AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #121 Skrevet 27. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke «helt sykt» å si noe sånt. Skriver bare ned noe jeg ellers ikke går rundt og sier til folk. Det er det kg er til for. Er selvfølgelig ikke krise om det blir gutt, men jeg sier at på grunn av mitt inntrykk av barn, så ønsker jeg meg jente. Ingen kan klandre meg pga mine erfaringer. Det er ikke noe jeg velger selv. Skulle gjerne sett pp guttebarn som det samme som jentebarn, men nå tilsier erfaringene mine noe helt annet. Og tar jeg feil, så skal jeg spise mine ord når barnet er født og jeg er motbevist. Anonymkode: dd891...e36 Du, var ikke bare den kommentaren om sutring jeg snakket om da🙄. Men det at alle vet at guttebarn aldri blir like søte og fine osv som jentebarn?!? Er ikke det en helt på tryne ting å si som et voksent, reflektert menneske? Skulle jo tro du var fjortis 🙄 Anonymkode: 0506f...694 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #122 Skrevet 27. juli 2020 Jeg har gutter og jenter, men kan ikke skjønne dette savnet etter det ene eller andre. Fikk to gutter først, da vi ventet tredjemann var det helt likegyldig hvilket kjønn det var. Tenkte det hadde vært praktisk med samme kjønn pga klær, men utover det tenkte jeg ikke på det. Det viste seg å være en jente. Nr fire ble også jente. Jeg forstår likevel ikke hva som er greia med å ønske gutt/jente. De er like ulike alle fire helt uavhengig av kjønn. De er nydelige på hver sin måte. Når de er små merkes ingen forskjell. Anonymkode: adc00...7a9 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #123 Skrevet 27. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle kan vel drømme om en nydelig datter 🥰 Anonymkode: f41b6...2ea Det er en person, ikke en dukke eller et tilbehør! Og dere som mener jenter er enklere, bare vent til puberteten. Anonymkode: 30fbb...cba 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #124 Skrevet 27. juli 2020 Hver gang disse trådene dukker opp, så tenker jeg på den grusomme ett-barnspolitikken i Kina. Bestemt av myndighetene for å ha kontroll på folketallet. Selektiv abort av jentefostre, jentebabyer som ble satt bort i skogen for å dø osv. Det ene barnet man fikk lov til å få, burde helst være gutt. Helt forferdelig at mange her i Norge nå bare vil ha jentebabyer, og at gutter som kjønn blir rakket ned på, snakket stygt om, helst skulle blitt valgt bort osv. Blir nesten uvel av enkelte kommentarer her. Utrolig at voksne mennesker kan uttale at jenter er søtere og snillere enn gutter. Virker som om noen her ville ha abortert bort guttefostre om dere hadde fått lov. Hva sier egentlig mennene deres til dette? Eller vent litt. De er menn og har vært gutter. Dere syns vel de er noen forferdelige skapninger da, som ikke får ha egne meninger. Anonymkode: d6617...3b1 11
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #125 Skrevet 27. juli 2020 I utgangspunktet er jeg helt enig med dem som skriver at det bør være helt likegyldig hvorvidt man får sønner eller døtre, jeg har selv en av hver og de er selvsagt verdens beste begge to. Nå er de voksne og begge er etablert i langvarige forhold. Og først nå må jeg si at jeg er glad jeg fikk en jente også... jeg følte mye mer at jeg "mistet" min sønn da han etablerte seg enn jeg gjorde med min datter. Svigerdatteren min er en skjønn jente, men hun syntes tydeligvis at kjæresten hennes var for tett knyttet til mamma, og da måtte jeg trekke meg ut. Det var sårt! Jeg fikk ikke si at jeg elsket ham, som jeg hadde sagt til begge barna mine siden de var født. Hun mente at dette bare passet å si til partneren sin, ikke til barna sine. Da datteren min fikk kjæreste var det ingenting som forandret seg, hun var fremdeles mammas jente, og er det fremdeles. Svigersønnen min så aldri på meg som en konkurrent, hun kan fremdeles komme dettende opp i fanget mitt uten at han rynker pannen! Så NÅ er jeg glad jeg fikk en jente også. Anonymkode: 7ff76...85e 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #126 Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet er jeg helt enig med dem som skriver at det bør være helt likegyldig hvorvidt man får sønner eller døtre, jeg har selv en av hver og de er selvsagt verdens beste begge to. Nå er de voksne og begge er etablert i langvarige forhold. Og først nå må jeg si at jeg er glad