blir lei seg Om man er 90 % snill og vil andre gode ting er det det som teller,..ikke en teit ting man sa i en krangel for 10 år siden. Dessuten er det alltid en grunn til folk sier eller gjør noen annen person ikke liker, Det kan være: misforståelse, en dårlig dag, smerte , psyk sykdom, lav impulskontroll osv osv
MarieLo Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Joo på en måte så gjør man kanskje det. Men ja, jeg vet om folk som sårer andre og ikke bryr seg. Forstår meg ikke på det i det hele tatt. Tror en del av de bare mangler empati egentlig. Om jeg har blitt påvirket og blitt som dem? Ja og nei. Essensen i hvem jeg et klarer ingen slike mennesker å forandre. De har nok påvirket meg i perioder til å bry meg mindre med tanke på hva jeg gjør, uten at jeg har begynt å bevisst såre andre. Eller til å "endre meg" for å passe inn slik de ser verden. Dette skjer når jeg henger litt for mye med mennesker som ikke helt klarer å akseptere andre slik de er. Men hver gang dette skjer så får jeg bare mer angst og uro enn jeg har til vanlig. Så innser jeg at jeg ikke trenger å passe inn i noen andre sitt bilde av hvordan jeg burde være. På den måten faller jeg alltid tilbake til meg sev til slutt. Anonymkode: 16521...380 Kan mangle empati ja. De er traumatiserte, men spørsmålet er i hvilken stor grad. Og de må innse det selv for å bli bedre igjen, men ikke alle klarer det. Og du faller tilbake til deg selv til slutt skriver du. Hvem er du da? Du er den du velger å være. Fikk de deg til å være på en viss måte, som f.eks bry deg mindre om andre og kanskje spesifikke mennesker? Og tar du de samme valgene nå som for 1 år siden? Og for 10 år siden? Faller du egentlig tilbake til deg selv da eller forandrer du deg litt likevel?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #10 Skrevet 26. juli 2020 28 minutter siden, MarieLo skrev: Og du faller tilbake til deg selv til slutt skriver du. Hvem er du da? Godt spørsmål. Hvem er jeg egentlig? Ikke lett å svare på. 29 minutter siden, MarieLo skrev: Du er den du velger å være. Fikk de deg til å være på en viss måte, som f.eks bry deg mindre om andre og kanskje spesifikke mennesker? Ikke til å bry meg mindre om mennesker, det ligger for sterkt i meg. Men til å bry meg litt mindre om ting som er viktige for meg kanskje. For å passe inn i deres bilde av virkeligheten. Tror jeg kan ha blitt noe mer passiv og mindre engasjert enn vanlig. Mindre selvtillitt. 32 minutter siden, MarieLo skrev: Og tar du de samme valgene nå som for 1 år siden? Og for 10 år siden? Jeg tar nok andre noe valg enn før, men det er det mange grunner til. Jeg tror alt av erfaringer i utgangspunktet gjør at jeg tør å være meg selv mer og være engasjert i ting jeg bryr meg om. Men man blir jo alltid påvirket, så det varierer jo også litt periodevis. 34 minutter siden, MarieLo skrev: Faller du egentlig tilbake til deg selv da eller forandrer du deg litt likevel? Begge deler kanskje? Faller tilbake til meg selv fordi jeg har ting jeg alltid har vært lidenskapelig opptatt av, og jeg har jo min personlighet. Noe av dette har blitt bleknet litt bort av å være sammen med mennesker som ikke var helt bra å være sammen med. Men jeg har jo også lært av slike erfaringer. Som over tid er styrkende. Så jeg har jo også forandret meg sånn sett. Anonymkode: 16521...380
MarieLo Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt spørsmål. Hvem er jeg egentlig? Ikke lett å svare på. Ikke til å bry meg mindre om mennesker, det ligger for sterkt i meg. Men til å bry meg litt mindre om ting som er viktige for meg kanskje. For å passe inn i deres bilde av virkeligheten. Tror jeg kan ha blitt noe mer passiv og mindre engasjert enn vanlig. Mindre selvtillitt. Jeg tar nok andre noe valg enn før, men det er det mange grunner til. Jeg tror alt av erfaringer i utgangspunktet gjør at jeg tør å være meg selv mer og være engasjert i ting jeg bryr meg om. Men man blir jo alltid påvirket, så det varierer jo også litt periodevis. Begge deler kanskje? Faller tilbake til meg selv fordi jeg har ting jeg alltid har vært lidenskapelig opptatt av, og jeg har jo min personlighet. Noe av dette har blitt bleknet litt bort av å være sammen med mennesker som ikke var helt bra å være sammen med. Men jeg har jo også lært av slike erfaringer. Som over tid er styrkende. Så jeg har jo også forandret meg sånn sett. Anonymkode: 16521...380 Åja, er det ikke så lett. Vel, jeg håper du finner ut av det en dag da. Har du lært at du ikke bør forandre deg for å tilpasse andre hvis du ikke vil være sånn da kanskje? Man får mindre selvtillit av å være egoistisk. Høres ut som du har lært en del da. Håper det ordner seg for deg. ❤
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #12 Skrevet 26. juli 2020 5 minutter siden, MarieLo skrev: Åja, er det ikke så lett. Vel, jeg håper du finner ut av det en dag da. Har du lært at du ikke bør forandre deg for å tilpasse andre hvis du ikke vil være sånn da kanskje? Man får mindre selvtillit av å være egoistisk. Høres ut som du har lært en del da. Håper det ordner seg for deg. ❤ Det går helt fint med meg ja. ❤️ Jeg vet ikke hvorfor, men det litt den effekten folk som er ganske egoistiske har på meg. Kanskje det er fordi de er manipulerende. Da føler jeg at jeg ikke kan være meg selv. Prøver ikke å forandre meg, men noen ganger forsvinner bare gnisten litt av seg selv, av å være med slike folk lenge nok. Ikke alltid man oppdager folks sanne natur før det er for sent heller. Det er veldig stor forskjell på slike og på folk som er åpne og ikke har spesielle forventninger til andre, men aksepterer folk og er støttende. Om den andre gruppen mennesker fjerner gnisten, så gjør disse at flammen brenner enda sterkere. I ulike faser av livet vil man møte ulike mennesker, og det vil så klart påvirke på mange forskjellige måter. 🙂 Anonymkode: 16521...380 1
MarieLo Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går helt fint med meg ja. ❤️ Jeg vet ikke hvorfor, men det litt den effekten folk som er ganske egoistiske har på meg. Kanskje det er fordi de er manipulerende. Da føler jeg at jeg ikke kan være meg selv. Prøver ikke å forandre meg, men noen ganger forsvinner bare gnisten litt av seg selv, av å være med slike folk lenge nok. Ikke alltid man oppdager folks sanne natur før det er for sent heller. Det er veldig stor forskjell på slike og på folk som er åpne og ikke har spesielle forventninger til andre, men aksepterer folk og er støttende. Om den andre gruppen mennesker fjerner gnisten, så gjør disse at flammen brenner enda sterkere. I ulike faser av livet vil man møte ulike mennesker, og det vil så klart påvirke på mange forskjellige måter. 🙂 Anonymkode: 16521...380 Så bra for deg. 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå