Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i 7.uke.

Har hatt småblødninger i 5 dager. 

Dag 1 rødt blod. Dag 2-3 brunt med litt klumper. Mulig koagulert blod. Dag 4 og 5 rødt blod. Der er ikke store mengder. Brukt bind dag 4 og 5 og nesten ikke noe på bindet.. 

Ingen smerter, litt ubehag dag 5 - i dag. Ubehag av typen lette mensmurringer. 

Skal til lege og ta prøver til uken. 

Mulig dette går bra? Jeg vet det mest sannsynlig er sa eller ma.. Men er vel fortsatt et lite håp i meg.. 

Anonymkode: ea1a4...1bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i 7.uke.

Har hatt småblødninger i 5 dager. 

Dag 1 rødt blod. Dag 2-3 brunt med litt klumper. Mulig koagulert blod. Dag 4 og 5 rødt blod. Der er ikke store mengder. Brukt bind dag 4 og 5 og nesten ikke noe på bindet.. 

Ingen smerter, litt ubehag dag 5 - i dag. Ubehag av typen lette mensmurringer. 

Skal til lege og ta prøver til uken. 

Mulig dette går bra? Jeg vet det mest sannsynlig er sa eller ma.. Men er vel fortsatt et lite håp i meg.. 

Jeg har vært gjennom nesten nøyaktig samme runden med blod og brunt blod i to omganger i samme uker som deg. Heller ingen smerter. Tidlig ultralyd viste at alt er helt fint med embryo foreløpig 🙏🏻

Jeg var forberedt på det verste i forkant av undersøkelser. Håper alt er bra i magen din også :)

Anonymkode: c0643...4d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gjennom nesten nøyaktig samme runden med blod og brunt blod i to omganger i samme uker som deg. Heller ingen smerter. Tidlig ultralyd viste at alt er helt fint med embryo foreløpig 🙏🏻

Jeg var forberedt på det verste i forkant av undersøkelser. Håper alt er bra i magen din også :)

❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe poeng i å ta prøver, du må på ultralyd. Lykke til. 

Anonymkode: b5ba6...d39

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe poeng i å ta prøver, du må på ultralyd. Lykke til. 

Si det til legen min....... 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si det til legen min....... 

Du må selvfølgelig gå privat å ta ultralyd. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må selvfølgelig gå privat å ta ultralyd. 

Må «selvfølgelig» ikke det. Jeg ble henvist til ultralyd på sykehuset pga blødningene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må «selvfølgelig» ikke det. Jeg ble henvist til ultralyd på sykehuset pga blødningene. 

Jupp, me too :) 

Anonymkode: 96287...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg? 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange leger vil heldigvis ikke henvise, og sykehuset har også heldigvis mulighet til å avvise henvisningen. 

Det får finnes grenser for hva det offentlige skal dekke. Og ja, jeg har selv hatt blødninger i to svangerskap. Ene gangen mister jeg, andre gikk det bra. Selvfølgelig gikk jeg privat og betalte ultralyd selv. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange leger vil heldigvis ikke henvise, og sykehuset har også heldigvis mulighet til å avvise henvisningen. 

Det får finnes grenser for hva det offentlige skal dekke. Og ja, jeg har selv hatt blødninger i to svangerskap. Ene gangen mister jeg, andre gikk det bra. Selvfølgelig gikk jeg privat og betalte ultralyd selv. 

Både lege og sykehus mente tydeligvis at det var nødvendig, for jeg fikk time på sykehuset allerede dagen etter. Glad det blir tatt på alvor jeg da. Dersom det er MA er det viktig at det blir avdekket så fort som mulig, både for metal helse, men også for at man ikke skal bli alvorlig syk. Sånt kan fort utvikle seg til infeksjon. 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både lege og sykehus mente tydeligvis at det var nødvendig, for jeg fikk time på sykehuset allerede dagen etter. Glad det blir tatt på alvor jeg da. Dersom det er MA er det viktig at det blir avdekket så fort som mulig, både for metal helse, men også for at man ikke skal bli alvorlig syk. Sånt kan fort utvikle seg til infeksjon. 

Nei, en MA vil ikke fort utvikle seg til en infeksjon, det er uhyre sjeldent. Det som derimot vil skje er at fosteret støtes ut, slik at det blir en helt vanlig spontanabort. 

AnonymBruker
Skrevet

Blødde selv i over 1 måned fra uke 6 uten at noe var galt🙂 fikk ul i uke 10 på sykehus som viste en liten salsa danser, og nå ligger mini på brystet og dupper 💙

Anonymkode: c114c...d4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, en MA vil ikke fort utvikle seg til en infeksjon, det er uhyre sjeldent. Det som derimot vil skje er at fosteret støtes ut, slik at det blir en helt vanlig spontanabort. 

Ja, de fleste MA-er er vel SA-er som har blitt oppdaget før embryo støtes ut. MA er en ganske «ny» greie sånn sett. At man utvikler infeksjoner osv er mindre vanlig enn man skulle få inntrykk av på div. fora. 

Anonymkode: f8d28...9b6

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:Nei, en MA vil ikke fort utvikle seg til en infeksjon, det er uhyre sjeldent. Det som derimot vil skje er at fosteret støtes ut, slik at det blir en helt vanlig spontanabort. 

Som oftest ja, men overhodet ikke alltid. Sykt at du tar så lett på det. De aller fleste hadde følt det ekstremt tøft å få vite uker, kanskje måneder,  etter at fosteret er dødt. Enkelte ganger får man ikke vite det før ordinær ultralyd. En blødning er ofte helt uproblematisk, men selv spotting kan være et tegn på at det er dødt. Når man da blør større mengder så skal og bør det sjekkes. Selv om du trekker på skuldrene 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som oftest ja, men overhodet ikke alltid. Sykt at du tar så lett på det. De aller fleste hadde følt det ekstremt tøft å få vite uker, kanskje måneder,  etter at fosteret er dødt. Enkelte ganger får man ikke vite det før ordinær ultralyd. En blødning er ofte helt uproblematisk, men selv spotting kan være et tegn på at det er dødt. Når man da blør større mengder så skal og bør det sjekkes. Selv om du trekker på skuldrene 

av blødninger er opp til deg. Men de fleste synes det er skummelt og belastende. 
Jeg fikk også streng beskjed av legen min å ta kontakt umiddelbart hvis jeg fikk feber, fordi det er høy fare for infeksjon dersom der er dødt og man blør. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 av 4 blør i et svangerskap, helsevesenet har ikke ressurser til at alle de skal løpe ned dørene for ultralyd. Tror du burde lese deg litt opp, for du virker uvitende og krisemaksimerer veldig. 

Jeg har dessuten påpekt at ts burde ta en ultralyd, da blodprøver ikke vil gi noe som helst svar. Men nå er det slik at de fleste fastleger tar slike prøver kun for å roe pasienten, de vet at det uansett ikke er noe som kan gjøres. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg? 

Dag 6 nå. Ingen vondt da jeg våknet. Blitt litt vondt ila dagen. Type lette mensensmerter. Fortsatt rødt blod. Kommer litt i bindet.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 av 4 blør i et svangerskap, helsevesenet har ikke ressurser til at alle de skal løpe ned dørene for ultralyd. Tror du burde lese deg litt opp, for du virker uvitende og krisemaksimerer veldig. 

Jeg har dessuten påpekt at ts burde ta en ultralyd, da blodprøver ikke vil gi noe som helst svar. Men nå er det slik at de fleste fastleger tar slike prøver kun for å roe pasienten, de vet at det uansett ikke er noe som kan gjøres. 

Enig med deg at det ikke hjelper å ta prøver, hun bør ta ultralyd. Men å si at sykehuset ikke bør prioritere sånt mener jeg er feil. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodprøver vil vise om hcg stiger eller synker. Dersom det stiger er det fortsatt liv. Dersom det flater ut og synker er det ikke liv. Så jo, blodprøver gir svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...