jeg fikk en jente også... jeg følte mye mer at jeg "mistet" min sønn da han etablerte seg enn jeg gjorde med min datter. Svigerdatteren min er en skjønn jente, men hun syntes tydeligvis at kjæresten hennes var for tett knyttet til mamma, og da måtte jeg trekke meg ut. Det var sårt! Jeg fikk ikke si at jeg elsket ham, som jeg hadde sagt til begge barna mine siden de var født. Hun mente at dette bare passet å si til partneren sin, ikke til barna sine. Da datteren min fikk kjæreste var det ingenting som forandret seg, hun var fremdeles mammas jente, og er det fremdeles. Svigersønnen min så aldri på meg som en konkurrent, hun kan fremdeles komme dettende opp i fanget mitt uten at han rynker pannen! Så NÅ er jeg glad jeg fikk en jente også. Anonymkode: 7ff76...85e Dette handler jo om sønnen din/svigerdatteren din, ikke om at han er gutt. Min mann har et nært forhold til sin mor, og det har aldri vært noe problem. Anonymkode: 0308a...bc7 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #127 Skrevet 27. juli 2020 Vi lever i 2020, og dere setter det ene kjønnet over det andre! Forkastelig. Anonymkode: d6617...3b1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #128 Skrevet 27. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du, var ikke bare den kommentaren om sutring jeg snakket om da🙄. Men det at alle vet at guttebarn aldri blir like søte og fine osv som jentebarn?!? Er ikke det en helt på tryne ting å si som et voksent, reflektert menneske? Skulle jo tro du var fjortis 🙄 Anonymkode: 0506f...694 Også da om jeg synes jentebarn er søtere? Er det virkelig krise? Ro ned. Anonymkode: dd891...e36 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #129 Skrevet 27. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har de 5 unger da? Du tenker ikke at midt i kaoset så er det slitsomt med så mange barn? Men jeg forstår deg. Jeg ønsker meg også en jente, og har en nydelig gutt. Veldig glad og takknemlig med ønsker meg en jente. Får se hva det blir til da, er straks 39 så begynner å trekke på åra. Men tenker at my little ponni, feer og søte kjoler osv hadde vært veldig koselig. Anonymkode: 8c1f3...8f7 Vet om ei som har 3 jenter. Der går det i drager, dinosaurer og tog. De har fått mange "jenteleker" som de overhode ikke bryr seg om. Vet også om ei som har en gutt som elsker rosa, neglelakk og trille dukkevogn. Anonymkode: eaa93...421
våren14 Skrevet 27. juli 2020 #130 Skrevet 27. juli 2020 Noen ganger skulle jeg gladelig byttet ut mine to ekstreme skravlehøner og tatt to fåmælte gutter, haha. Der gutta sitter og kjører biler i barnehagen og knapt enser hverandre så er jentegjengen fra 3 år i gang med tidenes drama på lekerom, osv. Helt vilt. Mistenker sterkt at det kan være betydelig lettere å ha gutter enn jenter. jenter er så slemme. Helt fra starten. Gutta bare slår løs og blir venner etter en kamp. Det kommer til å være så mye drama... 1
våren14 Skrevet 27. juli 2020 #131 Skrevet 27. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet om ei som har 3 jenter. Der går det i drager, dinosaurer og tog. De har fått mange "jenteleker" som de overhode ikke bryr seg om. Vet også om ei som har en gutt som elsker rosa, neglelakk og trille dukkevogn. Anonymkode: eaa93...421 Haha, mi første også. Ingiør fra dag 1. Om det ikke beveger seg, kan tas fra hverandre eller settes sammen er det uinteressant. Men hun tar seg godt ut som mini-ingeniør i enhjørningsgenser og hår til rumpa altså. Det er en artig kombo. Hun elsker klosser og togbane, og alt som er fjernstyrt. Aldri hatt noen som helst interesse for dukker etc. Ikke tegning, kanskje noen perler... Skal hun tegne ender hun med å be om en saks så klipper hun biter av andre ark og begynner å lime, teipe og stifte sammen 😛 Spør jeg pent tegner hun en blomst til meg, men det gir ikke henne noen glede. Nei der har kjønn mindre å si tror jeg, interessefeltene kan variere veldig uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #132 Skrevet 27. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet er jeg helt enig med dem som skriver at det bør være helt likegyldig hvorvidt man får sønner eller døtre, jeg har selv en av hver og de er selvsagt verdens beste begge to. Nå er de voksne og begge er etablert i langvarige forhold. Og først nå må jeg si at jeg er glad jeg fikk en jente også... jeg følte mye mer at jeg "mistet" min sønn da han etablerte seg enn jeg gjorde med min datter. Svigerdatteren min er en skjønn jente, men hun syntes tydeligvis at kjæresten hennes var for tett knyttet til mamma, og da måtte jeg trekke meg ut. Det var sårt! Jeg fikk ikke si at jeg elsket ham, som jeg hadde sagt til begge barna mine siden de var født. Hun mente at dette bare passet å si til partneren sin, ikke til barna sine. Da datteren min fikk kjæreste var det ingenting som forandret seg, hun var fremdeles mammas jente, og er det fremdeles. Svigersønnen min så aldri på meg som en konkurrent, hun kan fremdeles komme dettende opp i fanget mitt uten at han rynker pannen! Så NÅ er jeg glad jeg fikk en jente også. Anonymkode: 7ff76...85e Min man har et veldig nært forhold til sin mor. De snakker sammen i telefon nesten hver dag og vi er veldig mye hos de og med de på diverse turer. Min mor bor i samme by, og likevel bor vi oftest hos svigers. De har et svært nært forhold alle sammen (han har 2 brødre). Hun sier hun elsker de, kysser de i panna osv.. har ALDRI reagert på det. Synes bare det er kjempekoselig! De har virkelig drømmefamilien i mine øyne. Jeg elsker min egen mor selvfølgelig, men vi har ikke et så nært forhold som de har. Så her har du bare vært uheldig med svigerdatteren din tror jeg. Anonymkode: c2a0d...26d 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #133 Skrevet 28. juli 2020 Jeg føler det akkurat likt som deg TS. Det er ikke en dag uten at jeg tenker på savnet etter en datter. Skulle ønske det var noen her inne som hadde valgt kjønn i utlandet, som kunne dele sin erfaringer... Anonymkode: 50321...918 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #135 Skrevet 29. juli 2020 På 26.7.2020 den 18.22, AnonymBruker skrev: Jeg drømmer om ei jente etter 2 gutter. Kjenner godt på misunnelse når venninner får jenter, spesielt de som får den tredje jenta etter to gutter. Var på besøk hos ei venninne i går som hadde fått jente nummer to. Kjente på litt vemod, for jeg tror ikke det blir noen flere på oss. Føler ar jeg mangler noe. Noen med samme følelser? Noen her som har valgt kjønn på barnet i utlandet? Ble livet ditt rikere etterpå? Vet ikke om det er fantastisk med jenter, eller om det bare er en drømmeillusjon hos meg. Anonymkode: b49da...2e1 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig Anonymkode: b49da...2e1 Du svarer på ditt eget innlegg ts? Anonymkode: 1efac...f7c 1
Brunello Skrevet 29. juli 2020 #136 Skrevet 29. juli 2020 På 26.7.2020 den 18.36, AnonymBruker skrev: Forstår deg så godt❤️ Jeg er redd for at gutta mine ikke skal ha et nært forhold til meg slik man ofte har til døtre. Anonymkode: b49da...2e1 Nå er det relativt velkjent at døtre oftere har et problematisk forhold til mødrene sine enn det sønner har til mødrene sine. Leste senest en artikkel om dette forrige helg i et eller annet blad. 2
Brunello Skrevet 29. juli 2020 #137 Skrevet 29. juli 2020 Jeg lurer oppriktig på hva alle dere som savner jenter ville ha tenkt dersom det ønskede jentebarnet viser seg å bli en skikkelig "traktor-lesbe".
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #138 Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, Brunello skrev: Jeg lurer oppriktig på hva alle dere som savner jenter ville ha tenkt dersom det ønskede jentebarnet viser seg å bli en skikkelig "traktor-lesbe". Det hadde vært helt fint det også. Hi Anonymkode: b49da...2e1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #139 Skrevet 29. juli 2020 Ser ut som det er mange som savner å dolle opp ei dukke eller å kunne relatere, men for min del (og kanskje mange andre) så handler det om å oppleve begge deler. Ikke bare ett kjønn men 2. Det er jo helt naturlig. Derfor spiller det ingen rolle om «barnet er guttejente» eller «Barna foretrekker farmor» Anonymkode: 58939...79a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #140 Skrevet 29. juli 2020 9 timer siden, Brunello skrev: Jeg lurer oppriktig på hva alle dere som savner jenter ville ha tenkt dersom det ønskede jentebarnet viser seg å bli en skikkelig "traktor-lesbe". Som om hun hadde vært mindre kvinne av den grunn? Nei, jeg ønsker meg en datter uansett om hun er ultrafeninin, super maskulin eller noe i minsten. Det hadde virkelig ikke spilt noen rolle, hun hadde vært min datter uansett❤️ Anonymkode: f9f5e...723 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå