Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg nok inntrykket ditt ikke stemmer helt med realiteten. Og om de er «sutrete» og «hjelpesløse» beror på hvordan dere som foreldre oppdrar dem. Har du to selvstendige jenter vil nok gutten også klare seg ganske bra. Vår eldste har i grunn aldri vært spesielt sutrete, litt hjelpesløs hjemme, men i barnehagen klarer han alt selv. En ting er å ønske seg sterkt et kjønn, det gjør jeg å, men disse påstandene du kommer med her er helt absurd! Ikke like søte? Altså hva f..? Jeg håper sterkt at om vi skal ha en til at det ikke blir en tredje gutt, men jeg kan ikke se for meg at hun skulle blitt noe søtere. Kanskje heller mer sutrete enn de 2 andre, rett og slett fordi hun da vil være minst og har 2 brødre som vil hjelpe henne og gi hun det hun vil ha.

Anonymkode: 901fc...bd1

Men jeg må da få lov til å synes at jentebarn er søtere enn guttebarn? Herlighet. Det er jo ikke noe jeg går rundt og forteller guttebarna akkurat, ikke noen forsåvidt. Men at jeg synes det innerst inne er da ikke ulovlig:p 

Anonymkode: dd891...e36

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd og prøvd få barn. Brukt hundretusener på det.

Nå står vi på venteliste for adopsjon.

Ville bare si det...

Anonymkode: e8b4e...a5f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg må da få lov til å synes at jentebarn er søtere enn guttebarn? Herlighet. Det er jo ikke noe jeg går rundt og forteller guttebarna akkurat, ikke noen forsåvidt. Men at jeg synes det innerst inne er da ikke ulovlig:p 

Nei, men i alle dager, hvorfor mener du det?  Så hvis du får en gutt nå så tror du ikke han blir like søt som jentene? Du trenger da ikke syntes andres guttebarn eller barn i det hele tatt er søte, men at du tror at du vil syntes gutten din er mindre fin enn jentene er veldig spesielt. Er det fordi jentene er mer like på deg? Guttene mine er vakre for meg, fordi de er veldig like sin far. Men hva har utseende deres å si i utgangspunktet? Er de til utstilling?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan så mene, men når du oppgir det som en av grunnene til at du ikke ønsker gutt så blir det for umodent. Man får vel ikke akkurat barn fordi de er søte, uansett kjønn. Noe så overfladisk. Jeg vil heller ha jente fordi jentebarn et søtest! Du ser vel selv hvordan det høres ut? 

Anonymkode: 3de12...089

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd og prøvd få barn. Brukt hundretusener på det.

Nå står vi på venteliste for adopsjon.

Ville bare si det...

Anonymkode: e8b4e...a5f

Føler med deg! Skjønner godt at slike tråder er ekstra kvalmende for dere som sliter (blir kvalm selv og jeg har barn). Man pisser liksom på de med virkelige utfordringer når man sutrer om sånt. De får i hvertfall 0 medfølelse fra meg. 

Anonymkode: d1238...3b3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men i alle dager, hvorfor mener du det?  Så hvis du får en gutt nå så tror du ikke han blir like søt som jentene? Du trenger da ikke syntes andres guttebarn eller barn i det hele tatt er søte, men at du tror at du vil syntes gutten din er mindre fin enn jentene er veldig spesielt. Er det fordi jentene er mer like på deg? Guttene mine er vakre for meg, fordi de er veldig like sin far. Men hva har utseende deres å si i utgangspunktet? Er de til utstilling?

🤯

Anonymkode: 8c1f3...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg! Skjønner godt at slike tråder er ekstra kvalmende for dere som sliter (blir kvalm selv og jeg har barn). Man pisser liksom på de med virkelige utfordringer når man sutrer om sånt. De får i hvertfall 0 medfølelse fra meg. 

Enig.

Anonymkode: 2d1da...c3f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan så mene, men når du oppgir det som en av grunnene til at du ikke ønsker gutt så blir det for umodent. Man får vel ikke akkurat barn fordi de er søte, uansett kjønn. Noe så overfladisk. Jeg vil heller ha jente fordi jentebarn et søtest! Du ser vel selv hvordan det høres ut? 

Anonymkode: 3de12...089

Som jeg skrev lengre opp så er jeg åpen for å ta feil. Som sagt ikke krise om det blir gutt, men jeg forteller mine erfaringer. NÅr jeg treffer andre barn så er alltid jentene søtere utseendemessig, og guttene får aldri målt seg med dem på det punktet. Men sier jo ikke at det betyr alt! Guttene kan ha andre egenskaper som jentene ikke er like gode på. Men akkurat her snakket jeg om hvor søte de var. ingen krise det vel. Får jeg en gutt så kanskje ender han opp med å bli like søte som jentene mine, fordi han er min gutt og jeg er glad i han. Men inntrykket mitt per i dag er at jentebarn er søtere enn futtebarn. Ikke noe å klikke for:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg. Har to jenter selv og er gravid nå. Men legger ikke skjul på at jeg egentlig ønsker at barnet i magen også er jente. 
Jenter er bare så mye søtere, mer selvstendige, smartere osv. Har inntrykket av at gutter blir så lett sutrete og hjelpesløse. Og aldri om de blir like søte som jentebabyene/barn. Synes jeg. Er redd for å ikke bli like glad i gutten. 

