Gjest brud 03062005 gjest nå Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 Jeg må skaffe duker til bryllupet selv og trenger ca 30 meter. Jeg har vært og sett på Ikea - men syntes ikke de hadde noe fint stoff der.. Jeg har nå vært og sett på Jysk - og der har de 5 m velourstoff (sånn mykt med "skinn" i) til 150,- Men - går det an å bruke dette som duk i bryllup??+ Jeg synes jo selv at stoffet er fint - og bruker det gjerne som duk til jul osv - men er litt usikker på om det går an å dekke bord til bryllup med det?? Hva synes dere??
Blueberry Skrevet 13. juli 2005 #2 Skrevet 13. juli 2005 Jeg ville heller kjøpt sånne duker de har på Binders. De er fine, og selv om de er av papir så skal de strengt tatt brukes bare én gang. Eller så kan du gjøre som oss; mamma og bestemor samler sammen sine hvite duker, og mangler de noen så låner de av slekt og venner.
Mrs. K Skrevet 13. juli 2005 #3 Skrevet 13. juli 2005 Jeg har en venninne som alltid dekker nydelig bord med duker i nervøs fløyel. Hun bruker av og til en kremfarget duk og det er helt nydelig (og billig). Jeg vil tro at det blir kjempefint hvis du kjøper fløyelen i hvit. Den har en litt kaldere farge enn den i krem.
sixx Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 Kan bruke det meste til duk.....jeg bruker laken til langbord.
Gjest brud03062006 gjest nå Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 Noen flere som har synspunkter på dette?? Dere som skal ordne duker selv - hvor har dere fått tak i dem??
Fifi Skrevet 14. juli 2005 #6 Skrevet 14. juli 2005 (endret) Ja, jeg synes absolutt du kan bruke velourduker. Det kan bli kjempestilig - og det beste av alt er at de ikke trenger å strykes!! Hva har du tenkt å pynte med ellers? Endret 14. juli 2005 av Fifi
Augustbrud02 Skrevet 14. juli 2005 #7 Skrevet 14. juli 2005 Velour er ikke min favoritt, men det er mye mulig det kan bli kjempestilig. Hvite duker kan man nok også få leid av restauranter eller hoteller. Hos oss hadde lokalet duker vi kunne leie for en billig penge.
Søta Skrevet 14. juli 2005 #8 Skrevet 14. juli 2005 Selvfølgelig kan du bruke velur duker.. personlig synes jeg det er finere og mer elegant med andre duker. Et tips: Ring sentralvaskeriet der hvor du bor - det har jeg gjort! Her kan du låne duker og tøyservietter! 5,- pr serviett tror jeg, 25,- meteren. De kommer ferdig strøket og leveres tilbake i en søppelsekk - urene og krøllete!
Gjest lindas Skrevet 15. juli 2005 #9 Skrevet 15. juli 2005 Kan bruke det meste til duk.....jeg bruker laken til langbord. ← skal bruke laken vi også... leier fra sykehuset... dår de levert vasket og strykt, og leveres de i gjen så de tar seg av ettervask selv!!! :TooHappy: enkelt og greit... ikke koster det så mye heller (husker ikke akkurat men tror det var et par 100 kr)
Annie Skrevet 15. juli 2005 #10 Skrevet 15. juli 2005 skal bruke laken vi også... leier fra sykehuset... dår de levert vasket og strykt, og leveres de i gjen så de tar seg av ettervask selv!!! :TooHappy: enkelt og greit... ikke koster det så mye heller (husker ikke akkurat men tror det var et par 100 kr) ← Pass på at ikke navnet på sykehuset er vevd inn i lakenet. Det hadde IKKE sett bra ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå