AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #61 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg. Har to jenter selv og er gravid nå. Men legger ikke skjul på at jeg egentlig ønsker at barnet i magen også er jente. Jenter er bare så mye søtere, mer selvstendige, smartere osv. Har inntrykket av at gutter blir så lett sutrete og hjelpesløse. Og aldri om de blir like søte som jentebabyene/barn. Synes jeg. Er redd for å ikke bli like glad i gutten. Anonymkode: dd891...e36 Omg. Du burde seriøst ikke fått barn ideheletatt 🙄 Anonymkode: 0506f...694 22
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #62 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det er synd dersom man ønsker seg en jente for å få et barn man kan pynte opp i fine kjoler og leke med barbie og my little pony. Nedturen kan blir ganske stor hvis man da får en jente som hater rosa og helst vil leke med biler. Anonymkode: 22c8a...ffd Hi her, hvem har sagt at jeg ønsker ei jente for disse grunnene. Jeg ønsker ei datter fordi jeg ser båndet jentene i familien min har. Selvsagt er det ikke sikkert vi hadde fått et bra bånd, men sjansen er jo stor for det. Og 98 prosent av jenter foretrekker dukker og barbie fremfor biler er mitt inntrykk. Anonymkode: b49da...2e1 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #63 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Omg. Du burde seriøst ikke fått barn ideheletatt 🙄 Anonymkode: 0506f...694 Forteller bare mine inntrykk og erfaringer. For alt jeg vet så tar jeg feil. Må få lov til det uten å bli fortalt at jeg ikke fortjener å ha barn... Anonymkode: dd891...e36 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #64 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Omg. Du burde seriøst ikke fått barn ideheletatt 🙄 Anonymkode: 0506f...694 Hi her, mitt inntrykk stemmer ikke med ditt. De fleste gutter sutrer ikke. De klikker og blir fort ferdig med det. Jenter surmuler mer og sutrer er mitt inntrykk Anonymkode: b49da...2e1 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #65 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg. Har to jenter selv og er gravid nå. Men legger ikke skjul på at jeg egentlig ønsker at barnet i magen også er jente. Jenter er bare så mye søtere, mer selvstendige, smartere osv. Har inntrykket av at gutter blir så lett sutrete og hjelpesløse. Og aldri om de blir like søte som jentebabyene/barn. Synes jeg. Er redd for å ikke bli like glad i gutten. Anonymkode: dd891...e36 Fy faen. Håper for barnets del at du får jente, for stakkars gutt hvis det er slikt syn du har på dem! Hva mener du med søtere? Kan ikke være utseende værtfall, for man ser sjeldent hvilket kjønn en baby har hvis man ser bort fra klærne. Du burde aldri få flere barn hvis kjønn er så avgjørende. Anonymkode: d1238...3b3 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #66 Skrevet 26. juli 2020 Har skrevet dette før i lignende innlegg og skriver det igjen. Jeg kan skjønne at man kan ha en liten preferanse. Jeg skjønner at man kan kjenne et stikk om man får vite det motsatte. Jeg skjønner det særlig når det begrunnes i at man føler seg i mindretall og synes det hadde vært kjekt med en man (forhåpentligvis) kan kjenne seg igjen i. Men de store varsellampene blinker når dette ønske overskygger alt annet.. og om man først får jenta så blir hun favorittbarnet som får alt. Når mødre gleder seg mer over jentas glede når hun får en ny barbie eller kjole enn gutten når han får seg en sårt ønsket legobrannbil. Når kun jenta får bli med på kafé fordi "sånt liker ikke gutta uansett". Når gutta sendes med pappa på fotballkamp så mamma kan få kvalitetstid på shopping med datteren sin. Da er det ikke veldig rart at gutta ikke får det samme forholdet til sin mor som datteren! Her gjør vi akkurat det samme med sønnen og datteren. Begge er med på fotballkamp og begge er med på shopping. Begge er med på skiturer, griller bål, spiller brettspill, drar i dyreparken osv. Når vi gir de julegaver er det like stas å se gutten juble over sine leker som jenta juble over sine.. har man som mor et stort behov for å selv leke med barbie? Det er ikke dine leker, det er barnas. Forøvrig er min samboer 10 ganger mer familiekjær og nær moren sin enn meg om mine søstre er moren vår. Anonymkode: c2a0d...26d 10
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #67 Skrevet 26. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forteller bare mine inntrykk og erfaringer. For alt jeg vet så tar jeg feil. Må få lov til det uten å bli fortalt at jeg ikke fortjener å ha barn... Anonymkode: dd891...e36 Selvsagt tar du feil. Å uansett er det jo helt sykt å si noe sånt. Så nei, du virker ikke mentalt moden nok til å ta vare på barn🙄 Anonymkode: 0506f...694 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #68 Skrevet 26. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hi her, mitt inntrykk stemmer ikke med ditt. De fleste gutter sutrer ikke. De klikker og blir fort ferdig med det. Jenter surmuler mer og sutrer er mitt inntrykk Anonymkode: b49da...2e1 Ikke mine jenter, de er stikk motsatt av ditt inntrykk. Har jenter som er selvstendige, tøffe og veldig lite sutrete. Og mange av de guttebarna jeg vet om er mammadalter og sutrer ofte for småting. Anonymkode: dd891...e36 3
Traktor Skrevet 26. juli 2020 #69 Skrevet 26. juli 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har full forståelse for at noen synes det er rart, men det er sånn jeg føler det. Hjelper ikke å legge lokk på følelsene heller. Har dessuten ei barnløs venninne som også opplevde sorg ved å få et annet kjønn enn hun ønsket, så jeg tror ikke bare det er en gruppe som kan kjenne på dette. Anonymkode: b49da...2e1 Stakkars barn. I så fall burde hun avstått fra å få barn i det hele tatt. Kvittet hun seg virkelig med barnet fordi det var feil kjønn? Endret 26. juli 2020 av Traktor 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #70 Skrevet 26. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hi her, hvem har sagt at jeg ønsker ei jente for disse grunnene. Jeg ønsker ei datter fordi jeg ser båndet jentene i familien min har. Selvsagt er det ikke sikkert vi hadde fått et bra bånd, men sjansen er jo stor for det. Og 98 prosent av jenter foretrekker dukker og barbie fremfor biler er mitt inntrykk. Anonymkode: b49da...2e1 Det er flere som skriver i tråden at de ønsker seg en jente for å ha en pyntedukke og noen som liker feer, dukker og andre «jenteting». Anonymkode: 22c8a...ffd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #71 Skrevet 26. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke mine jenter, de er stikk motsatt av ditt inntrykk. Har jenter som er selvstendige, tøffe og veldig lite sutrete. Og mange av de guttebarna jeg vet om er mammadalter og sutrer ofte for småting. Anonymkode: dd891...e36 Det er med andre ord ikke kjønnsbestemt men hvordan barnet er som person. For en overraskelse! Anonymkode: 22c8a...ffd 9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #72 Skrevet 26. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen motsetning mellom å ha et savn etter en jente og å være fornøyd med det man har. De følelsene kan fint leve sammen. Det er dog en litt større sjanse for å få gutt enn jente og spesielt om man har gutter fra før. Mener jeg leste på ssb at jeg har nærmere 52% for å få gutt neste gang Anonymkode: ec425...d54 Vel, man er jo tydeligvis ikke fornøyd hvis man går å håper på jente? Leser jo det her på KG gang på gang om folk som nærmest blir depressive når de skal få gutt. Folk som kun vil ha barn nr 3 hvis det blir jente. Da ønsker man ikke flere BARN, men bestemte kjønn. Og ja, jeg skrev cirka 50%, om det er 50 eller 52 blir flisespikkeri. Poenget er at det er stor sjanse for at man blir sittende med 2 gutter (hvis man bare skal ha 2 barn), og det må folk innse når de planlegger barn. Anonymkode: d1238...3b3 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #73 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har de 5 unger da? Du tenker ikke at midt i kaoset så er det slitsomt med så mange barn? Anonymkode: 8c1f3...8f7 Nå får det være nok! Du skjønte godt at meningen var at det tredje barnet var en jente! Anonymkode: dfd4a...798 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #74 Skrevet 26. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt tar du feil. Å uansett er det jo helt sykt å si noe sånt. Så nei, du virker ikke mentalt moden nok til å ta vare på barn🙄 Anonymkode: 0506f...694 Nei det er ikke «helt sykt» å si noe sånt. Skriver bare ned noe jeg ellers ikke går rundt og sier til folk. Det er det kg er til for. Er selvfølgelig ikke krise om det blir gutt, men jeg sier at på grunn av mitt inntrykk av barn, så ønsker jeg meg jente. Ingen kan klandre meg pga mine erfaringer. Det er ikke noe jeg velger selv. Skulle gjerne sett pp guttebarn som det samme som jentebarn, men nå tilsier erfaringene mine noe helt annet. Og tar jeg feil, så skal jeg spise mine ord når barnet er født og jeg er motbevist. Anonymkode: dd891...e36 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #75 Skrevet 26. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg. Har to jenter selv og er gravid nå. Men legger ikke skjul på at jeg egentlig ønsker at barnet i magen også er jente. Jenter er bare så mye søtere, mer selvstendige, smartere osv. Har inntrykket av at gutter blir så lett sutrete og hjelpesløse. Og aldri om de blir like søte som jentebabyene/barn. Synes jeg. Er redd for å ikke bli like glad i gutten. Anonymkode: dd891...e36 Da tror jeg nok inntrykket ditt ikke stemmer helt med realiteten. Og om de er «sutrete» og «hjelpesløse» beror på hvordan dere som foreldre oppdrar dem. Har du to selvstendige jenter vil nok gutten også klare seg ganske bra. Vår eldste har i grunn aldri vært spesielt sutrete, litt hjelpesløs hjemme, men i barnehagen klarer han alt selv. En ting er å ønske seg sterkt et kjønn, det gjør jeg å, men disse påstandene du kommer med her er helt absurd! Ikke like søte? Altså hva f..? Jeg håper sterkt at om vi skal ha en til at det ikke blir en tredje gutt, men jeg kan ikke se for meg at hun skulle blitt noe søtere. Kanskje heller mer sutrete enn de 2 andre, rett og slett fordi hun da vil være minst og har 2 brødre som vil hjelpe henne og gi hun det hun vil ha. Anonymkode: 901fc...bd1 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #76 Skrevet 26. juli 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alltid denne skjenneprekenen. Hadde det vært så enkelt som å ta seg sammen så hadde jeg gjort det for lenge siden. Ingen følelser går bort ved å ta seg sammen. Spør enhver psykolog... Anonymkode: b49da...2e1 Da foreslår jeg psykolog til dere som ikke kommer over at kjønnet på barnet ble noe annet enn det dere håpte på, helst før barnet blir født. Makan til sutring. Anonymkode: d1238...3b3 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #77 Skrevet 26. juli 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva gjør du da om hun foretrekker biler, pil og bue og gutteklær? Anonymkode: f4f18...add Da får hun det. Er selv gender fluent så kom ikke her. Anonymkode: 8c1f3...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #78 Skrevet 26. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er flere som skriver i tråden at de ønsker seg en jente for å ha en pyntedukke og noen som liker feer, dukker og andre «jenteting». Anonymkode: 22c8a...ffd :))))))) nå kjenner jeg lunta tennes. Anonymkode: 8c1f3...8f7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #79 Skrevet 26. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg. Har to jenter selv og er gravid nå. Men legger ikke skjul på at jeg egentlig ønsker at barnet i magen også er jente. Jenter er bare så mye søtere, mer selvstendige, smartere osv. Har inntrykket av at gutter blir så lett sutrete og hjelpesløse. Og aldri om de blir like søte som jentebabyene/barn. Synes jeg. Er redd for å ikke bli like glad i gutten. Anonymkode: dd891...e36 Herregud. Er du seriøs? Til å snart være trebarnsmor bør du endre på noen holdninger.. Anonymkode: 3de12...089 10
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #80 Skrevet 26. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg drømmer om ei jente etter 2 gutter. Kjenner godt på misunnelse når venninner får jenter, spesielt de som får den tredje jenta etter to gutter. Var på besøk hos ei venninne i går som hadde fått jente nummer to. Kjente på litt vemod, for jeg tror ikke det blir noen flere på oss. Føler ar jeg mangler noe. Noen med samme følelser? Noen her som har valgt kjønn på barnet i utlandet? Ble livet ditt rikere etterpå? Vet ikke om det er fantastisk med jenter, eller om det bare er en drømmeillusjon hos meg. Anonymkode: b49da...2e1 Jeg blir misunnelig på de som har barn jeg. Gutt eller jente. Jeg har alltid drømt om å få barn, men så heldig ble jeg ikke. Anonymkode: 2d1da...c3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå