Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd og prøvd få barn. Brukt hundretusener på det.

Nå står vi på venteliste for adopsjon.

Ville bare si det...

Anonymkode: e8b4e...a5f

Hvorfor i all gleden gikk du inn i denne tråden for å si det?🙄

Anonymkode: f9f5e...723

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg. Har to jenter selv og er gravid nå. Men legger ikke skjul på at jeg egentlig ønsker at barnet i magen også er jente. 
Jenter er bare så mye søtere, mer selvstendige, smartere osv. Har inntrykket av at gutter blir så lett sutrete og hjelpesløse. Og aldri om de blir like søte som jentebabyene/barn. Synes jeg. Er redd for å ikke bli like glad i gutten. 

Anonymkode: dd891...e36

Jeg hadde litt samme tanker som deg da jeg ventet andremann. Men etter at vi fikk lillebror fikk jeg et helt annet syn. Jeg smelter helt av den lyse barnslige stemmen hans og det unike vesenet hans. Han er morsom og har enormt mye omsorg i seg. Gir meg alltid en lang og god klem og sier «glad i mammaen min» når jeg leverer han i barnehagen. Tør nesten å påstå at små gutter er hakket søtere ☺️ Er selvfølgelig like glad i dem begge og føler meg heldig som får oppleve begge kjønn

Anonymkode: 5f696...767

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å vise at noen har det verre

Anonymkode: b49da...2e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre gutter😊 UL sa at siste var jente, men det kom ut en gutt, gitt 😉 Og vet du hva? Det går helt fint! Hadde en mini-sorgprosess på ca en halv time ( full av hormoner), der jeg gråt over jenta jeg "mistet", men så var det over! Ville ikke ha byttet for noe i verden👦👦👦💕

Anonymkode: 584c8...601

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg. Har to jenter selv og er gravid nå. Men legger ikke skjul på at jeg egentlig ønsker at barnet i magen også er jente. 
Jenter er bare så mye søtere, mer selvstendige, smartere osv. Har inntrykket av at gutter blir så lett sutrete og hjelpesløse. Og aldri om de blir like søte som jentebabyene/barn. Synes jeg. Er redd for å ikke bli like glad i gutten. 

Altså bare HÆ?

Anonymkode: f661f...9ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ALLTID noen som har det verre! Men det betyr ikke at det må dras opp i alle diskusjoner! 

Anonymkode: f8e9b...676

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ALLTID noen som har det verre! Men det betyr ikke at det må dras opp i alle diskusjoner! 

Anonymkode: f8e9b...676

Greit med perspektiv når det kommer til slike ikke-problemer. 

Anonymkode: d1238...3b3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herlig! Kan vi ikke være enige om det, at de fleste jenter liker glitter, kjoler og dill. Husker at jeg også elsket dette som barn. Hi

Jo det kan vi 😊 jeg var ikke helt der, på 90 tallet. Ville være Pippi, jeg 😂 de fleste jenter liker jenteting, og det synes jeg er herlig! 

Anonymkode: a027b...242

AnonymBruker
Skrevet

Dette er det sykeste jeg har lest på Kvinneguiden 🤮🤮

Anonymkode: 0308a...bc7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Barn sulter i hjel Afrika og krigen i Syria har var i 9 år, du er opptatt av egen  reproduksjon!» 

sånn! Følte du deg bedre nå?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit med perspektiv når det kommer til slike ikke-problemer. 

Anonymkode: d1238...3b3

Dette.

Anonymkode: 1efac...f7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten gutt på snart 1 år, og har såå lyst til at nr 2 blir jente når vi snart prøver igjen. Bare fordi jeg vil ha en av hver, få «prøvd» begge deler på en måte 😅 Samme for meg om jenta vil elske rosa, glitter, enhjørninger og ballerinakjole - eller hettegenser med ninjaturtles, actionhelter og haaaater rosa og glitter overalt på jord liksom. 

Og så er det litt det at det er nesten bare gutter i familien, vi er en stor familie med mange tantebarn og søskenbarn - nesten bare gutter. Det hadde derfor vært litt koselig å ha en jente. Om ikke annet så hadde det gjort det lettere å velge navn siden det er så mange fine guttenavn som nå er «opptatt» 😅🙈

Anonymkode: 06c90...c80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg så godt❤️ Er ikke i samme situasjon. Har en jente på 4 og en gutt på 3. MEN: jeg hadde et sterkt ønske om jente, begge gangene. Forestilte meg at jeg kom til å være så mye nærmere en jente. Jeg har selv et distansert forhold til mine foreldre, og lengtet nok etter tettere bånd til mine egne. Så for meg alt vi kunne gjøre sammen, og var redd en gutt kun ville henge med faren sin... 

Denne lengselen er faktisk litt komisk å tenke på idag. Jenta mi er opptatt av kjoler og dilldall. Gutten min elsker biler og denslags. Klassisk. Jeg er nok nærmere jenta mi akkurat der. Men for meg er den emosjonelle tilknytningen viktigere enn interessefellesskap. Jenta mi har aldri vært noe "fangbarn" eller mammadalt, og er veldig ulik meg både i vesen og utseende. Jeg liker nærhet, mens hun vrir seg unna, i all sin travelhet. Sønnen min derimot er skikkelig fangbarn og tidenes mammadalt, lik meg i vesen og utseende, og tidenes mest kosete unge. Dattera mi er råkul og jeg elsker hennes evne til å gi full gass og møte verden med åpent sinn, men på mange måter føler jeg meg emosjonelt nærmere min sønn og hans mer forsiktige og sjenerte framtoning. 

Anonymkode: 4d460...96a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du ikke har hatt gutt! Min gutt var kjempesøt da han var baby. Og det fikk jeg høre av mange. Så det var ikke bare subjektivt. Synes denne tråden er litt trist. 

Anonymkode: 86bf5...fd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert for å si at det er en bagatell om man får gutt eller jente kanskje....?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du ikke har hatt gutt! Min gutt var kjempesøt da han var baby. Og det fikk jeg høre av mange. Så det var ikke bare subjektivt. Synes denne tråden er litt trist. 

Samme her! Min gutt er verdens søteste. Får stadig vekk kommentarer på at han er så søt og blid. Jenta mi var selvfølgelig også en søt baby (hvem syns ikke sine egne barn er søte), men fra et "objektivt" synspunkt var gutten søtere. Han er også mye roligere, kosete og glad i mammaen sin. Jenta sitter ikke stille og har så vidt tid til å gi en klem i farta. Hun er veldig dog veldig smart og elsker å utforske, og en fryd å følge med på selv om det er slitsomt. Dette er heeelt forskjellig fra barn til barn, så jeg sier ikke at gutter generelt er roligere og søtere (jeg ser ofte det motsatte også for å si det sånn), men sier bare at i mitt tilfelle er det slik.

Anonymkode: c2a0d...26d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke gutter så instagramvennlige kanskje? 
Er noen som ikke burde produsere barn, og du med dine holdninger er en av de! Blir kvalm! 
Håper du får en skrukkete, stygg, uselvstendig og sutrete jente.

Anonymkode: 217e8...fae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jenta som kom etter 6 gutter. Hele oppveksten ble preget av mamma sin illusjon om hvordan det skulle ha å ha jente. Jeg ble pappajente og aktiv . Elsker aktiv lek (klarte, utforske, løpe rundt med brødrene mibe) og det gjorde hun butter . Kjøpte pyntete klær til meg når jeg ville ha praktiske klær. "Kan du ikke like mer *et ellrr annet jentete* .

Mamma sin jentedrøm ble drepen på forholdet med jenta hun endelig fikk.  Jeg ringer heller til pappa enn henne. Og spørsmål om barn og babyer spurte jeg svigermor. Svigermor fikk komme å hilse på på barsel , mamma måtte vente 2 uker fordi det ikke føles naturlig å ha henne så nær .

Husk det dere jentedrømmere.  Jenter er mennesker, ikke deres mini me . 

Det ble heller den yngste av guttene som ble den nærmest mamma.  Dere som sørger over jenta dere aldri fikk, tenk heller på at selvom dere hadde fått jenta hadde det ikke vært garanti for noe. Kanskje ene av guttene hadde vært den dere hadde blitt nermer m. Fokuser på guttene deres og slutt å savne steriotyper. 

Jeg ble selv guttemamma. 2 gutter under 2 år.  Jeg elsker guttene mine , og håper de ikke glemmer familien sin når de blir stor eller at jeg ikke kan bli inkludert som farmor . Det har hendt med noen av brødrene  mine . Lever bare inni kona sin familie, og flere av svigerssøstrene mine slipper ikke mamma til som farmor. Mens noen av de andre har fine relasjoner og mamma får være en aktiv farmor. Så jeg tror ikke nærhet har med så mye med kjønn og gjøre . Men med kjemi og hvor inkluderende den kommende svirerdatteren er . 

Istendfor å håpe på jente : håp på en hyggelig svigerdatter og bygg en nær relasjon med henne. Da blir dere ibkluerr m. Og sett pris på guttene dere har . Om de alltid føler at de ikke var god nok er det ikke noe godt utgangspunkt 

Jeg håper på en tredje på sikt. Ikke fordi jeg drømmer om jente. Men fordi jeg er oppvokst i flokk selv og elsker barn 😊

Anonymkode: c51c6...757

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Har alltid ønsket meg jente, ved alle de tre første svangerskapene mine faktisk. Nå med nummer fire ønsket jeg innerst inne jente denne gangen også, og jeg måtte smile da vi fikk vite at nummer 4 også er jente💕💕 Mannen min ønsket seg gutt denne gangen, men han har også fått oppleve at jenter ikke er jenter- de kan være like forskjellige de, som barn av ulikt kjønn.

De har forskjellige personligheter helt fra fødsel, og kan selvsagt også forandre seg etterhvert som de blir eldre. Mine to eldste var veldig prinsesse-pyntete som små f.eks, mens etterhvert som de ble eldre har de utviklet seg i forskjellig retning- både i stil, interesser og personlighet.

Likevel er det noe spesielt med det mor-datter forholdet, siden jeg selv er jente, og gleden ved å bli mormor og forhåpentligvis få et nært forhold til fremtidige barnebarn. Jeg må også si, etter mange år som bhg-ansatt og erfaring med barn at jeg ofte kan relatere og engasjere meg mer i typisk jente- enn guttelek (ikke helt stuerent å si nå til dags, men la gå)🤪 Men som sagt, barn er ikke kjønn, de har jo sine helt særegne personligheter- så totalt sett betyr nok personlighet mer enn kjønn, så fort du får babyen ut av magen og hverdagen setter inn😄

Anonymkode: 280c9...d25

AnonymBruker
Skrevet

Alle kan vel drømme om en nydelig datter 2FF3ED73-14E8-4903-9649-04EDA52AFE97.thumb.jpeg.9e2baa4650cc948cffdc076426ba1a89.jpeg🥰

Anonymkode: f41b6...2ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...