Gå til innhold

Ser dette ut som en grei ferieplan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Par med barn, som drar på 14 dagers ferie til den enes hjemsted. Det er lagt opp til enten å få besøk eller dra på besøk hver dag gjennom ferien. Hadde dette stresset dere? 

Planen ser foreløpelig slik ut:

Onsdag kveld: Ankomst til feriestedet  

Torsdag kl.10:30 : Dra på besøk til venner 

Fredag hele dagen: Besøk av svigers

Lørdag kl.13:30: Besøk av venninne

Søndag kl.15:30: Dra på besøk til vennepar

Mandag hele dagen: Dra til svigers

Tirsdag hele dagen: Utflukt med innlagt besøk hos vennepar.

Onsdag: Bytur med innlagt treff med kompis

Torsdag: Hele dagen: Besøk av vennepar 

Fredag kl.16:00: Besøk av vennepar

Lørdag hele dagen: Besøk av svigers

Søndag: Kort besøk på formiddag, deretter pakking

Mandsg: Avreise

Ser dette greit ut, eller hadde dere synes det ble for mye?

Anonymkode: 59ee5...618

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1393711-ser-dette-ut-som-en-grei-ferieplan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Hvor gammelt er barnet/barna?

Syntes dette så lite barnevennlig ut i alle fall. Så mange dager med mange nye mennesker, nye steder og mye fokus på at de voksne skal treffe gamle venner heller enn aktiviteter tilrettelagt barna. Vi passer alltid på å legge tinn ca annen/hver tredje dag med bare oss på rolige aktiviteter hjemme i ferieleiligheten

Anonymkode: 97026...112

• Liker 5
AnonymBruker

For min smak er det for detaljert. Jeg liker å ta ferien min mer på sparket, etter dagsform og vær. Det var også veldig mye besøk. Har dere tenkt ar besøkene skal vare hele dagene, eller har dere tenkt besøk ett par timer også heller finne på noe annet kjekt etterpå? Og hvordan blir det for barnet/barna med alle disse besøkene? 

Anonymkode: fbac9...b19

• Liker 1

Svigers er vel barnas besteforeldre, så i mitt hode gir det andre muligheter/annen ro rundt besøket enn for eksempel når dere skal være med venner. Så spørs det jo helt på hvilke ønsker og behov dere som familie har. Jeg kjenner godt igjen at planen fylles raskt opp på den enes hjemsted, det er både familie og venner man vil holde kontakt med. Selv føler jeg det er litt mas, og prøver å kombinere flere besøk (for jeg vil jo treffe dem, men også ha litt "ledig" tid), men det er kanskje litt vanskelig i år når gruppestørrelse og avstand skal overholdes. 

Kjenn etter hva som føles godt for dere 😊

• Liker 1

Annonse

Generelt synes jeg det høres slitsomt og overplanlagt ut å ha fastlagte planer hver eneste dag, men det er jo ikke min ferie - hvis det er dette dere ønsker å få ut av ferien deres er det vel uinteressant hva andre synes og mener. Dessuten er det umulig for oss å vite hva det faktisk innebærer i praksis - å ha besøk av noen kan være krevende eller det kan være like avslappende som å være alene. "Vennepar på besøk" kan bety pliktbesøk av folk man ikke lenger har et så nært forhold til, medbringende tre uoppdragne unger, klemt inn på en litt for trang hytte, eller det kan være kvalitetstid i en solfylt hage med ens næreste og kjæreste mens jevnaldrende, rolige barn leker idyllisk for seg selv.

Endret av Daria
  • Liker 1

Jeg blir litt stresset når jeg leser planen, men jeg forstår den også. Når man skal ha ferie virker det alltid som om man har SÅ mye tid foran seg, og skal rekke å gjøre SÅ mye eller treffe SÅ mange. Hvis det er slik at man blir skuffet over å ikke ha rukket alt man hadde tenkt på forhånd, må det nesten planlegges. Men jeg ville lagt inn etpar dager for oss selv i løpet av ferien. 

Samtidig virker det som om dere ikke har tenkt å gjøre annet i ferien enn å "være sammen med noen". Ingen utflukter? Ingen opplevelser? Ingen aktiviteter? Selv ville jeg nok prøvd å kombinere litt: kanskje være sammen med flere venner samtidig en dag, i alle fall hvis de kjenner hverandre litt. Alternativt å gjøre noe sammen med noen av vennene, ikke bare besøke eller bli besøkt. F.eks utflukt til nærliggende familiepark/lekeland/badeland sammen med vennepar som har barn, tur til xxx sammen med venninne osv. 

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker

Om planen er for å sikre at alle 'får sin del dere', er tanken god. Men jeg håper den er fleksibel, slik at dersom det viser seg at det er meldt møkkavær på turdagen, at noe kan flyttes på.

Håper der er plass til litt impulsivitet inni der. Ser noe har sen 'startid'.

Anonymkode: ce87c...467

• Liker 1
AnonymBruker

Hadde ikke orket et så tett program hver dag. Ville hatt minst en dag hvor man bare slapper av og tar livet litt med ro, og kanskje også en dag eller to hvor barna får bestemme hva dere skal gjøre (innenfor rimelighetens grenser, så klart). På dager der barna kan bestemme litt, så er hadde det jo vært mulig å inkludere svigers eller et vennepar med barn, så har dere slått sammen to avtaler på en gang :) 

Anonymkode: 400ca...804

• Liker 2
AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Par med barn, som drar på 14 dagers ferie til den enes hjemsted. Det er lagt opp til enten å få besøk eller dra på besøk hver dag gjennom ferien. Hadde dette stresset dere? 

Planen ser foreløpelig slik ut:

Onsdag kveld: Ankomst til feriestedet  

Torsdag kl.10:30 : Dra på besøk til venner 

Fredag hele dagen: Besøk av svigers

Lørdag kl.13:30: Besøk av venninne

Søndag kl.15:30: Dra på besøk til vennepar

Mandag hele dagen: Dra til svigers

Tirsdag hele dagen: Utflukt med innlagt besøk hos vennepar.

Onsdag: Bytur med innlagt treff med kompis

Torsdag: Hele dagen: Besøk av vennepar 

Fredag kl.16:00: Besøk av vennepar

Lørdag hele dagen: Besøk av svigers

Søndag: Kort besøk på formiddag, deretter pakking

Mandsg: Avreise

Ser dette greit ut, eller hadde dere synes det ble for mye?

Anonymkode: 59ee5...618

Tja, spørs på hva som ligger i besøk og hvordan man bor

Anonymkode: 9cea0...81c

• Liker 2

For mye besøk for vår smak, når vi er på ferie. Liker å gjøre aktiviteter, være i parker/tivoli/fjelltur, titte i byer, shopping osv. Med besøk hver dag "midt på dagen" hadde det for vår del gjort at vi bare rakk litt småtteri.

Alle de besøkene hos venner, har de barn som deres kan leke med? eller vil det bli at dere voksne sitter og prater mens barna deres gjør hva?

Endret av Tandra
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...