FY faen, du er redd for å ikke bli like glad i gutten? Herregud du er bra tragisk! Guttebabyer er jo det søteste som fins! 💙 Hjelpeløse?? Gutta mine har aldri i sitt liv vært hjelpeløse, tantebarnet mitt på fire år, som er jente, derimot, der er det voldsomt mye sutring og grining.. 

Anonymkode: 8f07b...023

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

FY faen, du er redd for å ikke bli like glad i gutten? Herregud du er bra tragisk! Guttebabyer er jo det søteste som fins! 💙 Hjelpeløse?? Gutta mine har aldri i sitt liv vært hjelpeløse, tantebarnet mitt på fire år, som er jente, derimot, der er det voldsomt mye sutring og grining.. 

Da beklager jeg så meget om mine erfaringer virker støtende. Men jeg er som sagt åpen for å ta feil:) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som fascinerer meg mest med denne tråden er alle de som blir så veldig provosert. Tittelen på innlegget er ganske tydelig, så om du har utfordringer knyttet til å bli gravid eller ikke blir misunnelig på de som får jenter så er det vel ingen grunn til å hverken lese eller kommentere? Ts spør etter lignende erfaringer eller andre med samme følelser, ikke om noen syns det er tåpelig eller ikke klarer å bli gravid. Du som sliter med å bli gravid vil ikke bli lettere gravid av å lese denne tråden, og ts vil ikke få mindre lengsel etter en jente av at du kritiserer henne. 

Anonymkode: c412f...5cd

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det som fascinerer meg mest med denne tråden er alle de som blir så veldig provosert. Tittelen på innlegget er ganske tydelig, så om du har utfordringer knyttet til å bli gravid eller ikke blir misunnelig på de som får jenter så er det vel ingen grunn til å hverken lese eller kommentere? Ts spør etter lignende erfaringer eller andre med samme følelser, ikke om noen syns det er tåpelig eller ikke klarer å bli gravid. Du som sliter med å bli gravid vil ikke bli lettere gravid av å lese denne tråden, og ts vil ikke få mindre lengsel etter en jente av at du kritiserer henne. 

Takk❤️ Du har forstått det. Hi:) 

Anonymkode: b49da...2e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skulle hun fått lov til det, men det er ikke ofte jenter interesserer seg for dette er mitt inntrykk.

Det er ikke mitt inntrykk. Har sett mange jenter som liker såkalte «gutteleker».

Anonymkode: 1efac...f7c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble provosert når noen plutselig mener at jeg ikke hadde kjøpt mitt barn gutteleker om det hadde ønsket det og så unnlater å svare når jeg nevner at jeg selv er "agender" eller har flytende kjønn. jeg er jente som likte både gutteleker og jenteleker, jeg likte også å pynte meg og det ga meg masse glede når jg var liten. la ei lita jente glede seg over feminine ting. la en gutt få samme gleden om han eller hen ønsker det. slutt med hysteriet.

Anonymkode: 8c1f3...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Vel, da bør man kanskje reflektere over hvorfor folk blir provosert. Man får liksom ikke gjort noe med barnets kjønn, så det blir litt meningsløst å bli skuffet (lenge i hvertfall). Synes det er helt greit at det blir slått ned på og forblir tabu å mene slikt. Da slipper vi at det skapes en ukultur hvor det blir akseptabelt. På samme måte som at det var greit å være homofob og rasist før i tiden, men ikke må, bør det bli mindre greit å ha sterke preferanser for kjønn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hi her, hvem har sagt at jeg ønsker ei jente for disse grunnene. Jeg ønsker ei datter fordi jeg ser båndet jentene i familien min har. Selvsagt er det ikke sikkert vi hadde fått et bra bånd, men sjansen er jo stor for det. Og 98 prosent av jenter foretrekker dukker og barbie fremfor biler er mitt inntrykk. 

Hvordan kan du være så sikker på dette? Mange jenter blir faktisk omtrent tvunget til å leke med dukkene sine for foreldrene nekter å kjøpe noe annet som f.eks biler, for det er «gutteleker».

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hi her, mitt inntrykk stemmer ikke med ditt. De fleste gutter sutrer ikke. De klikker og blir fort ferdig med det. Jenter surmuler mer og sutrer er mitt inntrykk 

Dette er stereotypene du sikter til, ikke virkeligheten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå får det være nok! Du skjønte godt at meningen var at det tredje barnet var en jente!

Anonymkode: dfd4a...798

Jeg kom også frem til at det var 5 barn, så nei det var ikke lett å skjeønne 

Anonymkode: ec425...d54

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Wi venninne av meg gikk faktisk hele graviditeten og lurte på om hun kom til å bli like glad i gutten som i jenta, kun pga kjønn. Har ikke turt å spørre hva hun føler nå som han er født 

Anonymkode: ec425...d54

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en gutt først, hadde ingen preferanse på kjønn da 😊 Med nummer to hadde jeg ikke noe sterkt utpreget ønske, men tenkte det ville vært kjekt med en gutt til, at det ble brødre, gutt kunne jeg jo, hadde guttenavn og ikke jentenavn, og kjekt med tanke på arv av klær og utstyr. Ble jente. Litt uventet og måtte omstille meg. Hun tok oss med storm da. Hun var petite og så (og ser ut) som en liten dukke. Veldig nydelig (det er og var gutten min også).  Tror også det er noe i det som en skrev over at jenter er mer selvstendige. Stemmer godt her i alle fall. Føler meg heldig som har fått barn, friske barn og et av hver

Anonymkode: f8dbd...c49

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...